2026-05-26, 16:32
Medlem
Gjuteriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Då är det dax att ta lite chanser nu då? Halva livet kvar!

Exakt så! Det är det som är det fina med ånger, att det kan bli en bra drivkraft. Man kan ju hoppas att det fungerar på det viset i alla fall.
Citera
2026-05-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lur3faxen
Kan relatera. Vad är det du gått miste om, om jag får fråga? ♥️

Kärlek 💖 Och jag hade tjänat på att lära mig hantera pengar medan jag var ung och frisk och faktiskt hade pengar. Sen blev jag sjuk och då var det kört.
Citera
2026-05-26, 17:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag ångrar att jag inte skaffade barn tidigare. Fick när jag var 33 år.

Levde rövare många år ute i världen med spännande äventyr, men inget av det mäter sig med kärleken för mina barn.

Tänkte att jag ville vänta tills jag ”växte upp och kände mig vuxen”. Men den känslan inföll aldrig. Men sen barnen kom har jag utvecklats långt mer än tidigare.

Som nån sa, så har ju alla vägar, misstag och framgångar lett mig dit jag är idag. Så det blir som det blir.

33 är ändå inte sent om du är man
Citera
2026-05-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
33 är ändå inte sent om du är man
Inte nu för tiden kanske. Men det känns som det hade varit bättre om det hände tidigare. Känns som livet inte börjar ordentligt för än man får barn. Allt innan är bara en förberedelse.

Nu kommer jag få uppleva den ovillkorslösa kärleken en kortare tid än om det hände när jag var 25.
Citera
2026-05-26, 17:29
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Inte nu för tiden kanske. Men det känns som det hade varit bättre om det hände tidigare. Känns som livet inte börjar ordentligt för än man får barn. Allt innan är bara en förberedelse.

Nu kommer jag få uppleva den ovillkorslösa kärleken en kortare tid än om det hände när jag var 25.

Jag säger inte emot dig. Var närmare 35-40 när jag fick barn och önskar absolut att jag skaffade det tidigare. Från 26-27 var allt festande bara destruktivt.
Citera
2026-05-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag säger inte emot dig. Var närmare 35-40 när jag fick barn och önskar absolut att jag skaffade det tidigare. Från 26-27 var allt festande bara destruktivt.
Jag håller med. Sure, hade kul då också med äventyr. Men som du säger, var det mer destruktivt och kunde lika gärna skippats.
Citera
2026-05-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Kärlek 💖 Och jag hade tjänat på att lära mig hantera pengar medan jag var ung och frisk och faktiskt hade pengar. Sen blev jag sjuk och då var det kört.

Jag förstår... Har du funnit kärleken inom dig själv ännu? Den frågan låter rätt flummig. Optimisten i mig vill tro att inget är försent, i alla fall inte med att finna inre lycka. Jag är också helt bedrövlig med pengar och skäms över att jag inte kan hantera det. Får man vara oförskämd och fråga vad för sjukdom du dras med? Önskar dig all lycka och vill du bolla så får du gärna dra iväg ett meddelande ♥️
Citera
2026-05-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Men kolla upp var hon befiner sig i livet idag? Inget är omöjligt

Har gjort det nån gång under pandemin, men är lycklig ihop med nån annan nu.
Citera
2026-05-26, 18:53
Medlem
Mina förlorade år mellan 21 och 24.
Att jag inte försökte skaffa barn tidigare med frun.
Att jag har aldrigt sagt nej och blivit överkörde av alla. Stå upp för mig själv m.m.
Att jag flyttade till sverige. Trivs inte 100% även efter 35 år.
Viktiga livsbeslut gjordes under tryck och tidspress alla blivit dåliga i längden.
Citera
2026-05-26, 19:38
Medlem
Överlag i mitt liv ångrar jag inget, men just nu så va det dumt att ta dom där linorna igår..
Citera
2026-05-26, 19:40
Medlem
Hur gammal är du nu? Och varifrån kommer du från början?
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Mina förlorade år mellan 21 och 24.
Att jag inte försökte skaffa barn tidigare med frun.
Att jag har aldrigt sagt nej och blivit överkörde av alla. Stå upp för mig själv m.m.
Att jag flyttade till sverige. Trivs inte 100% även efter 35 år.
Viktiga livsbeslut gjordes under tryck och tidspress alla blivit dåliga i längden.
Citera
2026-05-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lur3faxen
Jag förstår... Har du funnit kärleken inom dig själv ännu? Den frågan låter rätt flummig. Optimisten i mig vill tro att inget är försent, i alla fall inte med att finna inre lycka. Jag är också helt bedrövlig med pengar och skäms över att jag inte kan hantera det. Får man vara oförskämd och fråga vad för sjukdom du dras med? Önskar dig all lycka och vill du bolla så får du gärna dra iväg ett meddelande ♥️

Jag har i alla fall kärleken för mina barn 💖 Det räcker. Jag är mkt bättre på att hantera min ekonomi nu som mamma. Skulle vilja få börja om och få in lite pengar nu så det fanns något att spara av. Jag fick me/cfs för snart 10 år sedan, sen utöver det har jag nedsatt immunförsvar, förkylningsastma, sömnapne och ryggmärgsbråck 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in