2026-05-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är väl underförstått att C, As make hade tröttnat på G och varit drivande till att de köpte bostadsrätten till G?

G hade också haft någon konflikt med C om sina levnadsvanor. C var inte medlem i Gs fanclub verkar det som.

Ja jag anar att C vet mycket om G som hade förklarat det mesta?
Citera
2026-05-30, 16:46
Medlem
Citat:
Hur skulle skilsmässan påverka utfallet i hovrätten menar du?

Jag vet inte, kan inte sånt där alls?
Men ska de försöka sig på att minska straffet för M del, så bör det väl grunda sig först å främst på ett trovärdigt försvar? Då kanske det börjar med att just få M att ta ett totalt avstånd från G för att försöka visa sin ståndpunkt mot honom? Men är kanske långsökt, jag kan inte sånt där alls? Så nu gissar jag givetvis?
Citera
2026-05-30, 16:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag trodde ju för längesen att M skulle begära skilsmässa, jag tänker att varför kommer den nu såhär långt efteråt?
Men visst, med distans till allt som hänt kan ju M börjat omvärdera hur hon ser på G och då förändras förstås även känslor en hel del eller tentan fullständigt? Kanske sa G saker under under rättegången som påverkade henne att fatta beslutet, det är förstås möjligt?

En annan sak jag funderar på är om ansökan om skilsmässa kommer efter dom, enbart för att det planeras en överklagan? Då är det kanske inte M idé att ansöka om skilsmässan?
Så därför skulle det vara intressant och veta om M fortfarande bär ringen eller när i tid hon eventuellt tog av den?
Hon inser väl att hon inte längre har någon användning av G och därför begär skilsmässa.
Citera
2026-05-30, 17:03
Medlem
Citat:
Försöker du säga att du tror att M hade någon hållhake på G och att hon tvingade G att gifta sig med henne?

Så gott som alla avrådde G att gifta sig med M och det G har skrivit om henne här på FB låter inte som att han var speciellt kär i henne.

Nej var fick du det ifrån att jag tror att M hade en hållhake på G? Vad i det jag skrivit har du så totalt omtolkat?

Exakt så gott som alla avrådde G att gifta sig med M, varför då? Berodde det månne på vad G själv tutade i A om M? Även sina vänner och förmodligen fler?

Exakt, det han skrev om M tar många som sanning trots det han skrev om A är lögn, jag tror att G ljög om dom båda två?
A hade C och vänner och kollegor osv runt sig som stöd varenda dag? Vad hade M, G som grävde gripar och ingen mer? Kunde hon annat än bli knasig i bollen i allas ögon? Men var hon det på riktigt?
Citera
2026-05-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon inser väl att hon inte längre har någon användning av G och därför begär skilsmässa.
Användning? Det är ett nedsättande ord som jag tolkar din ståndpunkt utifrån?

De fick livstid båda två, vilket betyder att de kommer sitta i fängelse många år framöver? Varförcens tänka på en skilsmässa? Varför så bråttom nu plötsligt och inte direkt vid gripandet eller framtidens frisläppande? Varför just nu efter domen?
Antingen sa G något under rättegången som motiverade henne eller så är det M advokat som gett henne det rådet, eller möjligtvis M föräldrar som kräver det? Tidpunkten säger i alla fall något tycker jag men men, jag gissar bara och ska inte tas som fakta eller sanning, jag har ingen insyn i nånting alls?
Citera
2026-05-30, 17:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Användning? Det är ett nedsättande ord som jag tolkar din ståndpunkt utifrån?

De fick livstid båda två, vilket betyder att de kommer sitta i fängelse många år framöver? Varförcens tänka på en skilsmässa? Varför så bråttom nu plötsligt och inte direkt vid gripandet eller framtidens frisläppande? Varför just nu efter domen?
Antingen sa G något under rättegången som motiverade henne eller så är det M advokat som gett henne det rådet, eller möjligtvis M föräldrar som kräver det? Tidpunkten säger i alla fall något tycker jag men men, jag gissar bara och ska inte tas som fakta eller sanning, jag har ingen insyn i nånting alls?
M är en lycksökare som trodde sig kunna fly rättvisan.
M behövde en lättledd person som G tror jag.
Advokaten bör väll inte styra M's känslor ?

Kanske sa G att pengarna är slut, arvet är borta eller dylikt så.. M bara okej då är jag klar.
Citera
2026-05-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
M är en lycksökare som trodde sig kunna fly rättvisan.
M behövde en lättledd person som G tror jag.
Advokaten bör väll inte styra M's känslor ?

Kanske sa G att pengarna är slut, arvet är borta eller dylikt så.. M bara okej då är jag klar.

Jasså och G har inte utnyttjat sin mor och är just en girig lycksökare då och behövde någon lettledd som han kunde pumpa i droger som förlät det och även att han varit med en annan kvinna?

Du vet lika väl som jag att advokaten inte styr M känslor, däremot intressen, och vad tror du det kan vara nu? Ibland dummar du dig i absurdum, är det en bra taktik?
Citera
2026-05-30, 18:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jasså och G har inte utnyttjat sin mor och är just en girig lycksökare då och behövde någon lettledd som han kunde pumpa i droger som förlät det och även att han varit med en annan kvinna?

Du vet lika väl som jag att advokaten inte styr M känslor, däremot intressen, och vad tror du det kan vara nu? Ibland dummar du dig i absurdum, är det en bra taktik?
Nej det är ingen bra taktik bevisligen
Ibland kan man tro att du identifierar dig med M.
Citera
2026-05-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej det är ingen bra taktik bevisligen
Ibland kan man tro att du identifierar dig med M.

Nej och det är ju bra att du äntligen insett det, så det kan upphöra nu?
Varför skulle jag identifiera mig med M, är det så att du gör det med G?
Citera
2026-05-30, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej var fick du det ifrån att jag tror att M hade en hållhake på G? Vad i det jag skrivit har du så totalt omtolkat?

Exakt så gott som alla avrådde G att gifta sig med M, varför då? Berodde det månne på vad G själv tutade i A om M? Även sina vänner och förmodligen fler?

Exakt, det han skrev om M tar många som sanning trots det han skrev om A är lögn, jag tror att G ljög om dom båda två?
A hade C och vänner och kollegor osv runt sig som stöd varenda dag? Vad hade M, G som grävde gripar och ingen mer? Kunde hon annat än bli knasig i bollen i allas ögon? Men var hon det på riktigt?
Det är som du tar upp svårt att bedöma vad som är sant och inte när G och M vaktar sin tunga och kryddar lite extra under förhören.

Jag försökte spinna vidare lite på det du inte kom till när du skrev.

Hela förhållandet mellan G och M blir fel redan från början då de uppenbarligen har olika incitament för själva förhållandet. G verkar ha klurat ut vad M är ute efter och verkar ha överdrivit hur enkelt det är att få svenskt pass och hur mycket pengar G hade "på ingång".

M verkar leva i någon slags drömvärld. G verkar mer pragmatisk. Pengar verkar varit en större drivkraft bakom giftermålet än äkta kärlek. Både Gs och Ms känsloliv verkar väldigt underutvecklat.

Bara att Ms föräldrar verkar gett upp hoppet om dottern talar sitt tydliga språk.
Citera
2026-05-30, 18:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag vet inte, kan inte sånt där alls?
Men ska de försöka sig på att minska straffet för M del, så bör det väl grunda sig först å främst på ett trovärdigt försvar? Då kanske det börjar med att just få M att ta ett totalt avstånd från G för att försöka visa sin ståndpunkt mot honom? Men är kanske långsökt, jag kan inte sånt där alls? Så nu gissar jag givetvis?
Domstolen kommer uteslutande att fokusera på vad som hände före under och efter brottet innan de blev gripna. Vad de hittar på att göra efter det kommer inte att vägas in i hovrättsdomen.

Det vore konstigt att släppa styckmördare bara för att de blir frälsta efter mordet, slutar att sparka på hundar och går med i Greenpeace. Vi ska vara glada att det inte fungerar på det sättet.
Citera
2026-05-30, 19:02
Medlem
Citat:
Det är som du tar upp svårt att bedöma vad som är sant och inte när G och M vaktar sin tunga och kryddar lite extra under förhören.

Jag försökte spinna vidare lite på det du inte kom till när du skrev.

Hela förhållandet mellan G och M blir fel redan från början då de uppenbarligen har olika incitament för själva förhållandet. G verkar ha klurat ut vad M är ute efter och verkar ha överdrivit hur enkelt det är att få svenskt pass och hur mycket pengar G hade "på ingång".

M verkar leva i någon slags drömvärld. G verkar mer pragmatisk. Pengar verkar varit en större drivkraft bakom giftermålet än äkta kärlek. Både Gs och Ms känsloliv verkar väldigt underutvecklat.

Bara att Ms föräldrar verkar gett upp hoppet om dottern talar sitt tydliga språk.

Verkar pengar vara en drivkraft bakom giftermålet så är det nog troligast G drivkraft, det är hans pengar säger han ju? Vem lever egentligen i drömmar och fantasi?
M kommer från en familj med status och i Indien får du inte gifta dig med lägre status, det är kränkande för familjen? Det är alltså ett krav hon har på sig får man väl tänka då och alltså inte ett sådant medvetet val att vara lycksökerska utan ett val att inte dra vanära över sin familj, det är två helt olika saker tycker jag?
Mord å andra sidan tycker jag vore värre och dra ännu mer vanära över familjen, om de tagit avstånd pga detta vet vi väl inte egentligen men hennes mamma hedrade M när hon fyllde år innan jul alla fall?
Allt är inte alltid som man först tror, det är nånting varenda människa förhoppningsvis inser med tiden?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-05-30 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in