Citat:
Ursprungligen postat av
pinneibrasan
Kanske stökigt med bodelningen pga hennes bolag? De kanske inte har haft några äktenskapsförord och då tillfaller ju (vad jag förstått) hälften av intäkterna i bolaget till Jakob vid skilsmässa, vilket jag tänker att Clara inte är sugen på. Jag tror inte att ekonomi och juridik är Claras starkaste sida och hon kanske inte hade koll på detta när hon startade bolaget eller när de skulle skiljas. Det kan ta tid att få sådant på pränt och Jakob ska också godkänna, så jag kan tänka mig att det är det som strular.
100% detta. Hon har antytt flera gånger hur dyr och krånglig skilsmässan är. Och att hon alltid tyckt att det är pissjobbigt att styra upp ekonomin. Dock verkar hon mer fokuserad på det nu (dvs betalblogg, börja pensionsspara mm).
Men visst läser man mellan raderna att hon verkar rätt lack på Jakob? Kanske detta också bidrar till att hon har en rätt dissig ton mot honom numera? Inte minst jämfört med Magiska Marcus, lol.
I senaste podden hotar Clara med att göra slut om det slutar vara megadrömmigt med Marcus, haha.