Citat:
Ursprungligen postat av
troligengud
En hammare var kanske lite grovt nä men ush
Man ska inte utmana ödet.
Nej jag är inte den typen om du uppfatta det så
Tror jag inte iaf
Bra!
Jag har tänkt på det där fallet: om E och T inte hade lagt ut de där se-så-nykära-och-lyckliga-vi-är-i-vår-familj-bilderna (från någon skidsemester tillsammans med barnen, om jag minns rätt nu) så hade det där kanske inte behövt hända. Om tyskan inte hade fått något material att obsessa över, så hade hon kunnat glömma med tiden och börja intressera sig för någon annan man. Det funkar ju så: får kärleken inget bränsle så går den över. Man kan ta lite hänsyn om man vet att det är någon som är olycklig därute.
Jag minns ett fall IRL, det var också en tjej som misshandlade en annan tjej, men det var ingen allvarlig misshandel. Men ändå. Det här var i en dansförening. Killen som hon varit tillsammans med länge hade gjort slut, han hade en ny tjej i föreningen, och förmodligen körde han dubbelt ett tag också. Han och nya tjejen skulle alltid dansa tillsammans (fast det här var en dansförening där man egentligen skulle byta partner mellan danserna, för det var meningen att man skulle lära sig dansa med olika sorters människor); de struntade i reglerna för de var ju så KÄRA. Och så höll de på och pussades på dansgolvet och stod i hörnen och såg varandra i ögonen.
Jag säger förstås inte att hans förra tjej, som misshandlade hans nya tjej, gjorde rätt. Absolut inte, ingen kan hata våld mer än jag! Men det var så ONÖDIGT att de höll på så där. Det bästa hade varit om de hade hållit sig borta från föreningen ett tag... Sedan kunde ju gamla tjejen också ha hållit sig borta så att hon slapp se det, men jag antar att hon ville visa sig oberörd och stark - tills det en kväll inte gick längre, och det brast för henne.