Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Ja, Ferrari gör tyvärr en Jaguar.
Det som bekymrar mig mest är nog att en så totalt misslyckad design inte blir utkastad - tillsammans med designerna själva - redan på ritbordsstadiet. Tvärtom har den passerat alla kontrollstationer utan att någon högre chef har satt stopp. Har hela företagsledningen har gått bort sig? Då är Ferrari riktigt illa ute.
Lika obegripligt som sorgligt..
Det är tydligen dålig idé att designa en bil när man kommit hem från krogen på fyllan.
Ja Ferrari kommer att få problem. Jag misstänker Ferraris ledning tror de är odödliga. Det är något de kan få ångra.
Jaguar trodde säkert att de var totalt odödliga på 90-talet med ny uppsättning av XJ inkl XJR samt då nya XK8. Vad hände senare?
Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Jag kan inte säga att den är ful för den är ju - ingenting! En nullitet. I total avsaknad av konstnärligt värde.
Hmm…inser att jag nog egentligen sade att den är jävulskt ful…
Det var precis min tanke när jag såg Luce-eländet. De vackrare gamla Ferrarimodellerna kommer att bli värdefulla samlarobjekt. Som Bugattis från 1920- och 30-talen.
För tio år sedan hade jag möjligheten att köpa en Testarossa i fint skick för drygt 400.000. Jag var sugen men hade ingen garageplats. Aj, vad jag ångrar det nu!
Antingen blir de gamla Ferrarimodellerna samlarobjek, eller så dalar hela märket och de blir billigare. Jaguar kan man tydligen fynda idag.
Ush, det gör ont att höra det där med Testarossan. Garageplats är tyvärr hårdvaluta. Du skall veta hur många gånger jag orsakat dålig stämning på lägenhetsvisningar med diverse mäklare.
"Garage skulle finnas stod det skrivet...." "Inget nu men det är lugnt område..."
Brukar fråga lite snällt om mäklaren kan skriva på skuldbrev där de förbinder sig låna ut sin bil till mig om min drabbas av stöld eller skall in på rekond? Mäklaren får vinballe direkt och inget köp blir av.
Jag är inte en av dem som accepterar att köra omkring i en fågelnerskiten Hyundai i30 med sne hjulinställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Utseendet är en smaksak, men en sak som inte jag kopplar till Ferrari är fyradörrars familjebil.
Och jag tycker inte att Ferrari bilar generellt sett har blivit snyggare de senaste decennierna. Luftmotstånd och marktryck verkar viktigare än utseende. Vilket jag tycker är fullt rimligt.
Jag, inte målgrupp, har aldrig uppfattat acceleration 0-100 som något viktigt för Ferrari. Det verkar vara varvtider som räknas.
Accelerationen har liksom alltid funnits där. Sedan hade kanske varvtiden inte blivit den bästa med Ferrari 308.
Ferrari har som tillverkare fått pisk många gånger inom prestanda. Deras F355 fick till exempel spö i nästan allt av Honda NSX*. Men det fann ett område där Hondan inte kunde mäta sig. Känslan! Det är fortfarande en grym känsla att sitta i en Ferrari.
*)Mitt uttalande här är lite vad folk tycker generellt. Jag själv har kört Ferrari F430 och nya Honda/Accura NSX (gen II). Jag gillade Ferrarin, men jag var överkär in NSX. Men så är jag inte som alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Tesla S förefaller falla isär fortare än en pappkartong i spöregn.
Ser dock bättre ut än denna Luce som bara designern som ritade den kan älska .
Inte så konstigt när man skruvat ihop Teslan med prylar från Clas Ohlsons lågpriskorg.
Även om Ferrari Luce är bättre ihopskruvad så nej, bara nej! Dessutom är detta Ferraris första elbil och den lär ha barnsjukdomar. Glöm inte krånglet med batterierna som LaFerrari hade.