2026-05-25, 15:43
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzarnas
Fy satans jävlar, det är nog med bidrags turister
Kanske inte var just dom jag menade när jag sa att vi alltid kommer behöva invandring.
Citera
2026-05-26, 07:18
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Företagen vill besätta sina vakanser. Och trots 500 000 arbetslösa i april 2026 så kan man inte få tillräckligt många av dessa 500 000 att ta lediga låglönejobb i stället för att fortsätta på a-kassa.

Så ja, du har rätt. Om nya invandrare är villiga att dessa låglönejobb så vill SN ta hit fler av dem.

Risken är ju att så småningom när de nya invandrarna börjar jämföra lönerna i låglönejobben med vad de får i a-kasseersätttning så går även dessa nya över till a-kassa.

Förklarar varför man successivt börjat försämra A-kassan. Man skapar ett låglöne-proletariat med hjälp av massinvandring och sänkt A-kassa. SD står i vägen för detta så därför har man börjat sikta på en mittenregering ledd av (S).

(S) står helt i det internationella kapitalets sold. För att stoppa detta måste vi få till en Tidö 2.0-regering.
Citera
2026-05-27, 06:11
Medlem
Vi kan alltså inte själva generera kompetens med det urval dvs den befolkning vi har numera?
Citera
2026-05-27, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Vi kan alltså inte själva generera kompetens med det urval dvs den befolkning vi har numera?

Det handlar inte om kompetens. Borgarna och SD hjälper svenskt näringsliv att pressa ner lönerna. Samtidigt som deras egna löner går i taket

Röstar man på rikemanspartier så är det vad man får
Citera
2026-05-27, 07:07
Medlem
Euripidess avatar
Helt rätt tänkt att utbildningsväsendet på något sätt måste börja samarbeta med näringslivet. Fler måste börja utbilda sig till yrken som behövs snarare än låtsasyrken där de inte får jobb och lever arbetslösa med studielån.
Citera
2026-05-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Helt rätt tänkt att utbildningsväsendet på något sätt måste börja samarbeta med näringslivet. Fler måste börja utbilda sig till yrken som behövs snarare än låtsasyrken där de inte får jobb och lever arbetslösa med studielån.

Men exakt vem är det som ska vilja jobba för en extremt låg lön?

Är det du? nä det kan jag väl inte tänka mig va?
Citera
2026-05-27, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Ok vad är ditt förslag? Hur planerar du att möta kompetensinvadringen? Skriva på Flashback?

Härligt att Sverige blir mer utblandat med icke-problematiska grupper som indier och kineser. Kommer bli spännande kulturella möten i Sveriges framtida Indian Towns och China Towns.

Näringslivet skriker efter kompetensinvandring, bara att öppna portarna och blåsa på med kompetensinvandring så står sig svenskt näringsliv starkare.

Men man får ju redan idag importera kompetensinvandring ifall man betalar 80% av en svensk medellön, så vad menar du?
Citera
2026-05-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men exakt vem är det som ska vilja jobba för en extremt låg lön?

Är det du? nä det kan jag väl inte tänka mig va?
Japp. Någon måste torka bajs på våra äldre på hemmet.

De som gör det är ett bristyrke idag och de 500 000 arbetslösa (april 2026) vill inte fylla vakanserna.
Citera
2026-05-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Förklarar varför man successivt börjat försämra A-kassan. Man skapar ett låglöne-proletariat med hjälp av massinvandring och sänkt A-kassa. SD står i vägen för detta så därför har man börjat sikta på en mittenregering ledd av (S).

(S) står helt i det internationella kapitalets sold. För att stoppa detta måste vi få till en Tidö 2.0-regering.
Haha, du är rolig ... Haha, vet du ens vilka partier som ingår i en Tidö-regering? Vad Svenskt Näringsliv och deras glädje med invadring är har jag skrivit ett antal år om det till och från så det borde inte vara nytt.
Citera
2026-05-27, 08:37
Medlem
AndersPersson99s avatar
BULLSHIT!

Våra svenska ungdomar får inga jobb och kan inte köpa lägenhet eller bilda familj. Företagen vill ha hit billig arbetskraft från t.ex. Indien. Stoppa folkutbytet. Stärk svenska folket, kärnfamiljen och våra ungdomar.
Citera
2026-05-27, 11:04
Medlem
Han säger ju ordagrant ARBETSKRAFTsinvandring.

Det finns inget hinder för det idag. Det är väl just det som regeringen försöker främja med försörjningskravet. Och filtrera bort annan typ av invandring. Att vind för våg släppa in alla som vill komma hit och leva på bidrag har uppenbarligen inte funkat.

Väldigt många länder har krav på anställning för att få stanna. Hyfsat rimligt krav.
Citera
2026-05-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BouleAndBeer
Han säger ju ordagrant ARBETSKRAFTsinvandring.

Det finns inget hinder för det idag. Det är väl just det som regeringen försöker främja med försörjningskravet. Och filtrera bort annan typ av invandring. Att vind för våg släppa in alla som vill komma hit och leva på bidrag har uppenbarligen inte funkat.

Väldigt många länder har krav på anställning för att få stanna. Hyfsat rimligt krav.

Tillägger att lönekravet finns för att inte jobb med lägre lön/instegsjobb ska ges till dom som redan bor i Sverige och få en chans att komma in på arbetsmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in