2026-05-27, 12:09
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Att få till ACCELERATIONEN på en elbil är nog inget större problem ska du se...
Håller däremot med om att den inte är snygg. Har framför allt lite för mycket drag från en modern vardagsbil istället för en ikonisk sportbil.

Ja du har fått accelerationen i en elbil, men hur är det med resterande faktorer? Ja, de lyser ju med sin frånvaro.
Citera
2026-05-27, 12:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Dom verkar göra samma misstag som Porsche. Hur kan dom vara så här korkade? Förstår dom inte att dom sänker sitt brand?
Citera
2026-05-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Äh då har du dålig smak faktiskt

Nej, inte relativt till dig som tycker en Ferrari som uppenbart tillkommit genom att merga en Tesla med en Fiat är något att ha. Du har absurt groteskt dålig smak utan fingertoppskänsla för något.
Citera
2026-05-27, 14:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Ferrari-aktien föll ca 8 procent pga elbilen, verkar det som (nån får justera detaljerna om ni är noggrannare, aktien finns tex på flera börser).
Citera
2026-05-27, 18:34
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nej, inte relativt till dig som tycker en Ferrari som uppenbart tillkommit genom att merga en Tesla med en Fiat är något att ha. Du har absurt groteskt dålig smak utan fingertoppskänsla för något.
Jag gissar i alla fall att den kommer sälja bättre än vad masshysterin på internet antyder, när gemene man har lugnat ner sig lite.
Senast redigerad av spyder123 2026-05-27 kl. 18:37.
Citera
2026-05-27, 19:33
Medlem
Citat:
Jag gissar i alla fall att den kommer sälja bättre än vad masshysterin på internet antyder, när gemene man har lugnat ner sig lite.

Okej, så en handfull idioter kommer köpa skiten menar du? Vi kan väl anta att Elon Musk är en av dom... Lär ju varit han som sålde designen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ferrari-aktien föll ca 8 procent pga elbilen

This!
Citera
2026-05-27, 19:37
Medlem
Abscess1122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Dom verkar göra samma misstag som Porsche. Hur kan dom vara så här korkade? Förstår dom inte att dom sänker sitt brand?
Om du syftar till Taycan så är åtminstone Taycan en sann Porschebil.
Citera
2026-05-27, 20:11
Medlem
Ja det ser ut som...en random elbil som någon satt ett ferrari märke på. Dom kunde väll fått den att se ut som en ferrari åtminstone och namnet antyder att den kanske riktar sig till tjejer?
Citera
2026-05-27, 20:33
Medlem
BAB7s avatar
Ser mer ut som en vanlig bil, än en Ferrari.
Jag har aldrig gillat Ferraris utseende tidigare, så för min del ser den trevlig ut tycker jag.
Citera
2026-05-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Ja du har fått accelerationen i en elbil, men hur är det med resterande faktorer? Ja, de lyser ju med sin frånvaro.
Så är det ju. Men då håller man sig till fakta och tar INTE upp "brist på acceleration" som en faktor på en bil som tydligen gör 0 - 100 på 2,5 sekunder och därmed spöar skiten ur det mesta i bensinväg!
Citera
2026-05-27, 21:54
Medlem
sealstrypers avatar
Det finns redan folk som lägger ut tips på åtgärder kring plastgrisens utseende

https://www.youtube.com/shorts/1c-90KhYiNM
Citera
2026-05-27, 22:09
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Svårt att se vad man tror sig vinna med denna styggelse .

Amerikanska machomän kommer inte att köpa den eftersom det är en bögig liten elbil

Ferrarifolket kommer inte att vilja ha den pga valet av motor samt att den är apful .

Marknaden för små fula opraktiska elbilar är redan mättad av andra , mycket billigare, märken .

Vanligt folk kommer inte att köpa den pga priset

Vem vänder den sig till ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in