2026-05-30, 14:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Fast de som kritiserar Jonas gör det för att de tycker att han spelar fult. Vi som inte förstår kritiken menar bara på att Ola spelar minst lika fult och också har följare dom lyder honom. (Vilket verkar vara den kritik Jonas fått). Då får man ju skriva ormen Ola och ormen Carro också.

Eftersom det inte nånstans framgått om J är bög eller ej så är det ett onödigt tjat om det, som att det har nån betydelse? (Och ja, jag tror Iki kommer överens med trevliga killar oavsett läggning, hon och Amadeus verkade inte heller komma dåligt överens, men han kanske också är bög när vi ändå är i farten?)

Så är det!

Och när vi ( iaf flera i tråden!) ändå håller på att omskriva var och varannan deltagare för olika sexuella läggningar varav vi intet vet eller har att göra med heller samt är ointressant så kallas vi trådare också för att vara tända/kåta och sugna på varje deltagare vi skriver positivt om. Eller - så är vi idioter som inget begriper osv. 🤪

Det är en väldans fixering just vid det sexuella. Tror dessa trådare skulle ha mer utbyte av att kommentera en sex-podd eller t ex Paradise Hotel, Ex On the Beach och Love Island 😅 Jag fattar bara inte varför det kan vara så intressant ens?!

Inget som har med Robinson som tävling att göra 🙄

Vi har väl alla våra egna favoriter av deltagare eller de som vi ogillar. Även dessa åsikter skiftar bland hos oss trådare vartefter då saker händer hela tiden med tävlingar samt olika twister och hemliga amuletter som förändrar deltagarnas fortsatta taktiker och allianser samt deras reaktioner gentemot varandra. Det är så det är uppbyggt spelet och sedan är alla deltagarna olika förberedda vilket kan bli deras fall eller framgång.

Imorgon är det Öråd. Det sista väl? Sedan kör Finalveckan igång. Ska bli kul att få se 🤗
Citera
2026-05-30, 14:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Imorgon släpps två EXIT avsnitt så det blir nog två som får lämna tävlingen.

De hade jag glömt bort 😁 Jaha om det är 2st EXIT = 2st utröstade osv.
Citera
2026-05-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jonas är en manipulativ och obehaglig person. Ormar har inget med detta att göra, de är vad de är. Men Jonas har ett val och har valt att spela fult.
Det är ju den åsikten som är så konstig.

Ja, han har paktat. Vilket alla andra också gör. Ja, han har gett nackdel till sin största fiende, vilket han gjorde först.

Han har vad jag vet inte ljugit någon rak upp i nyllet, vilket andra har gjort. Enda fulspelet var ju när Aza duperades till att vilja dra på en utslagstävling. Aza som var årets ärkesvin.

Att han sedan skulle manipulerat sin pakt är ju bara löjligt när man tittar på hur Ola styrt sin. Han har ju bestämt allt. Från vem som ska röstas ut till när man får använda sin immunitet.
Citera
2026-05-30, 17:16
Medlem
Jag tror iaf att Iki är släkt med David Icke, han som tror att den brittiska kungafamiljen egentligen är förklädda ödlor.
Citera
2026-05-30, 17:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Jag tror iaf att Iki är släkt med David Icke, han som tror att den brittiska kungafamiljen egentligen är förklädda ödlor.

Om denna teori och slutsats utan någon adekvat släktforskning:

Icke - sa Nicke 🐵🐒
Citera
2026-05-30, 17:59
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tack för in-put och boosten 😁👍

Jag tror oxå att något X-a ordinärt händer detta Öråd som rör om i grytan. Kanske att de måste rösta ut 2st? En får en dödskalle och får åka hem direkt och den andre får duell och vinner den duellen - mot någon som aldrig tidigare har förlorat i dueller i Örådet tidigare? Helt random och otippat.

Är detta Öråd imorgon det sista? För nästa vecka från Måndag är det väl Finalveckan väl?

Ja, det brukar väl vara ö-råd med oväntat innehåll, med någon slags twist mot slutet innan finalveckan? Eller iofs, det kanske är mest oväntade tävlingar osv som brukar vara? 🤔 Hursom så tror jag det kan hända grejer!!

Jag är nästan säker på att detta ö-råd blir det sista innan finalveckan. Det borde vara så om de inte twistar till det med ett extra ö-råd nånstans 🤣
Citera
2026-05-30, 18:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Det kliade i fingrarna på en som åker ut under ”söndagen” så hen lade upp klipp med sitt farwell redan under lördagsmorgonen.
Har hunnit fått en ansenlig mängd kommentarer från de som inte kan se avsnittet ännu.

Hen i ett nötskal 😆

Jag har en Spåkula i kristall hemma. På Richtigt!

Kikar i den när mörkret har fallit ikväll. Orkar inte ranta runt på deltagarnas Instagram 😵‍💫😅
Senast redigerad av CS128 2026-05-30 kl. 18:06.
Citera
2026-05-30, 18:00
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:

Eller... Är det utslagskampen som spelar in? Den har väl inte varit än? 🤔
Citera
2026-05-30, 18:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Eller... Är det utslagskampen som spelar in? Den har väl inte varit än? 🤔

Nej. Står det EXIT på avsnitten är det den/de avsnitt när någon deltagare filmas efter ett Öråd har varit och deltagaren har fått lämna Robinson för gott och ska resa hem till Sverige 👍
Citera
2026-05-30, 18:07
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Nej. Står det EXIT på avsnitten är det den/de avsnitt när någon deltagare filmas efter ett Öråd har varit och deltagaren har fått lämna Robinson för gott och ska resa hem till Sverige 👍

Kom just på att det borde vara så som du säger. Annars är det ju ingen EXIT på riktigt... 😁
Citera
2026-05-30, 18:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Kom just på att det borde vara så som du säger. Annars är det ju ingen EXIT på riktigt... 😁

🎯 ... 😁👍
Citera
2026-05-30, 19:29
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Citat:
Imorgon är det Öråd. Det sista väl? Sedan kör Finalveckan igång. Ska bli kul att få se 🤗
En person åker ut i utslagskampen före Örådet.

Sista Örådet är dagen innan finalen. Då några utröstade/utslagna är med och röstar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in