2026-05-26, 19:19
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Bevisen säger inte att den är från 1300-talet, bayesiansk statistisk analys säger att det är omöjligt.
Varför försvarar du vidriga och sadistiska religiösa dårar från 1300-talet som förfalskade arkeologi för att de skulle kunna behålla sin maktposition i samhället så att de kunde fortsätta bränna oskyldiga människor, framför allt kvinnor, på bål? Vad får du ut av denna totala galenskap? Fattar du inte att du enligt din egen religion nu kommer att skickas till helvetet när du försvarar dessa satans jävla vidrigheter?
Citera
2026-05-26, 19:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Mycket trovärdig koldatering från flera oberoende källor har fastställt att tyget är från 1300-talet och att det är tekniskt omöjligt att det kan vara 1300 år äldre. Det är en förfalskning av samma kyrka som brände oskyldiga människor på bål.
(FB) Vem är Gud? Och vem var Jesus egentligen?

Du får läsa inlägget igen. Det kan inte vara 700 år gammalt, du vill gärna ha en sak att kunna ropa ut som definitivt, men så fungerar inte saker, man får ta allt i åtanke.
Citera
2026-05-26, 19:20
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating_of_the_Shroud_of_Turin
"Based on this comparison Rogers concluded that the undocumented threads received from Gonella did not match the main body of the shroud, and that in his opinion: "The worst possible sample for carbon dating was taken."

"The fact that vanillin cannot be detected in the lignin on shroud fibers, Dead Sea scrolls linen, and other very old linens indicate that the shroud is quite old. A determination of the kinetics of vanillin loss suggest the shroud is between 1300 and 3000 years old. Even allowing for errors in the measurements and assumptions about storage conditions, the cloth is unlikely to be as young as 840 years"

"it is not possible to affirm that the 1988 radiocarbon dating offers 'conclusive evidence' that the calendar age range is accurate and representative of the whole cloth"
Du får läsa de två föregående inläggen igen. Citaten kommer från samma artikel också.
Jag kommer inte att läsa fler av dina lögner.
Citera
2026-05-26, 19:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Varför försvarar du vidriga och sadistiska religiösa dårar från 1300-talet som förfalskade arkeologi för att de skulle kunna behålla sin maktposition i samhället så att de kunde fortsätta bränna oskyldiga människor, framför allt kvinnor, på bål? Vad får du ut av denna totala galenskap? Fattar du inte att du enligt din egen religion nu kommer att skickas till helvetet när du försvarar dessa satans jävla vidrigheter?
Riktas din kritik någonsin mot dig själv, eller bara mot andra?
Citera
2026-05-26, 19:30
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Riktas din kritik någonsin mot dig själv, eller bara mot andra?
Vi vet sedan länge att du försöker byta ämne när du har förlorat diskussionen.

Det kommer en dag enligt din religion när du blir dömd för dina synder.
Citera
2026-05-26, 19:31
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vi vet sedan länge att du försöker byta ämne när du har förlorat diskussionen.

Det kommer en dag enligt din religion när du blir dömd för dina synder.
Varför då? Jesus tog straffet för mina synder. Vad finns då att bli dömd för?
Citera
2026-05-26, 19:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Varför då? Jesus tog straffet för mina synder. Vad finns då att bli dömd för?
Nu begår du kätteri och då ska du enligt din egen logik brännas på bål av dina religiösa hjältar från 1300-talet.
Citera
2026-05-26, 20:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nu begår du kätteri och då ska du enligt din egen logik brännas på bål av dina religiösa hjältar från 1300-talet.
Nej
Citera
2026-05-26, 20:31
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Nej
Jag följer bara "logiken" i din religion. Enligt den ligger du illa till.
Citera
2026-05-26, 20:38
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag följer bara "logiken" i din religion. Enligt den ligger du illa till.
Vad har jag gjort för fel
Citera
2026-05-27, 09:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Vad har jag gjort för fel
Vad har du gjort rätt?

Det du gör fel är bland annat att du cherry-pickar väldigt udda och smala källor med tveksam kvalitet samtidigt som du förkastar lejonparten av etablerad forskning och vetenskap, konsekvent, hela tiden. Du har förutfattade meningar i form av en kristen tro, du söker efter bekräftelse för din tro samtidigt som du är helt blind för information som inte bekräftar din tro. Du är helt stängd och då finns det ingen grund för ett produktivt samtal.
Citera
2026-05-27, 09:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad har du gjort rätt?

Det du gör fel är bland annat att du cherry-pickar väldigt udda och smala källor med tveksam kvalitet samtidigt som du förkastar lejonparten av etablerad forskning och vetenskap, konsekvent, hela tiden. Du har förutfattade meningar i form av en kristen tro, du söker efter bekräftelse för din tro samtidigt som du är helt blind för information som inte bekräftar din tro. Du är helt stängd och då finns det ingen grund för ett produktivt samtal.
Jag har källor, du har inga källor. Om du påstår att jag 'cherry-pickar', så får du visa mig de källorna som jag har missat, annars är din anklagelse meningslös. Att ropa ut 'källan är vinklad' och 'källan är inte trovärdig' är inte svårt, det kräver absolut ingenting. Att hitta motargument och alternativa källor är spelet, det har du inte gjort.

Jag ser mig som öppen för information, men du har ingen information. Du har bevislösa anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in