2026-05-26, 19:06
  #745
Medlem
m4tt145s avatar
Skönt att ha undvikit den yttersta förnedringen, nu återstår bara en hedersam förlust innan vi säger hejdå till Hallam och blickar framåt med grymma talanger och bättre coacher.
Citera
2026-05-26, 19:11
  #746
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Det är lite tråkigt i en sån här turnering där det kan gå nästan en vecka utan att två bättre lag möts så när det äntligen sker så sker det på samma tid som ikväll:

20.20:
Schweiz-Finland
Tjeckien-Kanada

Men så är det ju. Man borde ha en turnering för dom fyra bästa nationerna Kanada,Finland,USA och Ryssland (när kriget är över)
2 möten vardera lag. Gruppettan möter grupptvåan i Final

3-4 spelar om bronset. 4an möter vinnaren av BVM likt en kvalmatch bäst av 3.

så världens toppskift "4" alltid är "current"

BVM med 10-12 lag som vi ser nu

Sverige,Tjeckien,Slovakien, Schweiz,Tyskland,Norge,Danmark
Lettland m.m

Så slipper man se dessa tempofattiga matcher
Citera
2026-05-26, 20:23
  #747
Medlem
Kanada har inget att spela för ikväll mot Tjeckien.
Finns inget spelvärde alls.
Kanada har nog redan kvarten mot USA i tankarna.
Jag tror att de vill gärna ha revanch efter OS.
Om Kanada ger över 1.5 i odds i den kvarten så lär jag nog gå in med 3000 kr.
Citera
2026-05-26, 20:24
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Men så är det ju. Man borde ha en turnering för dom fyra bästa nationerna Kanada,Finland,USA och Ryssland (när kriget är över)
2 möten vardera lag. Gruppettan möter grupptvåan i Final

3-4 spelar om bronset. 4an möter vinnaren av BVM likt en kvalmatch bäst av 3.

så världens toppskift "4" alltid är "current"

BVM med 10-12 lag som vi ser nu

Sverige,Tjeckien,Slovakien, Schweiz,Tyskland,Norge,Danmark
Lettland m.m

Så slipper man se dessa tempofattiga matcher

Finland har redan visat att man inte har i sådana turneringar att göra. Toksist i World Cup 2016, toksist Four Nations 2025. När NHL arrangerar värre turneringar kommer Finland alltid sist.
Citera
2026-05-26, 22:56
  #749
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Hur kan Barkov spela VM, han spelar ju alltid slutspel i NHL?

Hur firar Finland ikväll då, en platta Karhu var?
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2026-05-26 kl. 23:00.
Citera
2026-05-26, 22:58
  #750
Medlem
Tavastehuss avatar
Kvartsfinalerna poppar inte upp på IIHF:s app men de bör bli dessa:

Tjeckien - Finland
Norge - Lettland
Sverige - Schweiz
Kanada - USA

Tjeckien, Lettland, Schweiz och Kanada vidare tror jag.

Schweiz har väntat på detta i snart decennier.
Citera
2026-05-26, 23:01
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kvartsfinalerna poppar inte upp på IIHF:s app men de bör bli dessa:

Tjeckien - Finland
Norge - Lettland
Sverige - Schweiz
Kanada - USA

Tjeckien, Lettland, Schweiz och Kanada vidare tror jag.

Schweiz har väntat på detta i snart decennier.

De får man unna ostarna ändå. Så mycket vi snuvat dom så kan de få vinna och på hemmaplan, det är stort och något vi får unna fler att göra.
Citera
2026-05-26, 23:07
  #752
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Men så är det ju. Man borde ha en turnering för dom fyra bästa nationerna Kanada,Finland,USA och Ryssland (när kriget är över)
2 möten vardera lag. Gruppettan möter grupptvåan i Final

3-4 spelar om bronset. 4an möter vinnaren av BVM likt en kvalmatch bäst av 3.

så världens toppskift "4" alltid är "current"

BVM med 10-12 lag som vi ser nu

Sverige,Tjeckien,Slovakien, Schweiz,Tyskland,Norge,Danmark
Lettland m.m

Så slipper man se dessa tempofattiga matcher

Det här inlägget åldrades snabbt.

Samma ostar som vann över er precis?
Citera
2026-05-26, 23:25
  #753
Medlem
Majsmannen2s avatar
Fan nice med Ivan den stora.

Tänker mig Leo och Ivan dominerar California om inte så länge.

Riktigt klassmål av honom idag.

Barkov verkar frisk igen. Visste inte han var tillbaka.

Kommentatorerna klagar på att det skulle vara utvisning för en liten närkamp i slutet av tredje mellan swiss och Finland. Får mig att undra om dom ens titta på hockey och repris bilder.

Ligger i svaga spelares dna att söka utvisning i dessa situationer.

Kul se om vi kan störa hemmanationen.
Citera
2026-05-26, 23:43
  #754
Medlem
Tycker alla som inte hejar på vårat land automatiskt inte ska ta del av de 11 guld som mitt land har tagit. Såklart vi hejar på Sverige för att nå ett 12:e guld!
Citera
2026-05-27, 00:10
  #755
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXKONUNGXx
Tycker alla som inte hejar på vårat land automatiskt inte ska ta del av de 11 guld som mitt land har tagit. Såklart vi hejar på Sverige för att nå ett 12:e guld!
Självklart. Alltid.
Citera
2026-05-27, 00:46
  #756
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
De får man unna ostarna ändå. Så mycket vi snuvat dom så kan de få vinna och på hemmaplan, det är stort och något vi får unna fler att göra.
Så länge Sverige är kvar i turneringen unnar jag inget annat land någonting. Tänk om en ost skadar en svensk spelare i kvarten t ex.

Om Sverige förlorar får jag utvärdera vilket lag jag ”håller” på. USA mot Kanada där USA än en gång slår lillebror vore ju lajbans.

Även det lilla landet i Europas utkant som aldrig vunnit något tidigare men försett NHL med några habila spelare genom åren kunde vara gøy att se mera av. Lettland ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in