Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
Du nämner ju ordet supa två gånger. Så den ömma tån vad gäller alkohol är nog din.
Så är det alltid, de som vill framstå som duktiga är de som själva inte kan hantera alkohol. Ändrar personlighet, tappar kontrollen, beter sig illa, blir beroende väldigt snabbt.
Du projicerade dina problem på honom helt utan anledning.
Du får givetvis välja att vara nykterist. Men du borde ha stake nog att klara av att acceptera att han ngn gång vill kunna ta en öl och dricka bubbel.
Respekt går åt båda hållen. Han super ju för fan inte. Skärp dig. Det är du som är livrädd för att ens sällskapsdricka til en måltid.
Haha, jag tror att det är du som projicerar, min vän. Du känner inte mig och jag har absolut inga problem att ta en öl eller två eller tre, eller att andra gör det. Jag har bara aldrig varit särskilt intresserad, så det här är min personliga åsikt. Intressant hur pass kränkt du verkar bli av den.
Jag kanske raljerar lite när jag nämner ordet "supa" - det är inte nödvändigtvis fråga om att supa om man tar en öl eller två. Och jag menar inte att Henrik är ett fyllo.
MEN! Jag vänder mig emot att det överhuvudtaget ska vara ett dilemma. "Hmm... antingen så ligger jag i sängen, astrött och mår skit, men kan dricka alkohol - eller så får jag dricka alkoholfritt och ta den medicin som får mig att må bra". Det är en no brainer! Det klart det kan vara najs att dricka lite alkohol i goda vänners lag, men nu går han på denna medicin för att fungera - och få får han kanske bara acceptera att det inte går att kombinera med alkohol?
Det är nånting med många människor i allmänhet - och svenskar i synnerhet - och hur de lever för att dricka. En fest är helt värdelös om man måste dricka läsk eller alkoholfri öl eller vad det kan vara. Många lever för att äntligen få hinka bärs på helgen. Och många klarar inte ens av att vänta tills dess. Det är tragiskt, och vittnar om något slags mörker.
Henrik är inte alkoholist, men det säger ändå NÅNTING att han har svårt att bara ge upp alkoholen, och sätter taggarna ut när hon (förvisso lite dumt uttryckt) insinuerar att han kanske ska skippa att dricka. Han har alkoholism i släkten (det är i många fall genetiskt, om det var nyheter för någon), och kan inte dricka om han ska ta sin medicin som han måste ta för att må bra - ja då är det väl för fan bara att låta bli?