Citat:
Ursprungligen postat av
FemHaxx
Överlever man inte att systemet har söndagsstängt så är man alkis och bör rimligen rikta sig till sjukvården. Mina skattepengar går redan till en förbannad massa vård och polisinsatser relaterade till alkohol, personligen tänker jag att vi inte behöver öka det för att nåt nazistäckel vill plocka röster från Leffe som bor på parkbänken utanför systemet.
Noterar att du tycker att storebror eller mamma och pappa ska se till att du sköter dig.
Själv tycker jag att det är mer än skamligt att vi vuxna människor i ett modernt samhälle accepterar ett sådant överförmynderi.
Vad mer anser du att din mamma och pappa mer ska hindra dig från? Självbefläckelse? Att förbjuda dig sova utan pyjamas?
Finns det något i ditt liv som du tror dig klara av utan att storebror är med och styr?
Och nej, jag röstar inte på SD, om det var det du ville få fram, att vi som ogillar ett förmyndarsamhälle röstar dit. Jag är bara en helt vanlig människa som starkt ogillar korkade förbud. Vill jag köpa en kall starköl på väg ner till stranden den där heta sommardagen då min semester börjar, kunna ligga och höra vågorna, läppja på den där ölen och känna att nu fan, jag har gjort ett bra år, och nu har jag min tid för återhämtning.
Då ska fan ingen storebror berätta för mig att jag inte får göra det, jag är en vuxen människa som vill kunna få bestämma över mitt liv. Jag ska fan inte behöva åka utomlands för att få den där friheten. Det är en skam utan dess like med dessa fåniga hinder.
Socialdemokraterna, vänsterpartiet, kristdemokraterna, centern och miljöpartiet är de som fortfarande vill vill hindra oss från att kunna köpa den där kalla semesterölen på Ica. Partier som inte ser oss som vuxna människor.
För dom är vi bara duktiga mähän som ska lyssna på vad storebror säger åt oss, vi är i deras ögon idioter som inte kan klara av våra dagliga sysslor själva.