Citat:
Ursprungligen postat av
HudHertiginnan
Nu har jag börjat lyssna på Monster på Nextory. Oklart om jag kommer klara av det för det börjar dramatiskt med en vidrig lögn. Jockes mamma ska gå och hänga sig.
Men! Det var inte därför jag skulle skriva nu. Nej. Jag skulle berätta om recensionerna. Massor med femmor men också en hel del ettor. Efter Hatet har folk fattat! Det är väl inte på Nextory som de flesta ”flashbacktroll” och temukrigare befinner sig?! Nä, jag väljer att tro att det speglar det ”vanliga” Sverige och att det faktiskt ser väldigt mörkt ut för Jockiboi. Precis lika mörkt som i Joakims barndomshem där ”tapeterna var mörka och gardinerna alltid ifördragna så att inget ljus kom in”. Boken är ju för fan bara fria fantasier🤮
Besvarar mitt eget inlägg då detta är en fortsättning på ovan kommentar. Boken..Den är ju värdelös även om den skulle vara sann (vilket den inte är). Hur har den kunnat få så bra recenssioner innan Hatet?
Korta kapitel med överdrifter och ljug. Inte ens bra språk. Joakim kunde tydligen inte kommunicera som en 8-åring. Direkt citat "Mamma kommunicerade som sagt ofta med mig med olika ljud och läten, vilket gjorde att mitt språk var underutvecklat för min ålder". Samt att han hävdar att de inte duschade eller borstade tänderna hemma hos familjen Berg. Jag äcklas av hans vidriga ljugeri.
Jag har bara kommit en liten bit in i boken och är så arg! Hur kunde den ens få ges ut? Hur kan den få finnas kvar för allmänheten att läsa? Både bokförlaget och Joakim Lundell borde få fängelse för detta! Jag kokar!
Vet någon var jag hittar socialpapprerna (eller måste jag lyssna på dem via Lögnen måste fram?