Citat:
Ursprungligen postat av
Festmulatt
Det finns ingenting som säger att söndagsöppet kommer att leda till apokalypsen. Misshandel och fyllekörningar existerar även när systemet har stängt.
Men återigen, varför har du åsikter om vem som ska dricka eller inte? Jag tycker att du ska sluta prata men jag förväntar mig inte att det ska ske, lika lite ska du glappa brödluckan över andras dåliga planerande.
_"Det finns ingenting som säger att söndagsöppet kommer att leda till apokalypsen"
.
Nej, men det kommer leda till ökad Alkoholkonsumtion och därmed ökade negativa konsekvenser för samhället.
_"Misshandel och fyllekörningar existerar även när systemet har stängt".
Onekligen, men de kommer ju inte bli mindre frekventa med en extra dag öppet på Systembolaget.
-"Men återigen, varför har du åsikter om vem som ska dricka eller inte?
Jag har inga-somhelst åsikter vilka som skall dricka eller inte, det avgör nog människor bäst själva.
-J"ag tycker att
du ska sluta prata men jag förväntar mig inte att det ska ske, lika lite ska du glappa brödluckan över andras dåliga planerande".
Är inte detta ett Forum för olika åsikter? I den mån andra har ett omdömeslöst planerande så kanske en viss självrannsakan kunde hjälpa dem på traven. För deras egna skull, ingen annans!