2026-05-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Avstängningen nattetid var inte helt lyckad. Jag känner själv folk som jobbar inom socialjouren och som sjuksköterskor kvällar och nätter. Dessa behöver komma hem. Att använda den här olyckan för att kollektivt bestraffa bilister i Malmö är bara jävligt hjärndöd idé.
Vad man gör är diverse efterhandslösningar på grundproblemet att man har förskjutit demografin och har därmed bilförare som hör hemma i Kairo, Tripoli, Alger, men inte någon av Sveriges städer.

Svaret och ryggmärgsreflexen är ju alltid att begränsa allting för alla. Fler förbud för att några individer kommer på att göra saker som 95% av befolkningen inte skulle få för sig. Nekat stöd för att systemet missbrukats och blöder miljarder. Mer övervakning på gator, flygplatser, torg, stationer etc. för att en bråkdel slåss, skjuter varandra, rånar, knarkar och gör skumma affärer. Stängda gator, dyrare försäkringar och allt behöver vara dubbellarmat. Allt för vår säkerhet. Allt utom att faktiskt inkapacitera drägget.

Folk som Rami struntar redan i allt sådant och visar oss fingret dagligen inte bara i trafiken. De dominerar oss alla. Tuta bara på en Rami så riskerar du att bli skjuten eller i bästa fall få bilen kvaddad. Hela samhället anpassas konstant efter de kriminellas, knarkarnas, alkisarnas, bottenskrapets uppfinningsrikedom, revir och behov.

Jag vill köra på Bergsgatan hela natten i 30 för att jag känner för det. Det stör ingen. Ibland vill jag gå över ett övergångsställe vid grönt ljus utan att bli ihjälkörd. Jag känner skär vrede.
Citera
2026-05-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Behöver inte bli något straff alls.

Är det låga odds på en invandrare som framfört bilen? Enligt rykten ska den ha kommit i över 70 km/h.

Vet man något om gärningsmannen
Citera
2026-05-26, 00:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Vet man något om gärningsmannen

Namnet antyder att han är syrian, från Syrien eller kanske Libanon.
Citera
2026-05-26, 00:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parveny80
Alla Jameh:s valboskap står och fotar/filmar, Fan vad denna staden behöver städas upp

Hennes valboskap riskerar också bli utredda för brott i så fall, eftersom polisen upprättat flera utredningar kring ”grovt olaga integritetsintrång”. De kan säkert få högre straff än den där fete mördaren till chaufför.
Citera
2026-05-26, 00:57
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En tidigare straffad blatte, i Malmö? Vem hade anat?

de var de första jag tänkte o säkert en bmw eller audi typ..
ska man gasa gör man det på bana eller en stor motorväg inte i stan..
Citera
2026-05-26, 02:26
Moderator
ksvs avatar
Håll er till diskussioner om olyckan i fråga.

Diskussioner om huruvida invandrare är överrepresenterade, diskussioner om etniska grupper, statistik i allmänhet mm får ni ta någon annanstans.

/Moderator
Citera
2026-05-26, 03:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeAtmyass
Det mest skrämmande här är inte bara olyckan, utan hur snabbt vissa förvandlar en verklig människas sista ögonblick till något de vill konsumera. En familj har förlorat sitt barn – och ni frågar efter länkar

Det är fullständigt naturligt att vilja veta fakta kring olyckan och se hur den gått till. Jag tycker att det är du som borde skämmas för att använda hennes död som anledning till att självgod, hycklande och pösande peka ut andra som i avsaknad av din höga moral som går ut på att titta bort och hålla avstånd och behandla händelsen så kyligt och statistiskt som möjligt.

Vill du diskutera frågan allmänt eller med mig hänvisar jag till den här tråden: (FB) Allmänhetens fotografering av brott och olyckor
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2026-05-26 kl. 03:29.
Citera
2026-05-26, 05:14
Medlem
Vad heter hon på tiktok? Inte hittat henne där, bara andra med det namnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Enligt hennes profil på TikTok är hon kristen. Hon har själv skrivit det, och har postat bibelcitat mm.
För övrigt har jag ingen aning om vad "Europaportens skola," är för någon skola, har aldrig hört talas om.
Citera
2026-05-26, 06:09
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaJohansson33
Svaret och ryggmärgsreflexen är ju alltid att begränsa allting för alla. Fler förbud för att några individer kommer på att göra saker som 95% av befolkningen inte skulle få för sig. Nekat stöd för att systemet missbrukats och blöder miljarder. Mer övervakning på gator, flygplatser, torg, stationer etc. för att en bråkdel slåss, skjuter varandra, rånar, knarkar och gör skumma affärer. Stängda gator, dyrare försäkringar och allt behöver vara dubbellarmat. Allt för vår säkerhet. Allt utom att faktiskt inkapacitera drägget.

Folk som Rami struntar redan i allt sådant och visar oss fingret dagligen inte bara i trafiken. De dominerar oss alla. Tuta bara på en Rami så riskerar du att bli skjuten eller i bästa fall få bilen kvaddad. Hela samhället anpassas konstant efter de kriminellas, knarkarnas, alkisarnas, bottenskrapets uppfinningsrikedom, revir och behov.

Jag vill köra på Bergsgatan hela natten i 30 för att jag känner för det. Det stör ingen. Ibland vill jag gå över ett övergångsställe vid grönt ljus utan att bli ihjälkörd. Jag känner skär vrede.

Detta var bästa inlägget hittills i tråden kring denna tragiska händelse.
I ett samhälle byggt på trygghet och rättvisa principer så hade ett kräk som Rami naturligtvis inte kunnat köra bil igen. De förra brotten skulle renderat ordentliga straff. Inte bara en liten vända för att fylla på advokaternas bankkonton.
Citera
2026-05-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Är aset svensk medborgare eller kan vi bli av med vidret? Detta förutsätter förvisso att det inte blir en inkvoterad vänsteraktivist som åklagare.

Så trött på det styrande sossepacket i Malmö som predikar feminism men som samtidigt öppnat upp för en av de värsta macho- och misogyna kulturerna på jorden - den arabiska.

Bergsgatan har under flera år varit bilbana för de missanpassade.

Med nuvarande lagstiftning kan vi inte bli av med honom oavsett. Han kommer att dömas för grovt vållande till annans död, inte för överlagt mord.
Citera
2026-05-26, 07:59
Medlem
Rami och hans polare äger Malmö och oss.
(Citatet ovan kopierat från tidigare inlägg).

Läs, begrunda och försök ta in vad denne Malmöbo säger oss.

Jag vill nog gå ännu längre och hävda att Rami och hans polare äger inte bara Malmö utan hela Sverige som det känns.
Citera
2026-05-26, 08:35
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaJohansson33

Precis och jag förstår dig till 100%. Man måste inte vara sjuksköterska för att ge sig iväg på kvällen med bil, utan ibland vill man bara komma iväg, ut och köra.
Sedan tror jag att många människor har en typ av ångest och känner största möjliga behov av trygghet. De tror att de får denna trygghet genom massövervakning, men istället har de köpt sig en diktatur.
Om övervakning hade effektivt fått bort brott, så hade London haft noll brottslighet. Men så är det inte.
Massövervakning har också en smärtgräns hos myndigheter, som ju består av människor. Får jag på käften i London, så har minst 8 kameror filmat händelsen. Polis tillkallas, men sedan läggs ärendet ner, eftersom det hamnar långt ned i prioritetsordningen och till sist orkar ingen ta tag i det.
Att jag får på käften genererar dessutom inga pengar till staten, men det gör däremot felparkering och fortkörning.
Både rättsäkerhet och mänskliga rättigheter sätt åt sidan när man får massövervakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in