2026-04-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Precis, således lär en löneutbetalning i april inte räknas till inkomstvillkoret.

Enig
Citera
2026-04-13, 21:28
Medlem
Nu ska jag få a-kassa igen. Det ska bli jävligt spännande om det ens är någon skillnad på summan jämfört med aktivitetsersättningen. Man betalar ju ändå flera tusen per år för akassa.
Citera
2026-04-18, 17:12
Medlem
kristofferGs avatar
Hej! Torskat på ringa nark, innehav koks, kommer skriva under strafföreläggande och betala skiten. Arbetar på domstol, gärningen begicks inte i samma domsaga längre upp. Någon som har ett hum om hur troligt det är att jag blir uppsagd? Har en tidsbegränsad anställning. Kan man hålla det här hemligt genom att knipa käft? Kan chefen få reda på det här utan att fråga?
Citera
2026-04-18, 21:52
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hej! Torskat på ringa nark, innehav koks, kommer skriva under strafföreläggande och betala skiten. Arbetar på domstol, gärningen begicks inte i samma domsaga längre upp. Någon som har ett hum om hur troligt det är att jag blir uppsagd? Har en tidsbegränsad anställning. Kan man hålla det här hemligt genom att knipa käft? Kan chefen få reda på det här utan att fråga?
Hur kom du fram till att a-kassetråden var rätt plats för din fråga?
Citera
2026-04-19, 09:58
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Hur kom du fram till att a-kassetråden var rätt plats för din fråga?
Får jag sparken är det väl nästa rimliga steg..
Citera
2026-04-19, 14:51
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Får jag sparken är det väl nästa rimliga steg..
Så vilken är då din a-kasserelaterade fråga, som du hittills inte bemödat dig att avslöja?
Citera
2026-04-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Du behöver 4 månader på raken med minst 11 000 per månad i lön, du ser ut att missa det precis.

Be om att få efterskott för augusti-lönen du får 11 000, brutto, i september, då får du 66 nya dagar.
Eller så jobbar du extra i augusti/september så du får åtminstone får 11 000 i september.
Skulle det vara så att din lön är släpande får du göra så du får 1 lön i oktober istället.
Kan man be sin arbetsgivare att dela upp lönen så man kan få ut hälften i september och sen resten i oktober? På så sätt kommer jag ha 11k+ i 4 mån
Citera
2026-04-21, 07:11
Medlem
Saloths avatar
Har en fråga om när ens dagar tar slut och man kommer hamna i nåt rusta matcha program.
Hur många timmar är det i veckan?
Citera
2026-04-21, 21:14
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncreaseThePeace
Kan man be sin arbetsgivare att dela upp lönen så man kan få ut hälften i september och sen resten i oktober? På så sätt kommer jag ha 11k+ i 4 mån
Självklart kan du fråga (ingen kan ju hindra dig att uttala orden). Vad din arbetsgivare ssen svarar vet givetvis ingen på FB.
Citera
2026-05-29, 14:17
Medlem
Väntat sedan 14/4. Lika sega som dom alltid är.

Man kan tro det är en ansökan om miljardlån det handlar om men är ju bara fjantsummor ändå, samtidigt som man betalar 3000 kr per år för detta. Provocerande.
Citera
2026-05-30, 22:33
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Väntat sedan 14/4. Lika sega som dom alltid är.

Man kan tro det är en ansökan om miljardlån det handlar om men är ju bara fjantsummor ändå, samtidigt som man betalar 3000 kr per år för detta. Provocerande.

Så glad att jag gick ur a-kassan 5+ år sedan. Med de pengar jag sparat på att inte betala för den skiten agerar jag nu som min egna a-kassa. Och det är noll väntetid 😇
Citera
2026-06-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Så glad att jag gick ur a-kassan 5+ år sedan. Med de pengar jag sparat på att inte betala för den skiten agerar jag nu som min egna a-kassa. Och det är noll väntetid 😇
Jag funderar på att går ur nu faktiskt. Jag förstår inte riktigt hur det nya systemet fungerar. Dom baserar ju allt på inkomst, även dagarna.

Om jag förstått det rätt så får jag ju fan mer om jag har aktivitetsersättning än akassa. Det är ju helt sinnessjukt. Hoppas jag uppfattat det hela fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in