2026-05-28, 20:08
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Förekom det inte slaveri för tusentals år sedan i Egypten?
Jo. Fortsätt.
Citera
2026-05-28, 20:11
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag tror själv att simulationshypotesen är värd att överväga. Om den stämmer finns det ju en skapare av simuleringen vilket skulle kunna betraktas som likvärdigt med högre väsen. Jag vet inte om det är så men jag vill inte heller utesluta det helt. Men det har ju ingenting med kristendomen att göra.
Så då är du religiös ändå! Om man tror på simulationshypotesen så finns det då alltså en skapare av simulationen, som då blir gud. Du tror på gud! Du erkände!
Citera
2026-05-28, 20:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Mörkläggning

När förnuftet tystnar och frågorna förbjuds.
När svaret ges innan frågan ställs.
När det okända inte väcker nyfikenhet, utan rädsla.
Det är inte okunnighet i sig,
utan viljan att förbli okunnig,
och att se till att andra gör detsamma.
Mörkläggning är inte avsaknaden av ljus,
det är stängda ögon mitt på dagen.

AI?
Citera
2026-05-28, 20:12
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
AI?
Ja. Den råkade spotta ut det, det var för fint för att inte ha med.
Citera
2026-05-28, 20:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Vilka religioner förutom kristendomen kritiserar du då?
På Flashback håller vi oss till trådens ämne.
I detta fallet är det: "Vem är Gud? Och vem var Jesus egentligen?"
Citera
2026-05-28, 20:16
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Så då är du religiös ändå! Om man tror på simulationshypotesen så finns det då alltså en skapare av simulationen, som då blir gud. Du tror på gud! Du erkände!
Den yttre skaparen är ingen gud utan i så fall en tekniskt avancerad civilisation som existerar fysiskt i en annan dimension. Om inte den civilisationen också är simulerad förstås. Det kan ju finnas en simulering i en yttre simulering. Det har inget med kristendom att göra. Eller har du några roliga bibelcitat om simulationshypotesen som "bevisar" att simuleringen är skapad av Bibelns gud?
Citera
2026-05-28, 20:17
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ja. Den råkade spotta ut det, det var för fint för att inte ha med.
Tror du att Jesus vill att en AI ska föra din talan?
Du närmar dig helvetet med stormsteg.
Citera
2026-05-28, 20:18
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den yttre skaparen är ingen gud utan i så fall en tekniskt avancerad civilisation som existerar fysiskt i en annan dimension. Om inte den civilisationen också är simulerad förstås. Det kan ju finnas en simulering i en yttre simulering. Det har inget med kristendom att göra. Eller har du några roliga bibelcitat om simulationshypotesen som "bevisar" att simuleringen är skapad av Bibelns gud?
Detta är ju religion, fast med en vetenskapsstämpel. Du tror att du skiljer dig från andra religiösa för att du använder ordet "simulation", men det är ju samma sak.
Citera
2026-05-28, 20:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Svarade ju dig, med en fråga.
Men du vågar förstås inte svara haha
Om du vill att jag ska kritisera en annan religion då kan du starta en ny tråd och sen kan du skicka ett PM. Jag är intresserad av att kritisera fler dumheter om du har några på lager. Det tror jag att du har.
Citera
2026-05-28, 20:19
Medlem
Citat:

"JAG ÄR"
Citera
2026-05-28, 20:20
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Tror du att Jesus vill att en AI ska föra din talan?
Du närmar dig helvetet med stormsteg.
Varför är det bara ateister och aldrig kristna som tjatar om att alla ska till helvetet hela tiden? Samtidigt som kristendomen säger att ateister hamnar i helvetet.
Citera
2026-05-28, 20:20
Medlem
Citat:
Om du vill att jag ska kritisera en annan religion då kan du starta en ny tråd och sen kan du skicka ett PM. Jag är intresserad av att kritisera fler dumheter om du har några på lager. Det tror jag att du har.

Kritisera någon annan religion är kristendomen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in