2026-05-25, 20:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Även om jag ogillar inte hatar utan ogillar jocke så tror jag det där inte är sant.

Jag har anledning att lita på min dotter, då hon har gemensamma gamla bekanta med Lundell och inte har någon anledning att ljuga om en sådan sak.
Inte jag heller.
Joakim har även själv varit öppen med sitt tidigare leverne och han var knappast någon moder Theresa. Detta var typ 15 år sedan.
Hade jag velat hitta på något så skulle jag kommit på något maffigare utan jag berättar bara vad jag fått återgett.
Han kanske inte visste att hon var 12, vad vet jag.
Senast redigerad av FruKrokodil 2026-05-25 kl. 20:24.
Citera
2026-05-25, 20:34
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är lögner och fantasier.
Det är bara att du läser de journaler han själv lagt ut .. och att du backar och ser vad han sagt i olika lägen.
Han ljuger ständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Ja, verkligen. Och det här är ju bara en av många saker. Han har gjort liknande mot Chrippa och säkert flera andra genom åren.

Enligt mig är han en av de farligaste personerna på hela svenska internet. Han verkar komma undan med allt — hot, manipulation, tystande av människor. Det är helt absurt att det kunnat fortsätta så länge.

Men jag tror faktiskt att det börjar närma sig en punkt där det inte längre går att kontrollera narrativet. När allt fler saker når den breda allmänheten kommer inte ens Jockiboi kunna vända det här. Han läser säkert varje ord som skrivs här och vet att vissa grävare börjar komma honom på spåren. Man kan nästan förstå paniken.

Och helt ärligt känns det som att karma till slut håller på att komma ikapp honom. Jag skulle inte ens bli förvånad om Löftesförnyelsen på TV4 aldrig sänds, eftersom situationen kanske gått för långt innan dess.

Varför ska en person som gång på gång anklagas för lögner, manipulation och destruktivt beteende få medialt utrymme som om han vore någon form av kunglighet?

Förhoppningsvis får mamman till slut någon form av verklig upprättelse.

Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Hans mamma har inte torterat honom. Han hittade på det av ren hämndlystnad och ett omåttligt begär efter att tjäna pengar, med alla till buds stående medel. Sen har han valt att kriga mot internet, ingen kan vinna mot internet.

Det årliga julkort-skicket borde gå till hans mamma
Citera
2026-05-25, 20:44
Medlem
Varför spred sig Jonnas sepsis till bäckenet, när sepsisen började i ett hål i örat? Jag har förstått det som att sepsis går ut i blodet runt och först börjar angripa området där infektionen började.

Det är väl inte så det funkar?
Citera
2026-05-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Varför spred sig Jonnas sepsis till bäckenet, när sepsisen började i ett hål i örat? Jag har förstått det som att sepsis går ut i blodet runt och först börjar angripa området där infektionen började.

Det är väl inte så det funkar?

Se denna länk där Joakim berättar för sin miljonpublik om Jonnas sepsis:
https://youtu.be/_n4nC6duimQ
Citera
2026-05-25, 21:45
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acazia12
Håller med det där låter som en lögn
Nått lurt är det iaf

Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har anledning att lita på min dotter, då hon har gemensamma gamla bekanta med Lundell och inte har någon anledning att ljuga om en sådan sak.
Inte jag heller.
Joakim har även själv varit öppen med sitt tidigare leverne och han var knappast någon moder Theresa. Detta var typ 15 år sedan.
Hade jag velat hitta på något så skulle jag kommit på något maffigare utan jag berättar bara vad jag fått återgett.
Han kanske inte visste att hon var 12, vad vet jag.
Så länge det inte finns nå belägg så anser jag att det är lögn
I andra fall har det funnit bevis
Citera
2026-05-25, 22:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennesvensk
Att media vägrar skriva om jockiboi köpt prostituerat visar att jockiboi som maktfaktor inte ska granskas

Hade det varit vem som helst hade man skrivit influencer köpte prostituerad i Argentina

Varför kommer jockiboi undan allt? Som med negerrunken man såg på HATET eller han skrev på gruppchatten att han vill avrätta Linnea offentligt?

Eller att han chattar med 16 åriga tjejer?

Varför kommer han undan?`Varför får han sina spelningar?

Hade Anis Don Demina hade man drevat!
Jag tror att media skäms för att de använt sig av honom för billig underhållning och skulle de ge sig på honom nu och lyfta fram hans fel, skulle det bara ställa dem i dålig dager just för att de gjort det. Självklart har de fattat hela tiden att han är mer eller mindre CP.

Sedan är de nog rädda för att förlora Jockiboi-publiken. Trots att många gillar att han sänks, finns tyvärr ett inte obetydligt antal som gillar honom. Så vulgärmedia håller nog ut tills det inte finns så mycket mer att tjäna på den ständigt ljugande och egentligen mycket ömklige lille knarkaren. Han är utpräglat parasitisk men korkade människor tror att han är en rebell.
Citera
2026-05-25, 23:01
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jockiboi har inga miljoner, han inte pengar att köpa ett boende i billiga Norrköping.

Jockiboi läser inte sina egna soc-papper, han klappar på sina papper och fantiserar ihop en snyfthistoria.
Menar du på att kommunen är ansvariga utgivare av Jockes och Jonas Bergströms mytomanpodd? Ständigt denna ansvarsförskjutning av Jockiboi och hans kennel.
Jag har länge trott att det är precis så. Att han inte har några stora pengar. Men vet du? Några miljoner borde han väl ha efter allt som borde ha genererat pengar?

Samtidigt verkar han väldigt snål.. och bor i ett svenssonhus (inget fel i det) som han hyr!

Vet du att han inte har pengar? Vad har han gjort av dem på eller fanns det inga från början? Många frågor nu…
Citera
2026-05-25, 23:34
Medlem
Ska bli intressant att se jockiboi o framtida produktioner nu när de flesta vet att han är lögnare. Kommer vara svårt för honom att fortsätta förtala sin mor eller annan "tycker synd om mig historia"
Citera
2026-05-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Se denna länk där Joakim berättar för sin miljonpublik om Jonnas sepsis:
https://youtu.be/_n4nC6duimQ
Jag lägger pusslet nu.

Jocke har kalkylerat att han kan bli påkommen. Alla videos på Faniljen Lundells kanal börjar med att visa datumet videon är inspelad. Han använde inget datum i videon som publicera 15/6 i vilken han berättar att ”så som det ser ut nu” kommer Jonna vårdas flera veckor till på sjukhus och datumet på videon från studenten är blurrat i efterhand för mörka tidsspannet för hennes sjukdomstillstånd.

Hon var på studenten 13/6, den videon publicerades 25/6. Jonna skrevs ut 12/6 och 15/6 släpps en video i vilken han berättar att dom är en vecka in i sjukhusvistelsen som började 1/6 och att hon kommer behöva ligga inlagd i flera veckor till.

Hur kan man kalkylerat ljuga om en sjukdom som har stor sannolikhet kan sluta med dödlig utgång? Hur kan Anjo som var på studentfesten 13/6 försöka manipulera andra att Cissi Wallin fått fel information om hur länge Jonna låg inlagd från media, när informationen kommit direkt från Jockiboi?
Citera
2026-05-26, 00:30
Medlem
Citat:
Jag har länge trott att det är precis så. Att han inte har några stora pengar. Men vet du? Några miljoner borde han väl ha efter allt som borde ha genererat pengar?

Samtidigt verkar han väldigt snål.. och bor i ett svenssonhus (inget fel i det) som han hyr!

Vet du att han inte har pengar? Vad har han gjort av dem på eller fanns det inga från början? Många frågor nu…
Det är ett luftslott. Tillgångarnas värde är uppblåsta och that’s it mannen. Ett bolag med tillgångar ser till att ha pengar i kassan, men bolagets kassa är tom. Likviditeten är kraftigt undermålig.

Snåla människor lägger inte pengar i högriskaktier och dom betalar skulder för att slippa betala onödiga avgifter och ränta för tillgångar. Jag tror att han var god för några miljoner 2020. Han är, var, en nyrik sprätt och förbrukade snabbt pengarna. Han köpte smaklösa designerkläder i mängder, leasade bilar för stora summor, kreditköpte bilar där bara räntan på lånen kostade 20 000 varje månad, bilen kostar begagnad 5,5 miljoner, anställde fler personer än dom hade råd med, installerade för mycket teknik huset som kostar mycket att att använda och underhålla. Jag läste i mäklarannonsen att huset hade 13 000 i driftskostnader och lånet kostade 30 000 i lån varje månad.

Santander som dom använder för sitt nuvarande billån tar 80% av betalningen, med upp till 12 års avbetalning, han hade då 4,4 miljoner i lån för bilen.

Hans garderob som byggdes upp på några år var värd 2 000 000 när dom gjorde ett innehåll om den.

En enkel beräkning årliga onödiga utgifter:
Huslån 360 000
Billån 240 000
Avbetalning bil minst 370 000
Försäkring bil 75 000
En extra anställd 800 000
Märkeskläder 750 000

Varje år han cosplayade rik slösade han bort 2,5 miljoner kronor av företagets pengar. På räntor för saker han kunde ha betalat av innan, att han fick ångest över att Olof K hade dyrare bil än honom och kreditköpte den dyraste lyxbilen han kunde hitta istället för att ta en lyxbil i hans prisklass, han köpte trendkänsliga märkeskläder som inte behåller sitt värde och tog in anställda för att sköta nästan allt i bolaget och privatlivet och tog det på företaget.

Olof K hade rätt när han anklagade Jockiboi för ekobrott, man får inte som företagare får lägga pengar på vad som helst. Det är oförsvarligt att ekobrott inte väckte åtal mot Jocke för det då det handlar om så stora summor. Jockiboi har kanske en kontakt på hos eko, bevisligen har han haft kontakter inom Norrköpingspolisen och socialtjänsten i Karlskoga.

Dom säljer Jockes shien-kläder på tradera, vinted och allt vad det heter. Jocke säljer sina saker för hundra kronor på schlock. Varför skulle en familj med stabil ekonomi och för mycket pengar inte skänka som allra minst kläder från lågpriskedjor till välgörenhet?
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-26 kl. 00:38.
Citera
2026-05-26, 00:59
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Ska bli intressant att se jockiboi o framtida produktioner nu när de flesta vet att han är lögnare. Kommer vara svårt för honom att fortsätta förtala sin mor eller annan "tycker synd om mig historia"

Knappast. Eller låt mig rätta det: hell no, aldrig någonsin. De kommer DÖ före de granskar Golden boi.

Utbildade journalister hittade en gullig övergiven fågelunge de började mata. Helt ointresserade av att se de matat råttan som dödade fågelmamman och lurat dem i åratal. TV4-Jenny förtjänar pris som Sveriges mest inkompetenta i modern tid. Fyfan så värdelös på sitt yrke, saknas motstycke. Spyr när jag ser henne.

Jag vet såklart att hon samlar bevis så hon är redo att tysta Lunabell och de andra barnen när de vill berätta sin historia om hur de blev utnyttjade som barn. Duktiga Jenny vet att enda frågan Jocke ska ha då är "hur mår du Joakim den allsmäktige, min Gud och frälsare, du som blivit så felaktigt uthängd av din dotter? Den hink, knulldocka och horpsykopat som du lärt mig att man neutralt kallar kvinnor?"
Citera
2026-05-26, 01:31
Medlem
Citat:

Dom har inte haft några stora pengar privat. Som företagare är man strategisk i hur man tar ut pengar. Det är oerhört mycket mer lönsamt att ta ut vinst i jämförelse med lön. Dom har inte haft tillräckligt höga löner för att bygga ett miljonkapital privat och under alla år har bara dom delat ut några få miljoner.

Huset kostar 18 000 för dom, att köpa huset kostar inte många miljoner. Det skulle vara billigare för dom att äga det privat med ränteåterbäring på skatten, att avbetalningen går till ett sparande i ett hus i ett populärt villakvarter och som med förbättringringsåtgärder och med tid är kommer att öka i värde mer än att låsa pengarna i ett sparkonto med sparränta eller osäkra placeringar.

Jag tror inte att han är snål, dom åt från foodora varje dag för ett år sedan och han dricker läsk och energidrycker dagarna i ända, det är tiotusentals kronor i sjön varje månad, finns ett poddavsnitt om det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in