2026-05-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy fan, vad outhärdligt det är att se den där feta, självömkande gringon.

Nej, vi tror inte att du är alkoholist, däremot tror vi att du är outhärdlig att leva med, för du tycker så SATAAANS synd om dig själv.

Han verkar ju inte må bra.
Citera
2026-05-26, 12:50
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronoi
Alla här som påstår att ADHD medicin inte kan tas om man dricker (Henke i programmet inkluderat). Var får ni det ifrån och varför är det helt omöjligt och uteslutet enligt er?
Visst kan man dricka alkohol när man tagit adhd-medicin tidigare på dagen. Det kan till och med jag med min lilla kropp, som knappt tål alkohol. Men jag förstår att Henke är nojjig med tanke på att det finns alkoholberoende i familjen. Han är antagligen rädd att han "har det i generna".
Citat:
Sedan en känga till alla er som tycker Henke blir en sådan mansbebis. Troligen käkar han Elvanse. Det är i princip som att dra små doser tjack varje dag. Klart gubben blir trött, grinig och impulsiv utan.
Jag går på Elvanse sen många år tillbaka så jag vet exakt vad det innebär. Men man har inte rätt att behandla andra som skit för det.
Citat:
Felet han gör oavsett om han dricker eller inte är att inte ta medicinen. Det är det omdömeslösa.
Ja, precis. Det var det Jasmine försökte säga.
Citera
2026-05-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jag går på Elvanse sen många år tillbaka så jag vet exakt vad det innebär. Men man har inte rätt att behandla andra som skit för det.

Han behandlar inte andra som skit, då ska det finnas ett uppsåt till det och det finns det inte. Han ska samtidigt inte behöva be om ursäkt för att han mår dåligt och inte kan vara i samma höga tempo som sin fru.
Citera
2026-05-26, 15:03
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
jasmine kunde väl gått ut själv till dom andra paren, så kunde henke sovit ett tag och kommit ut senare. att hon satt där och försökte fixa situationen blev bara plågsamt för alla parter.

Jag håller med dig och tyckte hela tiden att hon skulle gå, men jag tror att hon helt enkelt tyckte det var för pinsamt att komma ut själv med en partner som surar på rummet när de skulle ha PAR-helg.
Troligen var hon också orolig att han skulle sura sen, som det barn han är, om hon gick.
Citera
2026-05-26, 15:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Jag tyckte Henkes och Jasmins ”bråk” var gvfö när det är som allra bäst. Det är en scen som är väldigt sann, intressant att studera och som är helt omöjlig att skriva.

Båda har sina brister och sina poänger. Jasmin så klart flest men de är framförallt mänskligt och varianter av ett sånt där bråk hålls landet över hela tiden.

Jag tror att de två faktiskt skulle kunna funka men det skulle kräva mycket av framförallt Henke. Dock kanske inte så mycket så många här i tråden tycker.

Henke är en jättebebis. Heroisk insats av Jasmin att inte lacka ur totalt när han ligger och tycker synd om sig själv.
Citera
2026-05-26, 15:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Det jag tycker är märkligt - och ganska tragiskt - är att det ens är ett dilemma. DET är kanske en varningsklocka om något.

Om han mår skit av att inte ta sin medicin, men inte kan ta sin medicin om han ska dricka alkohol - då är det väl en NO BRAINER att bara skita i alkohol. Hela livet är inte över för att man inte kan supa liksom. Det är väl inte värre än att bestämma sig för att inte dricka alkohol nånsin igen, så är problemet löst!

Men det är nån svensk grej med att det är fullständig katastrof att inte få supa ner sig.
Han super ju inte din jävla nolla.

Har han sett full ut ngn gång? Han kanske vill kunna dricka bubbel o ta ngn öl för vin som alla andra utan att må skit pga medicinen.

Sluta sup själv.
Citera
2026-05-26, 15:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
I de första säsongerna gick experterna igenom varför de matchade personerna till varandra jag önskar att de gjorde så numera också.
De gjorde väl det lite förra säsongen o nämner det i förbifarten nu också. Att ngn ska kunna vara en stabil punkt o lugnare partner elr trygghet o aktivare liv etc.

Men förmodligen ljuger ju folk rätt mkt i ansökningarna o testen. Det är typ 4-5 långa test o intervjuer för att ens ha en chans att bli matchad. Så det är nog mkt förskönande skitsnack av många. Plus att många inte fattar hur dåliga partners de kan vara, jobbiga, ältande, arga osv. De tkr ju ofta att det är ngn annans fel
Citera
2026-05-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag håller med dig och tyckte hela tiden att hon skulle gå, men jag tror att hon helt enkelt tyckte det var för pinsamt att komma ut själv med en partner som surar på rummet när de skulle ha PAR-helg.
Troligen var hon också orolig att han skulle sura sen, som det barn han är, om hon gick.
ja förmodligen..
Citera
2026-05-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Nej. Det handlar om att hon är som ett plåster på honom hela tiden. Undra om han ens får pissa själv utan att hon ska blanda sig i det också...
Citera
2026-05-26, 16:00
Medlem
Citat:
Okej, mina åsikter:

- Sebastian och Amanda: HELVETE vad töntigt att ge upp sådär, och sitta och tjuta i TV. Åter igen har de fått en kille att framstå som att han i princip våldtagit en tjej, för att han bara hade lite dålig taktkänsla med sina skämt. Jag respekterar hennes åsikt att det var dålig tajming, men hon satt och och storgrät och var asförbannad - som att han varit totalt gränslös. Kom igen. Amanda måste ha något rejält i bagaget - all sympati för det i så fall; hoppas hon kan bearbeta det.

- Henrik och Jasmine: De verkar ha totalt inkompatibla varianter av ADHD. Hon har överenergisk-typen, han har koncentrationssvårigheter-typen som gör honom utmattad. Tror inte på dem tyvärr. Speciellt när Henrik har en tendens att bli en jättebebis och Jasmine har en tendens att bli extremt passiv-aggressiv med silent treatment osv.

- Anna och John: Hörde jag Friendzone? Anna vill inte ha en snäll kille. Hon tror hon vill det, men kärleken infinner sig inte. Kanske om 10 år när hon är mer sugen på barn.

Emilia och Sofie: Kanske kan bli nåt; dem tror jag kanske mest på ändå även om de är olika som personer. Sofie behöver komma över att Emilia inte är lesbisk dock. Vad ska hon göra åt det? Ge det en chans eller skit i det liksom!

Jo, visst vill Anna ha en bra man som John! Absolut! Men det de båda säger är att nu är de redan gifta, vilket tar bort lite av den pirriga spänningen vid dejting, som kanske skulle behövas för att de skall kunna bli kära. Kanske hade de fått till det på ett bättre sätt om de slumpmässigt hade träffats på den där konserten de båda var på strax innan bröllopet? Då hade de fått spänningen och pirret av dejtandets ovisshet. Och i denna spänning kunnat bli kära.
Citera
2026-05-26, 16:08
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Han super ju inte din jävla nolla.

Har han sett full ut ngn gång? Han kanske vill kunna dricka bubbel o ta ngn öl för vin som alla andra utan att må skit pga medicinen.

Sluta sup själv.
Oj, träffade jag en öm tå? Jag har inte sagt att han super, utan att det verkar vara en utbredd föreställning att det är viktigt att kunna få supa. Om han nu mår skit om han inte tar medicinen, varför är det då så viktigt att få dricka? Skit i det bara!

Själv är jag nykterist. Därav att jag tycker att det är så patetiskt att ens tycka det är ett dilemma. Välj bort alkoholen bara. Självklart får man dricka om man vill, men att välja alkohol framför att må bra med sin medicin, det är bara larvigt.
Senast redigerad av Griever 2026-05-26 kl. 16:11.
Citera
2026-05-26, 16:12
Medlem
Citat:
Oj, träffade jag en öm tå? Jag har inte sagt att han super, utan att det verkar vara en utbredd föreställning att det är viktigt att kunna få supa. Om han nu mår skit om han inte tar medicinen, varför är det då så viktigt att få dricka? Skit i det bara!

Själv är jag nykterist. Därav att jag tycker att det är så patetiskt att ens tycka det är ett dilemma. Välj bort alkoholen bara. Självklart får man dricka om man vill, men att välja alkohol framför att må bra med sin medicin, det är bara larvigt.

Du verkar snarare vara en absolutist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in