2026-05-27, 01:26
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Min erfarenhet är att människor tar till undanflykter (alkohol, knark, sexmissbruk, spelmissbrukare o.s.v.) när långt ifrån allt står glatt till i deras liv.
Ser noll anledning att bruka droger om man är lycklig utan.
Då förutsätter jag att du är helnykterist, inte snusar, inte nyttjar koffein osv. Eller det är annorlunda eftersom några öl till fotbollen är socialt accepterat och inte ett tecken på att man är olycklig och utslagen?

"Din erfarenhet" kan avvika från andras erfarenhet.
Citera
2026-05-27, 01:35
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Då förutsätter jag att du är helnykterist, inte snusar, inte nyttjar koffein osv. Eller det är annorlunda eftersom några öl till fotbollen är socialt accepterat och inte ett tecken på att man är olycklig och utslagen?

"Din erfarenhet" kan avvika från andras erfarenhet.

Nästan, jag dricker vin för smakens skull ibland, och i sociala sammanhang. Så jag förstår ditt exempel om ölen till fotboll.
Dock menade jag alkoholister, narkomaner och dylikt. Du är väl inte en alkoholist om du tar en öl då och då?
Citera
2026-05-27, 01:42
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Nästan, jag dricker vin för smakens skull ibland, och i sociala sammanhang. Så jag förstår ditt exempel om ölen till fotboll.
Dock menade jag alkoholister, narkomaner och dylikt. Du är väl inte en alkoholist om du tar en öl då och då?
Är du en narkoman om du röker en spliff då och då?
Citera
2026-05-30, 15:29
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Är du en narkoman om du röker en spliff då och då?

Beror på hur ofta "då och då" innebär. Men för att bli kallad en narkoman, så tycker jag att det måste ske någorlunda regelbundet, och människan har svårt att leva livet utan.
Citera
2026-05-31, 01:34
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Beror på hur ofta "då och då" innebär. Men för att bli kallad en narkoman, så tycker jag att det måste ske någorlunda regelbundet, och människan har svårt att leva livet utan.
Där är vi överens.
Citera
2026-05-31, 01:42
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Jag har ett bra exempel från jobbcoching , 20 tal arbetslösa sitter och lyssnar på en vd som talar om och lyser med ögonen hur bra han var och fortfarande jobbar och är cirkus 70 år.

Det andra föredraget hur mycke kassan sänktes med fem procent varje månad för alla arbetslösa, lyste i ögonen när han berättade, och sen berättade han om hur hans släkt var både läkare och advokater, och han hade ordnat såå mycket kalas och övrigt .

Jag jag jag personligheter som verkligen vill såra människor som har det sämre.

sen var det något nytt föredra om nån annan som var jätte lyckad historia och arbetat hela livet.
Men alla dom där vd och lyckades personerna hade ju inget jobb att erbjuda så vad fasiken gör för dom på jobbcoachning arenan för om dom inte har ett skit att erbjuda.

Kan vara roligt att höra glada livs historier inte för den delen men jag är på jobbcoching bara för egen del att nå ett arbete, inte höra hur bra dom rika är.

Riktigt dåligt i mina ögon, dom trampar ju ner folk, kanske utan att dom vet det för som är så stolta över sig själva ,

Alltså sitter nån i rullstol pratar man ju inte om hur härligt det är att ta en jogging runda på morgonen , den upplevelsen går inte beskriva

Frågan är om dom är medvetna och igentligen gör det av ren illvilja.

Känner åxå själv att man tänker så fel ,

Samma med grannen hälsade så länge man jobbade, sen var man skiten under skorna.

Vi är så mycke våra prylar och pengar att personligheten kommer inte fram alls

Men gud så hemskt!

Har själv gått Miroi. Jag känner igen

(FB) Vad gör man på Miroi? (/Mod)

Började jägarexamen i januari 2026.

När personerna som sköter teori- och praktiska proven kom för första gången på besök så kändes det förnedrande genom att våran lärare och alla andra som satt nära whiteboard tavlan (provlederna etc.) stirra på oss alla som om vi vore outvecklade eftersom ingen hade vapenlicens sedan tidigare.

När vi, som mellan två till tre försök fixade teorin var välkomna att göra praktiska provdelarna för hagelgevär och salongsgevär, var stämningen helt annorlunda.

Vi blev behandlade som om vi kommit närmare provledarnas nivå och status. Kändes mer som att vi var helt plötsligt väldigt respekterade och tillhörde en mäktig gemenskap.

För att få komma på skjutprov måste man först ha klart teoriprovet.
Lite skitsnack om alla de som inte fixat teorin ännu förekom och vi hade sånna här leenden:

Om bara några dagar är det dags för provskjutning av klass ett.

Har lagt märke till att kollegor, familj och vänner blir sura när jag uppdaterade om att jag snart fixat rubbet och att jag lär ta semesterdagar varje kommande höst. Avundsjuka kanske?

Personer som faktiskt visat äkta glädje över att jag lyckats ta jägarexamen är personer som själva har jägarexamen
Senast redigerad av SveaBunkern 2026-05-31 kl. 02:15.
Citera
2026-06-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Men gud så hemskt!

Har själv gått Miroi. Jag känner igen

(FB) Vad gör man på Miroi? (/Mod)

Började jägarexamen i januari 2026.

När personerna som sköter teori- och praktiska proven kom för första gången på besök så kändes det förnedrande genom att våran lärare och alla andra som satt nära whiteboard tavlan (provlederna etc.) stirra på oss alla som om vi vore outvecklade eftersom ingen hade vapenlicens sedan tidigare.

När vi, som mellan två till tre försök fixade teorin var välkomna att göra praktiska provdelarna för hagelgevär och salongsgevär, var stämningen helt annorlunda.

Vi blev behandlade som om vi kommit närmare provledarnas nivå och status. Kändes mer som att vi var helt plötsligt väldigt respekterade och tillhörde en mäktig gemenskap.

För att få komma på skjutprov måste man först ha klart teoriprovet.
Lite skitsnack om alla de som inte fixat teorin ännu förekom och vi hade sånna här leenden:

Om bara några dagar är det dags för provskjutning av klass ett.

Har lagt märke till att kollegor, familj och vänner blir sura när jag uppdaterade om att jag snart fixat rubbet och att jag lär ta semesterdagar varje kommande höst. Avundsjuka kanske?

Personer som faktiskt visat äkta glädje över att jag lyckats ta jägarexamen är personer som själva har jägarexamen
Ja presis, du hoppas på att andra är avundsjuka. Presis det jag menade

Men att alla nu tar jägarexamen pågrund av det tror jag inte ändå

Men om unga tycker du är cool så tror jag det kan bli så

Vill va som han!

Men dom är få

Alltså vuxna som är förebild

Men att jag nu skulle satsa på vd jobb 50+ är knappast möjligt
Läkare kanske jag passar som vem vet bara prova sig fram
Det är kul att du brinner för något det är det som är det största , jag vill
Senast redigerad av troligengud 2026-06-01 kl. 12:34.
Citera
2026-06-01, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Det har ju varit en del fall i verkligheten, där någon har blivit mördad p.g.a. att någon annan har varit svartsjuk. Det har handlat om någon som har blivit lämnad nyligen, och inte kunnat ta bilderna av exets (i alla fall till synes) lyckliga liv med någon annan på sociala media.

Det är förstås inte rätt att mörda någon för det, och det finns ingen tvekan om att det är mördarens skuld (känns som att man alltid måste lägga in den här brasklappen för att inte bli utskälld i sådana här sammanhang). Men jag kan ÄVEN tycka att det är både klantigt, oförsiktigt och - ja faktiskt - ganska hänslynslöst, och framför allt ONÖDIGT att lägga ut sådant titta-så-lyckliga-vi-är innehåll på sociala media, om man VET att det är någon där ute som sörjer, att han eller hon inte längre får detta tillsammans med den som han eller hon fortfarande älskar. Eller kanske aldrig fick det. Man kan ta lite hänsyn.

Avundsjuka har jag mindre lätt att känna igen mig i, för det är inte en känsla som jag har, eller i alla fall inte starkt. Men just svartsjuka kan jag leva mig in i, för jag vet hur det är när hjärtat värker, när man måste se den man känner att man hör ihop med här och bortom stjärnorna - med en annan kvinna. (Även om det är länge sedan senast nu.) Hatet mot den kvinnan kan bli väldigt starkt, och även gentemot mannen kan man känna hat parallellt ned kärleken... Som sagt: ta lite hänsyn! Om du har stulit någons man kan du väl vara nöjd med att du lyckades med det, du måste inte DESSUTOM lägga upp femtioelva foton på hur ni badar tillsammans i badkaret, skålar i champagne, kysser varandra på sängkanten innan ni underförstått ska ner i sängen och... ja... o.s.v..
Citera
2026-06-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har ju varit en del fall i verkligheten, där någon har blivit mördad p.g.a. att någon annan har varit svartsjuk. Det har handlat om någon som har blivit lämnad nyligen, och inte kunnat ta bilderna av exets (i alla fall till synes) lyckliga liv med någon annan på sociala media.

Det är förstås inte rätt att mörda någon för det, och det finns ingen tvekan om att det är mördarens skuld (känns som att man alltid måste lägga in den här brasklappen för att inte bli utskälld i sådana här sammanhang). Men jag kan ÄVEN tycka att det är både klantigt, oförsiktigt och - ja faktiskt - ganska hänslynslöst, och framför allt ONÖDIGT att lägga ut sådant titta-så-lyckliga-vi-är innehåll på sociala media, om man VET att det är någon där ute som sörjer, att han eller hon inte längre får detta tillsammans med den som han eller hon fortfarande älskar. Eller kanske aldrig fick det. Man kan ta lite hänsyn.

Avundsjuka har jag mindre lätt att känna igen mig i, för det är inte en känsla som jag har, eller i alla fall inte starkt. Men just svartsjuka kan jag leva mig in i, för jag vet hur det är när hjärtat värker, när man måste se den man känner att man hör ihop med här och bortom stjärnorna - med en annan kvinna. (Även om det är länge sedan senast nu.) Hatet mot den kvinnan kan bli väldigt starkt, och även gentemot mannen kan man känna hat parallellt ned kärleken... Som sagt: ta lite hänsyn! Om du har stulit någons man kan du väl vara nöjd med att du lyckades med det, du måste inte DESSUTOM lägga upp femtioelva foton på hur ni badar tillsammans i badkaret, skålar i champagne, kysser varandra på sängkanten innan ni underförstått ska ner i sängen och... ja... o.s.v..
Kyssa någon framför en loser verkar vara den bästa känslan hehe
Citera
2026-06-01, 12:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kyssa någon framför en loser verkar vara den bästa känslan hehe

Fast då riskerar du - eller din nya flickvän - att råka ut för något sådant som Emma Jangestig.
Citera
2026-06-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast då riskerar du - eller din nya flickvän - att råka ut för något sådant som Emma Jangestig.
Vad hände då?
Citera
2026-06-01, 12:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vad hände då?

Googla. Lägg till "Arboga" också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera