2026-05-24, 16:13
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du vet inte ens vad det är och det finns massa olika typer - lika mycket varianter som kryddor 🤣

Och gosseliten - dom kan köpas rakt av på nätet

Du har inget hum om vad du pratar om

Du bara flummar omkring o tror att det är en variant...

Suck

Var det dina bästa argument?
Citera
2026-05-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Jag vill att så många som möjligt lyssnar på Dane Wigington och gör upp sin mening.
Det tar inte två timmar, fast kanske veckor att få nån översikt över hans långa arbete mot geoengineering och chemtrail skitspridning.

Du kan ju ge oss en sammanfattning? Vad är hans tre starkaste argument för att strimmorna är något annat än contrails?

Citat:
Jag vill att så många som möjligt lyssnar på Dane Wigington...

Jag har faktiskt lyssnat och läst vad han publicerat. Och jag är inte ett dugg imponerad, han saknar ju helt vettiga argument.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 16:16.
Citera
2026-05-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Har ni "vakna" kommit någonstans med hur logistiken för chemvätskan ser ut? Men tanke på alla strimmor i skyn så måste det handla om enorma fabriker över hela världen och en enorm massa lastbilar som kör ut chemvätskan till alla flygplatser.

Man kan ju tycka att någon någon gång borde ha fått syn på detta? Eller kan någon whistleblower som träder fram och kan berätta om hur hen har jobbat på chemfabriken i 30 år.

Varför skriver du konsekvent vätska. Varför inte pulver?
Citera
2026-05-24, 16:17
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Var det dina bästa argument?

Var du som han o trodde nanopartiklar var en substans...suck - används överallt och desutom "chemtrails" fanns långt innan nanogrejer så fort man började flyga högre upp

Det är synd om erat välmående
Citera
2026-05-24, 16:18
Medlem
Citat:
Varför skriver du konsekvent vätska. Varför inte pulver?

Kanske plasma?

I ärlighetens namn så är det ju ingen som vet vad ni snackar om.
Citera
2026-05-24, 16:19
Medlem
Citat:
Du kan ju ge oss en sammanfattning? Vad är hans tre starkaste argument för att strimmorna är något annat än contrails?

Jag har faktiskt lyssnat och läst vad han publicerat. Och jag är inte ett dugg imponerad, han saknar ju helt vettiga argument.

Det borde va lika mycket din interesse som för alla som är i mot spridning av skit på himmlen, att lyssna och själv sammanfatta. Det är hela poengen med att använda internet - alla kan lyssna som dom vill, själv bestemma när och var.
Citera
2026-05-24, 16:21
Medlem
Citat:
Det borde va lika mycket din interesse som för alla som är i mot spridning av skit på himmlen, att lyssna och själv sammanfatta. Det är hela poengen med att använda internet - alla kan lyssna som dom vill, själv bestemma när och var.

Bara några inlägg tidigare gjorde jag en sammanfattning av vad jag uppfattar som Wigingtons starkaste argument. (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Trodde i min enfald att du ville göra något liknande. Men jag antar att du innerst inne vet att han inte har så mycket att komma med och att du därför föredrar att vara tyst.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 16:29.
Citera
2026-05-24, 16:56
Avslutad
Hann öppna en öl till sen svepte ett plan från Air China Cargo över himlen och spred trail på väg från Stockholm till Liege
Citera
2026-05-24, 17:06
Avslutad
Trail-show. Air China passagerarplan på väg från Peking till London, syns tydligt dubbla trails, en från varje motor. Sen dök China Southern Airlines upp också på väg till London från Peking. Följ av ett till plan från China Southern Airlines fast nu från Peking till Amsterdam som blev best in show med dubbla trails som snyggt lystes upp av solens sken för att sedan bre sig och få Wigington-varning-för-chemtrail-form.
Senast redigerad av Ascer 2026-05-24 kl. 17:37.
Citera
2026-05-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
Trail-show. Air China passagerarplan på väg från Peking till London, syns tydligt dubbla trails, en från varje motor. Sen dök China Southern Airlines upp också på väg till London från Peking. Följ av ett till plan från China Airlines fast nu från Peking till Amsterdam som blev best in show med dubbla trails som snyggt lystes upp av solens sken och sedan brer sig och får Wigington-varning-för-chemtrail-form.

Ja det är ju en väderfront på väg in från väster och fronten för med sig fuktig luft.
https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/europa
Så det finns onekligen bra förutsättningar för både contrails och cirrusmoln.

Jag tippar att det under kvällen kommer att bildas allt mer "grå sörja" på himlen. Fast då inte som en konsekvens av "chemtrails" utan som en konsekvens av ett väderomslag och naturliga cirrusmoln.

Det lite roliga med contrails är att man till viss del kan förutspå vädret med dem. Om man ser många strimmor så är det troligtvis en väderfront på väg.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 17:46.
Citera
2026-05-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
T ex att vatten/kondens inte uteslutar andra ingredienser i strimmorna.

Påståendet ovan utgör väl inte något bevis varken för eller emot chemtrails.

Chemtrogna tror att det är ett bevis att ingen har motbevisat att strimmorna KAN innehålla annat än vara vanliga contrails. På samma sätt som det kan vara Jultomten, Jesus eller vara Kryptonit. Vem vet. Så längre det inte finns ett motbevis är det samma sak som ett bevis för. Det här som är hela kärnan hos de. De förstår inte alls att det är deras uppgift att bevisa saker. Inte göra fånliga påståenden och andras uppgift att motbevisa - vilket är omöjligt.
Citera
2026-05-24, 18:03
Medlem
Citat:
Så du pratar om kondensering och strimmor men inte kondesationsstrimmor?

Jaja, vi får väl skylla på att du har lite svårt med språket.

Wigington håller inte med dig, han säger att det är omöjligt för high bypass att skapa contrails.

Men skit i det, han är ju en idiot så honom kan vi glömma.

Säger han det många platser? När sa han det sista gången?
Kanske har han rätt, eller han formulerade sig dumt?

Om motorerna ger (i bland) contrails, hur vet vi att dom inte sprider nåt annat?
Går ju inte att bevisa att strimmorna är bara vatten, och dessutom ser dom inte ut som förr i tiden och dom transförmerade inte himmlen med några strimmor förr i tiden.

Varför skal man inte mistänka at dom bedriver dagligen manipulering av himmlen när bl.a. klimatkris-fantaster har talat varmt om skiten i lång tid och SOM FÅR PLATS i massmedia, patenter och teknik finns i massor, men när man påstår det händer är man konspirationsteoretiker og foliehatt og teman blir tystad ner osv.

Dom skrämmer oss ju med klimatkris i massmedia hela tiden - "klimatkris" varje dag om möjligt, och har pratat om geoengineering som "lösning" många gånger. Men klart man är dum i huvudet om man tror dom faktisk sprider skiten när sjuka strimmorna expanderar som fogskum på steroider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in