Citat:
Avstängningen nattetid var inte helt lyckad. Jag känner själv folk som jobbar inom socialjouren och som sjuksköterskor kvällar och nätter. Dessa behöver komma hem. Att använda den här olyckan för att kollektivt bestraffa bilister i Malmö är bara jävligt hjärndöd idé.
Vad man gör är diverse efterhandslösningar på grundproblemet att man har förskjutit demografin och har därmed bilförare som hör hemma i Kairo, Tripoli, Alger, men inte någon av Sveriges städer.
Vad man gör är diverse efterhandslösningar på grundproblemet att man har förskjutit demografin och har därmed bilförare som hör hemma i Kairo, Tripoli, Alger, men inte någon av Sveriges städer.
Svaret och ryggmärgsreflexen är ju alltid att begränsa allting för alla. Fler förbud för att några individer kommer på att göra saker som 95% av befolkningen inte skulle få för sig. Nekat stöd för att systemet missbrukats och blöder miljarder. Mer övervakning på gator, flygplatser, torg, stationer etc. för att en bråkdel slåss, skjuter varandra, rånar, knarkar och gör skumma affärer. Stängda gator, dyrare försäkringar och allt behöver vara dubbellarmat. Allt för vår säkerhet. Allt utom att faktiskt inkapacitera drägget.
Folk som Rami struntar redan i allt sådant och visar oss fingret dagligen inte bara i trafiken. De dominerar oss alla. Tuta bara på en Rami så riskerar du att bli skjuten eller i bästa fall få bilen kvaddad. Hela samhället anpassas konstant efter de kriminellas, knarkarnas, alkisarnas, bottenskrapets uppfinningsrikedom, revir och behov.
Jag vill köra på Bergsgatan hela natten i 30 för att jag känner för det. Det stör ingen. Ibland vill jag gå över ett övergångsställe vid grönt ljus utan att bli ihjälkörd. Jag känner skär vrede.