2026-05-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
.... och dessutom ser dom inte ut som förr i tiden ...

Men det är väl i ärlighetens namn inte speciellt konstigt? Kvarliggande och utspridande contrails fanns förr, kanske inte lika vanligt men de fanns definitivt.

- Flygtrafiken har tiofaldigats
- Moderna flygplan skapar lättare contrails
- Flygplanen flyger högre vilket betyder större sannolikhet för contrails.

Citat:
.... dom transförmerade inte himmlen med några strimmor förr i tiden....

Jo visst gjorde de det. Inte lika vanligt men visst hände det.

Så här är fenomenet beskrivet i en bok från 1969:
Clouds and Weather. Page 28
Citat:
They sometimes disappear quickly, but on other occasions they persist for a long time,
spread out and become a cirrus
or altocummulus type of cloud

Du minns ju uppenbarligen fel. Contrails kunde "transformera" himlen redan 1969.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 19:53.
Citera
2026-05-24, 20:23
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför skriver du konsekvent vätska. Varför inte pulver?
Det skulle vara omöjligt att sprida ut pulver i den volymen som krävs för att det ska bli såna strimmor som man kan se.
Citera
2026-05-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Men det är väl i ärlighetens namn inte speciellt konstigt? Kvarliggande och utspridande contrails fanns förr, kanske inte lika vanligt men de fanns definitivt.

- Flygtrafiken har tiofaldigats
- Moderna flygplan skapar lättare contrails
- Flygplanen flyger högre vilket betyder större sannolikhet för contrails.

Jo visst gjorde de det. Inte lika vanligt men visst hände det.

Så här är fenomenet beskrivet i en bok från 1969:
Clouds and Weather. Page 28

Du minns ju uppenbarligen fel. Contrails kunde "transformera" himlen redan 1969.

Vem försöker du egentligen lura?
Chemtrailsforumets 10-20 aktiva profiler?
Övriga profiler/människor på världens sociala medier som vill stoppa besprutningen på himmlen bryr sig inte om dina "uppfattningar" (lögner?) om moln.
Dom "där ute" vet att himmlen manipuleras och alt orkestreras och har gjorts i lång tid.

Lycka till med att fortsätta influera "chemtrailstroende", eller snarare, lycka till med att bromsa ner ökningen i "troende". Dvs jag menar att du inte kan förhindra att befolkningen som inte vet än, skal förstå gigantisk kriminella idiotin som pågår där uppe hela tiden. Men som sagt, lycka till...
Citera
2026-05-25, 11:28
Medlem
Citat:
Vem försöker du egentligen lura?
Chemtrailsforumets 10-20 aktiva profiler?
Övriga profiler/människor på världens sociala medier som vill stoppa besprutningen på himmlen bryr sig inte om dina "uppfattningar" (lögner?) om moln.
Dom "där ute" vet att himmlen manipuleras och alt orkestreras och har gjorts i lång tid.

Lycka till med att fortsätta influera "chemtrailstroende", eller snarare, lycka till med att bromsa ner ökningen i "troende". Dvs jag menar att du inte kan förhindra att befolkningen som inte vet än, skal förstå gigantisk kriminella idiotin som pågår där uppe hela tiden. Men som sagt, lycka till...

Du har verkligen en jävlig skev bild på som tror att "Övriga profiler/människor" vill stoppa "besprutningen". Faktum är att de flesta människor inte bryr sig om dig och dina paranoida vanföreställningar.

Och så är du jävligt lost om du tror att chemtrails vara eller icke vara avgörs av det är 1, 10 eller 25% som tror på skiten. Det är ganska många som även tror på tomtar och troll men det är faktiskt inget bevis för att det verkligen springer omkring en massa tomtar och troll.

Citat:
... Dom "där ute" vet att himmlen manipuleras och alt orkestreras och har gjorts i lång tid. ...

LoL, nej det vet de verkligen inte. De möjligen tror sig veta det men det grundar sig bara i okunskap. Majoriteten som tror på chemtrails tror sig ju veta att contrails alltid snabbt försvinner... det handlar helt enkelt om lättmanipulerade och okunniga stollar som saknar kunskap om grundläggande fysik och meteorologi. De lider dessutom av ett gravt konfirmeringbias som gör att de totalt bortser från att det råder fullständig konsensus hos sakkunniga att det handlar om contrails. De är även uppenbart odugliga med tanke på att de är för lata för att själva undersöka fenomenet - det är ju faktisk en smal sak att kolla upp flygplanen i FR24.

Men visst, vi kan köra det ett varv till:
Hur kan de veta att strimmorna är något annat än contrails?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-25 kl. 12:22.
Citera
2026-05-25, 12:32
Medlem
Citat:
.... Övriga profiler/människor på världens sociala medier som vill stoppa besprutningen ...

Hmmm.... kollade up de populäraste grupperna på Facebook för svenskar:
Bensinupproret 2.0: ~550 000–600 000 medlemmar.
Återbruka mera: ~270 000 medlemmar.
Tågsemester: ~220 000 medlemmar.

Vilket då ska jämföras med "chemtrailsgrupperna" som har typ 1000 medlemmar.

Det är väldigt uppenbart att du lever i en ekokammare och har en väldigt skev bild på vad människor på social medier tycker är viktigt och intressant.
Citera
2026-05-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hmmm.... kollade up de populäraste grupperna på Facebook för svenskar:
Bensinupproret 2.0: ~550 000–600 000 medlemmar.
Återbruka mera: ~270 000 medlemmar.
Tågsemester: ~220 000 medlemmar.

Vilket då ska jämföras med "chemtrailsgrupperna" som har typ 1000 medlemmar.

Det är väldigt uppenbart att du lever i en ekokammare och har en väldigt skev bild på vad människor på social medier tycker är viktigt och intressant.

Aldrig varit på dom grupperna. Jag menade inte Sverige (specifikt), utan internationella grupper. Finns massor som jag kommit över. Dyker upp nya man inte kände till nästan varje dag, säg flera i veckan för inte överdriva.
Jag melder mig inte som medlem en gång då dom är öppna och det finns så många som "drar förbi" och jag gör inte nån översikt över dom.
Men jag behöver inte överbevisa dig, det räcker för mig att veta.

Men interessant att du drar fram "sveriges största", grupper som är helt almäna på tema. Skrivs nåt alls i dom om geoengineering/chemtrails?

Att nån tror på tomtar och troll behöver vel inte jag bry mig om.
Gör du?
Senast redigerad av no-more-scam 2026-05-25 kl. 16:55.
Citera
2026-05-25, 17:11
Avslutad
no-more-scam Om det nu är massor som är med i chemtrailsgrupperna så har du från dessa ändå inte lyckats snappa upp och här föra fram förklaringar som svarar på frågor som: vem sprider, vad sprids, hur sker spridning och varför???? Men du är nöjd, behövs inga frågor, behövs inga svar, det räcker för dig att veta. Ja men då kan vi väl lägga ner diskussionen här och nu...
Citera
2026-05-25, 17:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Aldrig varit på dom grupperna. Jag menade inte Sverige (specifikt), utan internationella grupper. Finns massor som jag kommit över. Dyker upp nya man inte kände till nästan varje dag, säg flera i veckan för inte överdriva.
Jag melder mig inte som medlem en gång då dom är öppna och det finns så många som "drar förbi" och jag gör inte nån översikt över dom.
Men jag behöver inte överbevisa dig, det räcker för mig att veta.

Men interessant att du drar fram "sveriges största", grupper som är helt almäna på tema. Skrivs nåt alls i dom om geoengineering/chemtrails?

Att nån tror på tomtar och troll behöver vel inte jag bry mig om.
Gör du?

Skäms du för att du tror på exakt alla konspirationsteorier?
Citera
2026-05-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skäms du för att du tror på exakt alla konspirationsteorier?

Varför tror du jag skäms för något?
Jag tror dessutom inte på alla teorier.
Mistanken om vädermanipulation beror på många faktorer och mycket tid medgått till att förstå saker. Dom lättlurade tror på saker bara pga 1 faktor och då skulla jag hålla med...
Ni som jag kallar grindvakter bagatelliserar och ignorerar en massa faktorer, som korruption, mörkläggning, hur teknik og patenter är framlagt i media i decennier. Så är vi "chemtroende" dom dumma menar ni.

Skäms du inte själv för att va på mörkläggernas sida, liksom för att hjälpa till att luften og jorden förorenas i dold agenda?
Citera
2026-05-25, 18:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Mistanken om vädermanipulation beror på många faktorer och mycket tid medgått till att förstå saker. Dom lättlurade tror på saker bara pga 1 faktor och då skulla jag hålla med...
Ni som jag kallar grindvakter bagatelliserar och ignorerar en massa faktorer, som korruption, mörkläggning, hur teknik og patenter är framlagt i media i decennier. Så är vi "chemtroende" dom dumma menar ni.

Skäms du inte själv för att va på mörkläggernas sida, liksom för att hjälpa till att luften og jorden förorenas i dold agenda?

Inte alla? Platt jord, månlandningar, 9-11, chemtrails hittar jag vid en snabb snabb koll. Vilka tror du inte på om man får fråga. Varför vågar du inte gå med i öppna grupper?

Så för att jag inte tror att kondensstrimmor innehåller i lönndom placerade ämnen som är skadliga, så är jag på ’mörkläggarnas’ sida?

Känns det inte lite märkligt att du tror på saker helt utan att ha något bevis? Det är så himla märkligt
Senast redigerad av Clay Allison 2026-05-25 kl. 18:11.
Citera
2026-05-25, 18:12
Medlem
Citat:
... Dom "där ute" vet att himmlen manipuleras och alt orkestreras och har gjorts i lång tid. ...

Citat:
Aldrig varit på dom grupperna. Jag menade inte Sverige (specifikt), utan internationella grupper. ...

Och som vanligt hoppar du raskt vidare till nästa tuva i stället för att svara på konkreta frågor.

Hur vet de där ute att "himmlen" manipuleras? Kan det inte vara så att de bara tror sig veta och att deras tro baseras på okunskap? Att 99% av dem har fått för sig att contails alltid snabbt försvinner och att de därför "vet" att alla längre strimmor är chemtrails.

Finns det över huvud taget något som tyder på att strimmorna är något annat än contrails? Retorisk fråga såklart, nej det gör det inte. Och följaktligen vet de där ute inte skit, de bara tror utifrån ignorans och okunskap.
Citera
2026-05-25, 20:07
Moderator
Rassas avatar
Citat:

Så vilken korruption, mörkläggning, teknik och patent talar emot att det är contrails vi ser? Alltså frusna avgaser efter vanliga passagerarplan? Alla dessa flygplan kan lätt identifieras som vanliga passagerarplan som flyger vanliga rutter. Du har en del att bevisa om det nu skulle vara någon slags chemtrailssoppa som dessa flygplan släpper ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in