2026-05-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Domstolen kommer uteslutande att fokusera på vad som hände före under och efter brottet innan de blev gripna. Vad de hittar på att göra efter det kommer inte att vägas in i hovrättsdomen.

Det vore konstigt att släppa styckmördare bara för att de blir frälsta efter mordet, slutar att sparka på hundar och går med i Greenpeace. Vi ska vara glada att det inte fungerar på det sättet.

Det får man verkligen hoppas?
Citera
2026-05-30, 19:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Verkar pengar vara en drivkraft bakom giftermålet så är det nog troligast G drivkraft, det är hans oense säger han ju? Vem lever egentligen i drömmar och fantasi?
M kommer från en familj med status och i Indien får du inte gifta dig med lägre status, det är kränkande för familjen? Det är alltså ett krav hon har på sig får man väl tänka då och alltså inte ett sådant medvetet val att vara lycksökerska utan ett val att inte dra vanära över sin familj, det är två helt olika saker tycker jag?
Mord å andra sidan tycker jag vore värre och dra ännu mer vanära över familjen, om de tagit avstånd pga detta vet vi väl inte egentligen men hennes mamma hedrade M när hon fyllde år innan jul alla fall?
Allt är inte alltid som man först tror, det är nånting varenda människa förhoppningsvis inser med tiden?
Det måste vara något fel när man talar om pengar och ekonomi överlägset mer än om känslor i förhören. Nu verkar det varit ganska tomt på både bankkontot och känslokontot, men en liten fingervisning är det ändå.

M tar också spontant upp vad saker kostar i förhören, men sitt känsloliv får knappt något utrymme. Det är nästan pinsamt när M inte förstår att hon ska säga att hon gifte sig av kärlek på sin egen advokats frågor och tvingar honom att omformulera frågan.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-30 kl. 19:10.
Citera
2026-05-30, 19:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Nej och det är ju bra att du äntligen insett det, så det kan upphöra nu?
Varför skulle jag identifiera mig med M, är det så att du gör det med G?
Jag bör ju ha insett det.
Nej G är creepy iofs precis som M. Som kommer direkt från Indien. Bör ju vara lägsta rang i kasten.
Bli tvungen att "gifta" sig med en svennebanan. Kunde hon inte gjort bättre ?
Föräldralös / Orphan .. låter som en sjukdom .. förkylningssymptom och sedan kväva och vifta med kniven ?
Citera
2026-05-30, 20:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Verkar pengar vara en drivkraft bakom giftermålet så är det nog troligast G drivkraft, det är hans pengar säger han ju? Vem lever egentligen i drömmar och fantasi?
M kommer från en familj med status och i Indien får du inte gifta dig med lägre status, det är kränkande för familjen? Det är alltså ett krav hon har på sig får man väl tänka då och alltså inte ett sådant medvetet val att vara lycksökerska utan ett val att inte dra vanära över sin familj, det är två helt olika saker tycker jag?
Mord å andra sidan tycker jag vore värre och dra ännu mer vanära över familjen, om de tagit avstånd pga detta vet vi väl inte egentligen men hennes mamma hedrade M när hon fyllde år innan jul alla fall?
Allt är inte alltid som man först tror, det är nånting varenda människa förhoppningsvis inser med tiden?
M är en vidrig människa som lät kvinnan dö.
M hade kunnat rädda henne genom att kontakta polisen.
Det gjorde hon inte utan lät kvinnan dö.
Inte ens i Indien ser man väl speciellt väl på mord.
Citera
2026-05-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det måste vara något fel när man talar om pengar och ekonomi överlägset mer än om känslor i förhören. Nu verkar det varit ganska tomt på både bankkontot och känslokontot, men en liten fingervisning är det ändå.

M tar också spontant upp vad saker kostar i förhören, men sitt känsloliv får knappt något utrymme. Det är nästan pinsamt när M inte förstår att hon ska säga att hon gifte sig av kärlek på sin egen advokats frågor och tvingar honom att omformulera frågan.

Jag har ingen erfarenhet av varken förhör eller hur någon mår efter planerade mord eller efter plötsliga mord, men tänker att det bör väl ändå vara en ganska stor skillnad hur dessa brottslingar mår?
Om man tänker att en person mördar utan någon som helst planering så bör de ju inte bara vara ångerfulla utan även chockade? Dom bör må väldigt dåligt under förhören under rättegång och kanske aldrig kan förlika sig vid det de gjort, de bör ju ha det extremt jobbigt?
Men personer som planerat mord under månader…kan de ens känns ånger och skuld och skamkänslor och tampas med sitt samvete att förlika sig med vad de gjort, för chockade över det kan de ju liksom inte vara?
Så hur är de då? Hur beter sig såna personer? Beter dom sig så likgiltigt och känslolöst kanske? All ilska och hat de måste känt, först en längre tid före innan mordplanerna ens tog form och påbörjades? Och sen själva planerandet av mordet i månader och sen slutligen själva mordet, det bör väl gå åt en hel del energi för att kunna göra allt detta? Ta det inte som att jag ömkar dom nu, jag menar bara att de efter mordet bör vara just känslomässigt tomma, när de fått utlopp för sitt hat? För det kan väl inte vara annat än ett djupt hat som ett planerat mord bottnar i, särskilt när det handlar om en närstående som i detta fall? Annars kunde de väl rånmördat någon annan de inte har något känslomässigt band till, om det bara handlat om pengar?
Återigen så gissar jag, så ska inte tas som fakta eller sanning?
Citera
2026-05-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag bör ju ha insett det.
Nej G är creepy iofs precis som M. Som kommer direkt från Indien. Bör ju vara lägsta rang i kasten.
Bli tvungen att "gifta" sig med en svennebanan. Kunde hon inte gjort bättre ?
Föräldralös / Orphan .. låter som en sjukdom .. förkylningssymptom och sedan kväva och vifta med kniven ?

Ja det borde du gjort för längesen?

Ja efter mordet och skilsmässa bör hon säkert hamna i lägsta kastet? Var kanske därför hon föreslog till G att det var bättre att de tog sina egna liv istället?
Tack för tillrättavisningen att det heter kast, inte för att det är viktigt i sig, men jag hittade inte rätt ord förut?

Hur som helst så är det trevligare när du inte använder taktik i absurdum, och det förstår ju du också?
Citera
2026-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
M är en vidrig människa som lät kvinnan dö.
M hade kunnat rädda henne genom att kontakta polisen.
Det gjorde hon inte utan lät kvinnan dö.
Inte ens i Indien ser man väl speciellt väl på mord.

Det har hon nog insett i efterhand om det inte slog henne stundtals redan innan?

Det är väl ändå troligt att hon övervägde att kontakta polisen och berätta allt? Eller tala om det för A och C? Så jag tror hon våndades över G planer precis som hon också berättat om, då blir också frågan, om det var av kärlek eller av girighet som var anledningen till att M inte avslöjade G vidriga planer?
Jag tänker att i normala fall skulle de flesta unga tjejer dra sig undan fort från en sån kille? Frågan är om G hade någon makt över henne som han hade över A, kunde han styra A kunde han givetvis styra den unga M?

Nu har ju M ansökt om skilsmässa efter dom, är det pga domen så hade hon kanske inte ansökt om skilsmässa alls? Vi vet ingenting än?
Citera
2026-05-30, 21:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det har hon nog insett i efterhand om det inte slog henne stundtals redan innan?

Det är väl ändå troligt att hon övervägde att kontakta polisen och berätta allt? Eller tala om det för A och C? Så jag tror hon våndades över G planer precis som hon också berättat om, då blir också frågan, om det var av kärlek eller av girighet som var anledningen till att M inte avslöjade G vidriga planer?
Jag tänker att i normala fall skulle de flesta unga tjejer dra sig undan fort från en sån kille? Frågan är om G hade någon makt över henne som han hade över A, kunde han styra A kunde han givetvis styra den unga M?

Nu har ju M ansökt om skilsmässa efter dom, är det pga domen så hade hon kanske inte ansökt om skilsmässa alls? Vi vet ingenting än?
M och G är inte normala.
För normala människor är det omöjligt att föreställa sig hur onormala tänker och känner.
Citera
2026-05-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
M och G är inte normala.
För normala människor är det omöjligt att föreställa sig hur onormala tänker och känner.

Vad är din mall för normala människor?
Talar du om att du är normal och inte förstår andra människor?
Eller talar du om att du är onormal och förstår andra människor? G
Jag har pratat färdigt med dig nu känner jag…pust
Citera
2026-05-30, 23:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja spelar man ut sin fru och mor på det sättet är det verkligen illa, att sen att begå mord och inta en offerroll med en gigantisk offerkofta, mumlande och svarar knasigt på frågor som mest verkar taktik, jag vet inte om rättspsykiatrisk vård kan hjälpa G faktiskt, jag har svårt att tro det?

Jag tror inte att M någonsin vill sätta sin fot i vårt land igen, och ingen vill att hon stannar heller? Möjligtvis bara G som fantiserat om hur han ska fortsätta manipulera och styra M i framtiden när de blir fria? Men G har väl fått veta att M vill bli fri från honom redan nu, undrar hur han reagerade på det när han inte ens kan styra henne längre? Vem ska han styra nu? Sig själv eller blir det personalen i häktet?
Jag tycker du ska besöka M i fängelset. Tänk vad tråkigt stackaren kommer ha det.
Citera
2026-05-30, 23:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad är din mall för normala människor?
Talar du om att du är normal och inte förstår andra människor?
Eller talar du om att du är onormal och förstår andra människor? G
Jag har pratat färdigt med dig nu känner jag…pust
Jag menar att det är onormalt att kunna planera och sen mörda sin mamma och svärmor.
Vi som inte kan göra sådant har svårt att förstå hur man kan göra detta.
Det är då ingen ide att sätta sig in i deras tankegångar eftersom man aldrig kommer att få ett begripligt svar.
Citera
2026-05-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tycker du ska besöka M i fängelset. Tänk vad tråkigt stackaren kommer ha det.

Det kan du drömma om medans du besöker G, han verkar omge sig med endast lättlurade tyvärr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in