2026-05-24, 16:08
Medlem
De vill göra precis som i USA, lönedumpa alla välbetalda techjobb med inkompetenta indier. Har jobbat som utvecklare länge och kan lova dig oavsett vad det står på indiernas papper så har de inte kompetensen som krävs.
Citera
2026-05-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Varför ljuger du hamas peddo.

Tyst, din clown.

Det är så här verkligheten ser ut. Utan SD som håller Tidelaget i någorlunda i schack (nå ja) så hade det stormat in folk.
Citera
2026-05-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Problemet är inte att det saknas folk till okvalificerade jobb. 9 % av den svenska arbetskraften (500.000 personer) var arbetslösa i april 2026. Som hellre går på a-kassa än tar låglönejobb.

Martin Ådahl (C) har insett detta. Klipp från DN-intervju idag:

- Arbetslösheten är det helt överskuggande problemet just nu.

- Kampen mot arbetslösheten är närmast existentiell kräver omvälvande åtgärder.

– Sverige sticker ut i hela västvärlden med sin höga arbetslöshet och företagen måste få en chans att lösa jobbkrisen.

– Vi ser också att det är andra länder i Europa som lyckats besegra arbetslösheten. Sverige sticker ju ut. Vi har dubbelt så hög arbetslöshet som många jämförbara länder som Holland och Tyskland.

Ådahl föreslår bl.a. sänkt a-kassa.

Problemet är att om man börjar analysera gruppen arbetslösa i Sverige så upptäcker man att de är så många eftersom invandrare är kraftigt överrepresenterade. Samma typ av människor som Svenskt Näringsliv vill ta hit ännu fler av. Det kommer att öka våran arbetslöshet och pressa ner lönerna för dem som har ett arbete. Svenskt Näringsliv är i grunden onda och vill bara gynna miljardärer och miljonärer.
Citera
2026-05-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Problemet är att om man börjar analysera gruppen arbetslösa i Sverige så upptäcker man att de är så många eftersom invandrare är kraftigt överrepresenterade. Samma typ av människor som Svenskt Näringsliv vill ta hit ännu fler av. Det kommer att öka våran arbetslöshet och pressa ner lönerna för dem som har ett arbete. Svenskt Näringsliv är i grunden onda och vill bara gynna miljardärer och miljonärer.
Företagen vill besätta sina vakanser. Och trots 500 000 arbetslösa i april 2026 så kan man inte få tillräckligt många av dessa 500 000 att ta lediga låglönejobb i stället för att fortsätta på a-kassa.

Så ja, du har rätt. Om nya invandrare är villiga att dessa låglönejobb så vill SN ta hit fler av dem.

Risken är ju att så småningom när de nya invandrarna börjar jämföra lönerna i låglönejobben med vad de får i a-kasseersätttning så går även dessa nya över till a-kassa.
Citera
2026-05-25, 15:29
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Du ställer till det för att du är bög.

Det är inte roligt med afrikanska och arabiska gäng vart man än är jävla idiot.
Min sexuella läggning har inget med sakfrågan att göra, att du drar upp homosexualitet tyder mer på en latent lust hos dig.

Jag har inte påstått att gäng är bra, kan lugna dig med att jag inte tillhör gruppen idioter, jag är mer åt "medium smart".
Citera
2026-05-25, 15:34
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Helt fel.

Mer än hälften av alla jobb kommer ersättas av AI.

Dessutom så finns det redan runt 600 tusen invandrare som kan ta dessa jobb, vi behöver inte släppa in fler.
Många arbeten kommer att förändras i och med AI.
Vi kommer alltid ha nån form av arbetskraftsinvandring då vi inte klarar av att utbilda alla som behövs här.
Citera
2026-05-25, 15:35
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Det vi behöver är fler analfabeter som aldrig gått i skolan.
Och det är vad vi får.

Ofta är det ju rena pissländer med skitkultur dom kommer ifrån.

Kanske jobbar dom med att plocka bananer och hugga sten
Det kanske inte är just dom grupperna jag syftar på.
Citera
2026-05-25, 15:37
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Då importerar vi achmed hem till dig då!
Känner du också Achmed, han bodde hos mig 2017-2021. Tror han flyttade till Vänersborg, hälsa från mig om du springer på honom.
Citera
2026-05-25, 15:39
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Då kan väl ett förslag vara att du kollar hur stor andelen arbetskraftsinvandringen är av all invandring. Jag tror den är ca 15 procent. Det är den andelen han vill öka under en övergångsperiod.
Nu är det ingen begränsning vid just 15%, utan företag kan fritt starta processen med att importera arbetstagare.
Citera
2026-05-25, 15:39
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Nej det räcker för flera år sedan. Vi har högst kriminalitet i hela Europa så håll käften din S röstare.

De som jobbar kan stanna, men som 8 av 10 som är kriminella behöver vi inte.

Synd att siffrorna inte kunde va tvärtom- instämmer.
Nu röstar jag inte just på något S-parti, där kan du vara lugn.
Men du har fattat lite av min synpunkt, viss invandring måste vi ha.
Citera
2026-05-25, 15:41
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Därför vi genomförde hem resebidrag åt dom på över en halv mille skattefritt (som negrerna gillar bäst)- för att vi behöver mer invandring.

Nej för vi har tagit vatten över huvudet med invandrare och ingenjörer och nu är det dags att åka på flygandemattan hem till öken igen.
Nu sa jag inte mer invandring va, läs en gång till.
Jobbigt att föra en diskussion med nån med begränsad läsförståelse.
Citera
2026-05-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Min sexuella läggning har inget med sakfrågan att göra, att du drar upp homosexualitet tyder mer på en latent lust hos dig.

Jag har inte påstått att gäng är bra, kan lugna dig med att jag inte tillhör gruppen idioter, jag är mer åt "medium smart".
Okej, du har nog rätt, förlåt. Men mina invektiv börjar snart sina.
Nyligen åkte jag med en tjej jag gillade och en idiot gjorde en idiotomkörning så jag sa "din jävla fitta!" Då blev hon sur på mig och sa är du bög eller?
Är lite förvirrad just nu angående hur jag ska svära på ett så könsneutralt och inkluderande sätt som möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in