2026-05-25, 17:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Eller som är som Lasse, rolig att kolla på.

Jag gissar att de som håller på Ola, Aza och Carro är jagsvaga människor som har en bunt idoler i livet. Och så lever de sina liv genom dessa. Ibland är det någon filmstjärna, en annan dag är det Robinson-Ola. Och de skulle alla vara lika lätta att dupera som det är att dupera Aza, den kanske ointelligentaste deltagaren i Robinson ever.
Du menar ungefär som du såg upp till melina? hon var ju din stora idol du försvarade med näbbar och klor
Citera
2026-05-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Deltagarna spelade klokt, Jonas blev tillräckligt osäker och brände sin immunitet. Det ger dem möjlighet att få bort honom vid nästa tråd. Jag tror att det finns en plan.
Man kan alltid hoppas på det, men denn riktiga sektledaren Jonass får ju folk rösta med han fast de förlorar på det, jonas slänger alla under bussen så fort han kan, men ingenn förutom halal och amadeus hade stake no0g rösta på sin sektledare
Citera
2026-05-25, 17:46
Avstängd
DeppJohnnys avatar
Nej det är inte göteborgska, det hade jag känt igen. Det är något annat djävligt

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Göteborgska va?
Citera
2026-05-25, 17:48
Medlem
Citat:
Carro behöver 5 fördelar om hon ska vinna något av värde. Hon är alltid skittaggad på att tävla och det finns alltid bara vints i hennes skalle. Sedan förlorar hon men är lika glad för det. Det är något som inte står rätt till där uppe hos henne, vilket man f ö såg direkt när hon dök upp. En kropp som såg ut som en teckning gjord av någon förskola.
carro sopade ju mattan med sonja i förhyandlingen iaf och marie var statist

Sonjas första förhandling kan väl inte imponerat på någon förutom dig då möjligtvis heller
Citera
2026-05-25, 17:51
Medlem
Citat:
Produktionen tar ju aldrig in fler än 4-5 riktiga profiler och ungefär lika många sömnpiller. De vill väl ha någon slags mix antar jag och ett Robinson med bara Aza- och Melina-figurer skulle kanske bli lite för crazy.

De typer jag är mest trött på är dels alla blonda svenska tjejer i åldern 25-35, dels alla vältränade killar med invandrarbakgrund i samma ålder. Går ju inte att skilja dem åt.
Melina figurer vet jag ingen som vill se förutom dig.

kan du inte skillnad på invandrare och blondiner snälla du vart är alla de här vältränade invandrarna du tjatar om fö? är det halal du syftar på? De enda blondiner i den åldern inne i tävlingen just nu är ju fö din älskade sonja och ja henne kan man klara sig utan helt klart enig där
Citera
2026-05-25, 17:52
Medlem
Bakarettans avatar
Kan nån upplysa mej om när sist det förekom att de deltagare i pristävlingen som stod sist kvar (oavsett tävling) fick tävla emot varandra? Oavsett resultat innan tävlingen var över?
Nollställningen på tavlorna när Marie ledde över Jonas är så jävla uppenbart. Tv4 har utsett en vinnare. Nämligen Jonas. Helt horribelt att de andra inte fattar det. Är gemene man så här pantade? Eller vad fan är det frågan om.
Hela konceptet Tv4 och deras inkompetenta prod.bolag går ut på är att casta sk "intressanta, världsmedvetna, curlade idioter" som de tror är intressanta i deras sk " medievärld".
Vad jag ser är en samling curlade fruntimmer i 30-35 årsåldern som vill ha tv-tid och önskar bli castade till en annan såpa.
Män som Jonas som är ensamstående smygbög.
Amadeus en "mattläggare" som tror han kommer långt genom att vara falsk.
Ola som är en narcissist ut i fingerspetsarna.
Good luck säjer jag till Lasse & Halil! Herregud...
Citera
2026-05-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Såhär tycker jag:

Marie: Verkar inte ha en egen åsikt utan gör enbart som hon blir tillsagd. Medioker. Aldrig levererat 100%. Skulle aldrig våga rösta ut eller gå emot någon i pakten.

Sonja: Grymt stark spelare, både psykiskt och fysiskt men även en som hugger i ryggen och är manipulativ. Använder de andra som spelbrickor åt Jonas.

Lasse: Presterar när det väl behövs men också en rolig prick att kolla på. Står för vad han tycker men också väldigt velig, försöker hålla Jonas nöjd.

Halil: Jag förstår inte varför han får så mycket hat, han ser att Jonas är ett uppenbart hot och gör rätt i att försöka få ut honom i detta skede för att maximera sina egna chanser.

Ola: Jag gillar Ola. Han presterar, han levererar, han spelar med moral men också rättvis. Det måste kännas oerhört ensamt att vara den som alla är på. Man måste förstå det psykologiska spelet och vad det gör med en. Jag tycker synd om Ola.

Iki: Vad gör hon där? Hon har inte presterat alls. Det är alltid ursäkter. I början anmälde hon sig frivilligt varje gång för att skippa tävlingar. Allt är alltid männens fel.

Carro: Levererar gång på gång på gång. Stark, jävligt stark! Iki hade kunnat ge nackdelen till Jonas men valde att gå på Carro, vilket jag förstår kändes som ett enormt svek för henne.

Amadeus: Ingen man skulle lita på ens 1%. Känns riktigt hal och vet nog att hans chanser att vinna tävlingen är lika med noll. Pratar alltid om hur bra han är på vissa tävlingar men levererar aldrig. Mycket snack, lite verkstad.

Jonas: Levererar, presterar, stark, snabb, kvick, lätt. Stort hot. Det absolut största hotet. Men jävligt gnällig dialekt och sätt att prata. Förstår inte varför folk inte försöker få ut honom i detta skede för att öka sina chanser till vinst. Han använder övriga spelare i sin pakt som marionettdockor och alla är liksom med på det.

Hade jag varit med hade jag i detta skede röstat ut Jonas, oavsett pakt. Tyvärr, men det är så spelet funkar. Han har vunnit nästan alla tävlingar, även de som går på egen prestation. Det enda som skulle kunna rädda övriga spelare i en final mot Jonas är pussel, knappt även då eftersom han hade haft ett rejält försprång. Man borde lägga pusseldelen i början.
Mycket bra analys håller med om det mesta, gillar du med ser vem som är den riktiga sektledaren som tom får folk offra sina egna chanser vinna för han sska kunna vinna, starkt och bra spelat verkligen
Citera
2026-05-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag vet inte vilket annat program det är du kollar på. I tävlingen där de skulle vara under vattnet blev hon ett med vattnet, i tävlingen att hänga var hon någon sekund från att vinna. Hon är den starkaste av kvinnorna, tycker jag. Sedan är hon en väldigt lojal typ till skillnad mot orm-typer och det uppskattar jag. Heja Caroline!
Helt enig med dig, caroline är den grymmaste tjejen av de som är kvar i rutan, hoppas hon tar sig in igen, men det blir väldigt tufft för henne.
Citera
2026-05-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Har kanske inte mycket övers till Ola men har så otroligt svårt för alla i Nord. Jonas, Sonia och Ike... Tål inte dem tre.

Hoppas det blir någon twist att någon där åker.
Åker inte jonas i nästa öråd är jag ganska säker på han vinner hela skiten, så mycket hjälp han fått av produktionen och sin hjärntvättade packt så går det ej missslyckas
Citera
2026-05-25, 18:09
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Kan nån upplysa mej om när sist det förekom att de deltagare i pristävlingen som stod sist kvar (oavsett tävling) fick tävla emot varandra? Oavsett resultat innan tävlingen var över?
Nollställningen på tavlorna när Marie ledde över Jonas är så jävla uppenbart. Tv4 har utsett en vinnare. Nämligen Jonas. Helt horribelt att de andra inte fattar det. Är gemene man så här pantade? Eller vad fan är det frågan om.
Hela konceptet Tv4 och deras inkompetenta prod.bolag går ut på är att casta sk "intressanta, världsmedvetna, curlade idioter" som de tror är intressanta i deras sk " medievärld".
Vad jag ser är en samling curlade fruntimmer i 30-35 årsåldern som vill ha tv-tid och önskar bli castade till en annan såpa.
Män som Jonas som är ensamstående smygbög.
Amadeus en "mattläggare" som tror han kommer långt genom att vara falsk.
Ola som är en narcissist ut i fingerspetsarna.
Good luck säjer jag till Lasse & Halil! Herregud...
Sjukaste var vid robinson-omröstningen där de först röstade på Aza och istället det normala tillvägagångssättet - där Aza får välja vem han skulle duellera mot - så fick nordpakten rösta fram Nathalie som motståndare!?
Citera
2026-05-25, 18:13
Medlem
Citat:
Jag vet att om man stängs av så har man brutit motv reglerna, eller hur? Och jag har aldrig skrivit att Melina spelar bra (eler dåligt). Jag tyckte hon gjorde bra TV och att det var otroligt kul att hon blåste din idol Ola. Du borde ägnat tiden du var avstängd till att träna på att läsa men du satt väl och spammade tråden under något annat namn istället.

F ö står det inget om regler i TS men skitsamma.
jasså skriver jag under annat namn säger du, intressant vem syftar du på då?

står visst reglerna när du skriver meddelanden tom hur du lyckats missförstå är dock oklart
Citera
2026-05-25, 18:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Sjukaste var vid robinson-omröstningen där de först röstade på Aza och istället det normala tillvägagångssättet - där Aza får välja vem han skulle duellera mot - så fick nordpakten rösta fram Nathalie som motståndare!?
Ja du ser ju. Allt är riggat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in