Igår, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har en Spåkula i kristall hemma. På Richtigt!

Kikar i den när mörkret har fallit ikväll. Orkar inte ranta runt på deltagarnas Instagram 😵‍💫😅

??
Det behöver man inte göra heller… det sköter algoritmen finfint åt en ”utan att man behöver lyfta ett finger”, eller nästan… ett finger, 1 ggn 😅 på en större kommersiell korspost för 3 v sedan. Nästa ggn seglar 2 Robinsonare in som följer kontot. En obetänksam like (andra fingret) på en av dessa för att den ”var ju ganska kul”, sen får man pretty snart hela familjen rullandes förbi…. Att många av deltagarna blivit högaktiva nu när det närmar sig slutet har säkerligen spelat in.
Skadan skedd, försent backa bandet 😱😂. Fast det vet nog du redan…
Faktumet gjorde det ändå rätt intressant (beteendevetenskapligt) att slinka in för att se HUR dom för sig och VAD/HUR dom säger ngt efter passerad tid. Utan klippning el. ev. vinkling av produktion.
Dom är ändå personer som finns IRL och nu får bemöta/ta konsekvenserna i form av både ris och ros från tittarna och hur dom tacklar detta för egen maskin.
Trevligaste insikten ändå är att SAMTLIGA ser ut att stå på god fot med varandra och faktiskt umgås!

Hursom, jag skrev det som en rolig anekdot.
Vid tillfället kunde jag inte skriva ut att det var just Lasse (vem annars 😂 ) pga timingen.
Följer inte Lasse, dök upp idag och såg direkt vad som var på ggn och att han nu typ ”skitit i det blå skåpet”…. Mkt riktigt, många besvikna följare varvades med kärlek och klappar på axeln.
Tyckte det var hysteriskt roligt där och då! Att allas vår ”Robinson-Lasse” och ”IRL-Lasse” nog alltjämt följs åt.

Skrev det ändå med en liiiten hintning, att PLUS:arna nog skulle fatta att det inte var Halil jag syftade på. 😉
Senast redigerad av MzMoneyPenny Igår kl. 06:12.
Citera
Igår, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrecking.Crew
Alle som e kvar kommer vara med i ett Exit-avsnitt.
Är du säker? De som är kvar till finalen (och det har väl varit 3 stycken de senaste åren) är väl knappast med i ett Exit-avsnitt.
Citera
Igår, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1ts
Trött på den där jävla sekten med Jonas i topp och alla undersåtar som följer lilla minsta. Sonja är så förbannat korkad och resten av sekten som vill att deras ledare ska vinna. Jonas blir kränkt så fort någon går emot honom, vilken odräglig människa.
Du blandar ihop namnen. Det är Ola som är en sektledare. Bestämmer hur allt ska va, t o m att man inte ska använda sina imunniteter, för då är man en fegis. Sedan använder han sin egna. Får Aza att göra en mängd saker som han inte vill och har fått Carro att bli en person som skulle kunna ge bort segern till honom. Och då blir hjan fruktansvärt kränkt när han förlorar en tävling, när inte Melina lyder eller när motståndarna luras.
Citera
Igår, 08:10
Medlem
Wrecking.Crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Är du säker? De som är kvar till finalen (och det har väl varit 3 stycken de senaste åren) är väl knappast med i ett Exit-avsnitt.
Ja det är jag. På Tv4play står det att säsongen har 93 avsnitt. Har man plus då är nu 88 avsnitt tillgängliga.
Citera
Igår, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrecking.Crew
Ja det är jag. På Tv4play står det att säsongen har 93 avsnitt. Har man plus då är nu 88 avsnitt tillgängliga.
Verkar som du har rätt. Kollade just förra säsongen och där hade de ett gäng exit-avsnitt efter finalen.
Citera
Igår, 08:40
Medlem
Bra att ola klara sig och att hallil åkte ut
Citera
Igår, 09:02
Medlem
Jag tappade hakan åt avsnitt 48 det var de sjukaste
Citera
Igår, 09:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
En person åker ut i utslagskampen före Örådet.

Sista Örådet är dagen innan finalen. Då några utröstade/utslagna är med och röstar.

👍
Citera
Igår, 10:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
??
Det behöver man inte göra heller… det sköter algoritmen finfint åt en ”utan att man behöver lyfta ett finger”, eller nästan… ett finger, 1 ggn 😅 på en större kommersiell korspost för 3 v sedan. Nästa ggn seglar 2 Robinsonare in som följer kontot. En obetänksam like (andra fingret) på en av dessa för att den ”var ju ganska kul”, sen får man pretty snart hela familjen rullandes förbi…. Att många av deltagarna blivit högaktiva nu när det närmar sig slutet har säkerligen spelat in.
Skadan skedd, försent backa bandet 😱😂. Fast det vet nog du redan…
Faktumet gjorde det ändå rätt intressant (beteendevetenskapligt) att slinka in för att se HUR dom för sig och VAD/HUR dom säger ngt efter passerad tid. Utan klippning el. ev. vinkling av produktion.
Dom är ändå personer som finns IRL och nu får bemöta/ta konsekvenserna i form av både ris och ros från tittarna och hur dom tacklar detta för egen maskin.
Trevligaste insikten ändå är att SAMTLIGA ser ut att stå på god fot med varandra och faktiskt umgås!

Hursom, jag skrev det som en rolig anekdot.
Vid tillfället kunde jag inte skriva ut att det var just Lasse (vem annars 😂 ) pga timingen.
Följer inte Lasse, dök upp idag och såg direkt vad som var på ggn och att han nu typ ”skitit i det blå skåpet”…. Mkt riktigt, många besvikna följare varvades med kärlek och klappar på axeln.
Tyckte det var hysteriskt roligt där och då! Att allas vår ”Robinson-Lasse” och ”IRL-Lasse” nog alltjämt följs åt.

Skrev det ändå med en liiiten hintning, att PLUS:arna nog skulle fatta att det inte var Halil jag syftade på. 😉

Rolig läsning och skrivet med insikt (beteendevetenskapligt - som jag en gång i tiden har studerat att använda i mitt yrke!) och visst är det roligt att kunna se "vissa mönster" av våra mänskliga beteenden? Både hos deltagarna i Robinson såsom oss trådare 😁

Mitt inlägg var oxå skrivet med en glimt i ögat. Jag orkar bara inte följa alla deltagares olika konton i SoMe - vilket har hänt att jag gjort ibland med några och i tidigare säsonger - men inte numera. Livet utanför FB innehåller alldeles för mycket att göra. Som numera nybliven och ensamstående pensionär kan man ju tro att jag skulle ha "all tid i Världen" men där misstog jag mig grovt. Tiden räcker inte till alls på långa vägar istället till att hänga på SoMe. Ska inte klaga för Min Tid Nu är som Bäst i mitt liv. Ja förutom när ungarna var små. Den tiden var superkul men även rätt slitig och uppnystad då jag/vi jobbade heltid samtidigt som så många barnfamiljer brukar ha det.

Nu har jag tittat på Dagens Robinson. Ja trist att Lasse förlorade och fick åka hem. Attans vad han slet och kämpade men han avgick iaf med Hedern i behåll tycker jag 💪👌Sedan började Lasse i vanlig ordning att fabulera om "Alla Om och Men" som gjorde att han inte hann visa oss tittare "Att han egentligen hade varit bäst i Allting" och skulle ha kunnat Vinna hela Robinson 💪. Lasse's enda och Bästa tävlingsmoment var i Sammanslagningstävlingen där han helt otippat tog hem segern 👊💥 👏👏👏

Han förnekade sig dock inte ett dugg efter denna Utslagningstävling där han förlorade när han direkt efteråt började med sitt fabulerande och ponerade om alla olika utfall om Robinsons alla olika tävlingar: att "Vinnaren i Robinson aka Lasse" hamnade i en s.k. Fel tävling för honom (balans) och på något märkligt vis kom - sist. Ändå! 😁
Nåja hann verkade väldigt nöjd med sin insats och oss tittare har han i varje fall engagerat i ett För och Emot läger med sin otroliga svada 24/7 och med osämjan mellan honom och Iki 😅😂

Halil fick ett snöpligt slut: Pga av Ola och Carro's listiga ko-handel med f.d. Lag Nord inför kvällens Öråd. Att sedan själv snurra fram Dödskallen därtill kändes som Ödet faktiskt. Allt gick fel där för honom i Örådet - tyvärr! Han var min favorit att i varje fall förhoppningsvis kanske kunna komma in i Final och vara ett hot mot Ola, Carro & Jonas och Sonja och eventuellt kunna Vinna Robinson - med lite tur då givetvis. För hans prestationer i tävlingarna och det sociala spelet har verkligen varit en Berg- och Dalbana för hans del. Utom i EN tävling där han var som Hulken och tog hela hans lag till seger med bravur 💪👊💥

Nåja Grabbarna Grus har gjort sitt nu. De har spelat spelet och engagerat oss tittare bra med deras resa och Up-and-Downs i denna säsongs Robinson 😁😅💪
Senast redigerad av CS128 Igår kl. 10:43.
Citera
Igår, 10:41
Medlem
Citera
Igår, 11:15
Medlem
Citera
Igår, 11:48
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera