Dagens avsnitt Onsdag 27 Maj:
Så fick då Lasse äntligen en fredsgåva av Iki: Mansurs ratade liggunderlag - som verkar vara värdelöst som liggunderlag men ändå är "bättre än ingenting" att ligga på under nätterna och enbart ett trägolv, annars.
Hon är smart Iki för Lasse började omgående att påstå att "allt gammalt tjafs har han lagt bakom sig" och säger även att "hon är i grund och botten en bra människa".
Jasså??? Näää. Hon fiskar enligt mig om att slippa lägga energi på att tjafsa med honom - för hon orkar inte det just för nu och vill fokusera på att tävla och komma in i finalen. Samt att få över veliga Lasse's röster till f.d. Lag Nord. Inget annat!
Sin grundinställning är troligtvis fortfarande: En tjej ska vinna Robinson och hon ogillar män "What so Ever" men är lojal f.d. Lag Nord inkl. Jonas enbart för att kunna komma till Finalveckan. När de väl kommit dit och om Iki är kvar då *förståss* kan det nog mycket väl hända att hon försöker att få ut männen En efter En inklusive Jonas. Fast Jonas är troligtvis hennes sista target av männen. Han som vinner gång på gång. Så korkad strategi 😉😅
- - -
Som sagt var: Väldigt korkat tänkt om målet är att en Kvinna ska Vinna. Att "spara" de starka männen Ola, Jonas, Halil och Amadeus till slutet dvs att de kommer in i Finalveckan. Kvinnorna är redan för sent ute i sin strategi! Lasse ser jag bara som ett "starkt munväder" som mest ...skryter om vad han kan minsann men har väl inte vunnit mer än sammanslagningstävlingen - vad jag vet