2026-05-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag tror hans IQ är ännu lägre, det här är en ond ”byfåne” och hans agerande är primitivt och det finns absolut ingenting som tyder på intelligens där.
Definitivt lång under 90.
Jobbar med funktionshindrade och de är smartare än Anders.
Citera
2026-05-02, 11:52
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
https://www.dalademokraten.se/2026-04-16/mordaren-hotades-i-fangelset-pris-sattes-pa-hans-huvud/

I Juni förra året trängde flera intagna in i Anders Eklunds cell, där han utsattes för våld. Ingen har åtalats för misshandeln, men en av de intagna döms nu för olaga hot efter att ha sagt:

– Hundratusen på ditt huvud. Du ska dö, har Kriminalvårdens personal hört den den nu dömde säga till dubbelmördaren.

Tänk att vara den killen som faktiskt dömdes för detta, han hade all chans i världen att komma undan men mer eller mindre golade ner sig själv och måste nu betala 10 000 till Anders Eklund🤦🏼‍♂️

Jag tror det kommer bli lite si och så med den ev utbetalningen av de där 100 000 för att döda Eklund från vem som nu påstått att det ligger i potten. Känns inte som det är ett så värst säkert gig,
Citera
2026-05-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Ja, väldigt märkligt.
Speciellt eftersom man brukar headhunta personer till dessa avdelningar utifrån deras kompetens och moraliska kompass..
Märkligt sa jag aldrig, mest tragiskt ärligt talat.

En öppen fråga till hela tråden

Men Anders sitter ju på avdelningar där de andra också är dömda för liknande brott, kan jag anta att han ändå får stryk för att han är av lägst "rank", lägst av de lägsta? Eller beror det på något annat?

Och hur ser en sån "rankning" ut ens i sånna fall? Sexbrott av den graden är ju avskyvärt hur man än vrider och vänder på det
Citera
2026-05-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tror det kommer bli lite si och så med den ev utbetalningen av de där 100 000 för att döda Eklund från vem som nu påstått att det ligger i potten. Känns inte som det är ett så värst säkert gig,
LOL precis vad jag tänkte också men man får komma ihåg att den genomsnittliga IQ-nivån på dessa avdelningar som bäst är jämnlikt Somalias genomsnitts-IQ. Sitter man ihop med Eklund så är det inte riktigt läge att använda sig av Gudfadern-språk🤦🏼‍♂️😑
Citera
2026-05-02, 12:15
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
Märkligt sa jag aldrig, mest tragiskt ärligt talat.

En öppen fråga till hela tråden

Men Anders sitter ju på avdelningar där de andra också är dömda för liknande brott, kan jag anta att han ändå får stryk för att han är av lägst "rank", lägst av de lägsta? Eller beror det på något annat?

Och hur ser en sån "rankning" ut ens i sånna fall? Sexbrott av den graden är ju avskyvärt hur man än vrider och vänder på det

Jag läste nån gång att rånare, speciellt såna där bytet "försvunnit" innnan de greps, har högst status.
Lägst status har de som gett sig på barn.

Anders Eklund har oturen att vara intimt förknippad med Sveriges mest berömda barnmord, och blivit symbolen för hur ett äckel ger sig på en blond liten flicka.

Grova kriminella är dessutom lite av hycklare, det finns en sorts charad om att de ska leka goda genom att "spöa peddos" osv. I amerikanska fängelser får man t om poäng i gängen om man dödar en peddo

Man får komma ihåg att många av dessa grövsta kriminella på såna anstalter har psykopatiska drag, även de som inte är kända för att dödat barn har kanske spöat kvinnor, våldtagit , misshandlat och utnyttjat svagare - kort sagt riktiga predatorer .

Så de som vill ge sig på Eklund är antagligen psykopater själva som letar chansen att få utöva våld. De är inga reko killar som vill skipa rättvisa. Det är vad jag tror.
Citera
2026-05-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag läste nån gång att rånare, speciellt såna där bytet "försvunnit" innnan de greps, har högst status.
Lägst status har de som gett sig på barn.

Anders Eklund har oturen att vara intimt förknippad med Sveriges mest berömda barnmord, och blivit symbolen för hur ett äckel ger sig på en blond liten flicka.

Grova kriminella är dessutom lite av hycklare, det finns en sorts charad om att de ska leka goda genom att "spöa peddos" osv. I amerikanska fängelser får man t om poäng i gängen om man dödar en peddo

Man får komma ihåg att många av dessa grövsta kriminella på såna anstalter har psykopatiska drag, även de som inte är kända för att dödat barn har kanske spöat kvinnor, våldtagit , misshandlat och utnyttjat svagare - kort sagt riktiga predatorer .

Så de som vill ge sig på Eklund är antagligen psykopater själva som letar chansen att få utöva våld. De är inga reko killar som vill skipa rättvisa. Det är vad jag tror.

Det låter rimligt, men ja dubbelmoralen i hur vissa resonerar är helt sinnesjuk. Såklart är Anders lägst av de lägsta, men de andra har ju sina egna synder i bagaget men det kanske helt enkelt är så att man vill trycka ner någon annan för att själv inte vara "den värsta"
Citera
2026-05-03, 03:46
Medlem
RostskyddsRaymonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jodå, Anders Eklund satt i den.
Tittar du noga kan du se konturerna av dallrande fläsk och glänsande flaskbottnar.
Citera
2026-05-03, 15:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Sitter ju ingen i bilen nice trollat
Anders Eklund ägde bilen och det fick man fram genom bilregistret och han var även tidigare dömd för sexualbrott.
Killen som tog fotot testade sin nya kamera på bilen som körande och foto på Engla strax innan om jag minns rätt.
Citera
2026-05-25, 12:40
Medlem
Idag så ska rätten avgöra om eklund ska få tidsbestämt straff eller inte
Citera
2026-05-25, 12:43
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Anders Eklund ägde bilen och det fick man fram genom bilregistret och han var även tidigare dömd för sexualbrott.
Killen som tog fotot testade sin nya kamera på bilen som körande och foto på Engla strax innan om jag minns rätt.

Visst låg Engla i bagageluckan när bilden togs?
Citera
2026-05-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Nej inte vad jag minns från fup iallafall
Citera
2026-05-25, 15:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nej Engla hade cyklat förbi fotografen strax innan Eklunds bil kom körande.

Tomas fick mördaren och Engla på bild av en slump
Publicerad 5 apr 2018 kl 19.43
Hans bilder blev avgörande för att lösa mordet.

Tomas Langton fotograferade av en slump både Anders Eklunds bil och Engla Höglund på cykel – strax innan hon försvann.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/tomas-fick-mordaren-och-engla-pa-bild-av-en-slump/
Senast redigerad av Timeout 2026-05-25 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in