2026-05-26, 10:15
Medlem
DraconianTimess avatar
Ferrari har släppt sin första elbil Luce.
Vad är er first impression?

Se bilen här:
https://aftermath.site/ferrari-luce-design-horrible-awful-i-hate-it-my-eyes/
https://www.topgear.com/car-news/electric/its-finally-here-meet-ferrari-luce-maranellos-first-ever-fully-electric-car

Jag anser att den är så spyful att den riskerar och sänka hela Ferrari som tillverkare. Började ana ugglor i mossen redan när interiörbilderna visades. Nu när exteriören är här, så blir man häpen.
Kan det vara så att Ferrari gör en Jaguar? Luce är designad av Apple-designer, bara där ringer varningsklockorna högt.
Citera
2026-05-26, 10:16
Medlem
Flaskhalsats avatar
Bilen har verkligen noll design? Den ser ut som en Opel? Vilket otroligt skämt
Citera
2026-05-26, 10:30
Medlem
supremanics avatar
Lite tråkig men jag har inga större anmärkningar på designen.
Däremot namnet gillar jag inte. "Luce" låter oerhört homosexuellt i mina öron Men de kanske är målgruppen för denna bilen.
Citera
2026-05-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Däremot namnet gillar jag inte. "Luce" låter oerhört homosexuellt i mina öron Men de kanske är målgruppen för denna bilen.

Hur kan du inte ha något att anmärka på designen? Ferrarin ser ju ut som en Fiat Barchetta! Sen tycker du "Luce" låter gay?! Allvarligt talat... Är du dum i hela huvudet? Du tänker att Fiat Barchetta är alfa-hanne eller vad?

Du inleder ju ta mig fan "lite tråkig", dumfan. Det är Ferrari vi pratar om, inte Lamborghini.

Edit: ber om ursäkt för de hårda orden.
Citera
2026-05-26, 10:55
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Hur kan du inte ha något att anmärka på designen? Ferrarin ser ju ut som en Fiat Barchetta! Sen tycker du "Luce" låter gay?! Allvarligt talat... Är du dum i hela huvudet? Du tänker att Fiat Barchetta är alfa-hanne eller vad?

Du inleder ju ta mig fan "lite tråkig", dumfan. Det är Ferrari vi pratar om, inte Lamborghini.

Istället för att lägga till en edit kunde du ju skrivit om. Ta en kurs i "anger management”, vi pratar om en bildesign, inte mellanösternkonflikten.
Citera
2026-05-26, 10:57
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat

Med skillnaden att Opel faktiskt har snygga bilar. Dessutom har Luce noll designdrag som anknyter till andra Ferraribilar. De där 4 runda baklysena är en klen tröst, för samma runda baklysen har många andra tillverkare.

Citat:
Ursprungligen postat av supremanic

Och det betyder att en Ferrari skall se ut så? Har du koll på hur deras övriga modeller ser ut?
Namnet är det minsta problemet. Då är inredningen värre. Ser ut som skit den också.
Citera
2026-05-26, 10:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Håller helt med dig, ser ut som en opel. Otroligt fula luftintag på sidorna också. Instrumentpanelen och interiören ser ut som någon simulatorrig av sämre kvalitet.
Här har de verkligen misslyckats på designavdelningen.

Jag kommer inte köpa.
Citera
2026-05-26, 11:02
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Fiat Barchetta känns mer ärlig med att den är ett fordon för hårfrisörskor medans Ferrari mer känns som en tidigare maskulin maskin som ängsligt kikar ut från garderoben och funderar på att komma ut.

Japp "Luce" låter lite gay. Det för tankarna till gay-porrskådisen Luce Anus
Citera
2026-05-26, 11:46
Medlem
Ser ut som en leksaksbil.
Ferrari utan riktigt motorljud är ingen riktig Ferrari i mitt tycke. Tråkig symaskin.

Tacka vet jag gamla Testarossa från 80-tal även om den verkar slö i dagens mått.
Senast redigerad av FuckingDuck 2026-05-26 kl. 11:50.
Citera
2026-05-26, 11:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Det är ju barnteckningar. Återkom när trovärdigt.
Citera
2026-05-26, 11:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Och gul... (gult är fult)

Porche har problem med att ingen vill ha en tyst porche. Kan tänka mig att ferrari kan få liknande problem
Citera
2026-05-26, 13:14
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller helt med dig, ser ut som en opel. Otroligt fula luftintag på sidorna också. Instrumentpanelen och interiören ser ut som någon simulatorrig av sämre kvalitet.
Här har de verkligen misslyckats på designavdelningen.

Jag kommer inte köpa.

Opel Cascada är snygg, Ferrari Luce är ful. Hur hamnade vi där? Vad hände liksom?

Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Ser ut som en leksaksbil.
Ferrari utan riktigt motorljud är ingen riktig Ferrari i mitt tycke. Tråkig symaskin.

Tacka vet jag gamla Testarossa från 80-tal även om den verkar slö i dagens mått.

Den absolut snyggaste Ferrarin och så äkta Ferrari det kan bli är 288 GTO. Alla 288 GTO var röda, men dets sägs att prinsen av Brunei skall sitta inne med en mörkblå.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Och gul... (gult är fult)

Porche har problem med att ingen vill ha en tyst porche. Kan tänka mig att ferrari kan få liknande problem

Porsche hamnade i klistret efter att de hårdsatsat på elbilar som dessutom hade kvalitetsproblem. Porsches elbilar kunde man i alla fall kalla för lite snygga.
Ferrari har släppt en pissful bil, eftersom det är deras första elbil, så kommer de att ha problem med den vilket inte lär göra saken bättre.
Ferrari har redan dåligt CV när det gäller batterier. En bekymrande stor del av alla Ferrari LaFerrari har tydligen mycket problem med hybridbatteriet. Reparationskostnad av LaFerrari ligger i villa-på-Lidingö klassen.
Men LaFerrari är ändå snyggingen som är värd att kämpa för och rädda. Hur blir det med en krånglande Luce?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in