Citat:
Ursprungligen postat av
Viktor.990
Märkligt sa jag aldrig, mest tragiskt ärligt talat.
En öppen fråga till hela tråden
Men Anders sitter ju på avdelningar där de andra också är dömda för liknande brott, kan jag anta att han ändå får stryk för att han är av lägst "rank", lägst av de lägsta? Eller beror det på något annat?
Och hur ser en sån "rankning" ut ens i sånna fall? Sexbrott av den graden är ju avskyvärt hur man än vrider och vänder på det
Jag läste nån gång att rånare, speciellt såna där bytet "försvunnit" innnan de greps, har högst status.
Lägst status har de som gett sig på barn.
Anders Eklund har oturen att vara intimt förknippad med Sveriges mest berömda barnmord, och blivit symbolen för hur ett äckel ger sig på en blond liten flicka.
Grova kriminella är dessutom lite av hycklare, det finns en sorts charad om att de ska leka goda genom att "spöa peddos" osv. I amerikanska fängelser får man t om poäng i gängen om man dödar en peddo
Man får komma ihåg att många av dessa grövsta kriminella på såna anstalter har psykopatiska drag, även de som inte är kända för att dödat barn har kanske spöat kvinnor, våldtagit , misshandlat och utnyttjat svagare - kort sagt riktiga predatorer .
Så de som vill ge sig på Eklund är antagligen psykopater själva som letar chansen att få utöva våld. De är inga reko killar som vill skipa rättvisa. Det är vad jag tror.