2026-05-26, 13:25
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Har hon börjat svara på alla kommentarer för att det ska se ut som att många kommenterat hennes inlägg?
Är ju ganska få kommentarer för det mesta såvida hon inte tjatat om att läsare ska ge tips eller så.

Ja, så kan det vara.
Citera
2026-05-26, 14:16
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har aldrig träffat henne men har en (mkt) god vän som har, ska tydligen vara en hemsk bitch av vidriga proportioner. Han brukar inte överdriva så...

Jag tänker att Clara är en sådan person som kan vara hur trevlig som helst när hon behöver vara det. Men hon är ingen som anstränger sig för att bli omtyckt om hon inte har något att vinna på det själv. Hennes naturliga sätt är antagligen rakt, burdust och lätt överlägset. Personer som kan matcha det blir hon vän med (Erika, Malin osv), men hon kan även anstränga sig för att vara mjuk och bli vän med vänare personligheter om hon har något att vinna på det (hennes gymnasiegäng, Susanne, Fröken Frida).

Vid tillfälliga möten, där hon inte vinner på att anstränga sig för att vara mjuk, så kör hon den bitchiga och burdusa stilen.
Citera
2026-05-26, 15:28
  #531
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Jag tänker att Clara är en sådan person som kan vara hur trevlig som helst när hon behöver vara det. Men hon är ingen som anstränger sig för att bli omtyckt om hon inte har något att vinna på det själv. Hennes naturliga sätt är antagligen rakt, burdust och lätt överlägset. Personer som kan matcha det blir hon vän med (Erika, Malin osv), men hon kan även anstränga sig för att vara mjuk och bli vän med vänare personligheter om hon har något att vinna på det (hennes gymnasiegäng, Susanne, Fröken Frida).

Vid tillfälliga möten, där hon inte vinner på att anstränga sig för att vara mjuk, så kör hon den bitchiga och burdusa stilen.

Säkert sant - "när hon har något att vinna på det"... lovely personality!
Citera
2026-05-26, 21:58
  #532
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmuntrang
Har hon börjat svara på alla kommentarer för att det ska se ut som att många kommenterat hennes inlägg?
Är ju ganska få kommentarer för det mesta såvida hon inte tjatat om att läsare ska ge tips eller så.
Ser krystat, desperat eller fjäskigt ut beroende på hur en vill tolka det. Jämfört mot hur lite hon brukar engagera sig i kommentarsfälten. Eller brukar hon svara på alla premium-inlägg? Någon som vet?
Citera
2026-05-28, 16:21
  #533
Medlem
Gissar att det snart kommer hintar om den kommande festen, givetvis får man veta mer som premiumbetalare.
Skulle inte bli förvånad om det kröns med en förlovning. Men vad vet jag 🤷‍♀️
Citera
2026-05-28, 23:13
  #534
Medlem
Det var intressant att hon skrivit att Bertil mest bor hos farmor. Det borde tyda på att skilsmässan varit jobbig för honom om han varken vill bo hos mamma eller pappa. Jag som alltid sett Clara som värsta supermamman, för det är faktiskt så hon målar upp bilden av sig i bloggen, finner det lite uppfriskande. Inte att någon av dem mår dåligt, för det vill jag verkligen inte, men att även perfekta bilder krackelerar ibland.
Citera
2026-05-29, 05:20
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Det var intressant att hon skrivit att Bertil mest bor hos farmor. Det borde tyda på att skilsmässan varit jobbig för honom om han varken vill bo hos mamma eller pappa. Jag som alltid sett Clara som värsta supermamman, för det är faktiskt så hon målar upp bilden av sig i bloggen, finner det lite uppfriskande. Inte att någon av dem mår dåligt, för det vill jag verkligen inte, men att även perfekta bilder krackelerar ibland.

Han går i skola i Umeå. Tror det är därför han ofta bor hos farmor, för att slippa pendla.
Citera
2026-05-29, 05:50
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Det var intressant att hon skrivit att Bertil mest bor hos farmor. Det borde tyda på att skilsmässan varit jobbig för honom om han varken vill bo hos mamma eller pappa. Jag som alltid sett Clara som värsta supermamman, för det är faktiskt så hon målar upp bilden av sig i bloggen, finner det lite uppfriskande. Inte att någon av dem mår dåligt, för det vill jag verkligen inte, men att även perfekta bilder krackelerar ibland.
Du tolkar inlägget som Fan läser bibeln, B bor hos farmor för att han går i högstadiet där, det blir för långt att pendla till föräldrarna. Vanligt för barn på landet, hade själv en kompis som var inackorderad hos (vagt) bekanta må-fre under hela högstadiet . B har tur som iaf kan bo hos sin farmor.
Citera
2026-05-29, 08:02
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awe48
Gissar att det snart kommer hintar om den kommande festen, givetvis får man veta mer som premiumbetalare.
Skulle inte bli förvånad om det kröns med en förlovning. Men vad vet jag 🤷‍♀️

Tror du att hon kommer förlova sig medan hon fortfarande är gift? Det låter inte särskilt gudeligt.

De flyttade isär för snart ett år sen o hade väl bestämt det ett tag innan, så varför har inte skilsmässan gått igenom? Är de fortfarande gifta pga nån ekonomisk sak? Eller fattar de inte hur man gör?
Citera
2026-05-29, 10:49
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Tror du att hon kommer förlova sig medan hon fortfarande är gift? Det låter inte särskilt gudeligt.

De flyttade isär för snart ett år sen o hade väl bestämt det ett tag innan, så varför har inte skilsmässan gått igenom? Är de fortfarande gifta pga nån ekonomisk sak? Eller fattar de inte hur man gör?

Kanske stökigt med bodelningen pga hennes bolag? De kanske inte har haft några äktenskapsförord och då tillfaller ju (vad jag förstått) hälften av intäkterna i bolaget till Jakob vid skilsmässa, vilket jag tänker att Clara inte är sugen på. Jag tror inte att ekonomi och juridik är Claras starkaste sida och hon kanske inte hade koll på detta när hon startade bolaget eller när de skulle skiljas. Det kan ta tid att få sådant på pränt och Jakob ska också godkänna, så jag kan tänka mig att det är det som strular.
Citera
2026-05-29, 11:40
  #539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Han går i skola i Umeå. Tror det är därför han ofta bor hos farmor, för att slippa pendla.


Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Du tolkar inlägget som Fan läser bibeln, B bor hos farmor för att han går i högstadiet där, det blir för långt att pendla till föräldrarna. Vanligt för barn på landet, hade själv en kompis som var inackorderad hos (vagt) bekanta må-fre under hela högstadiet . B har tur som iaf kan bo hos sin farmor.

Jag trodde pappa Jakob bodde i Umeå så han borde väl bo där isf medan han går i skolan..?
Citera
2026-05-29, 11:53
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Jag trodde pappa Jakob bodde i Umeå så han borde väl bo där isf medan han går i skolan..?

Nej, pappan bor kvar i byn. Har köpt ett annat hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in