2025-09-29, 20:31
Medlem
Någon som har fupen Pernilla mordet
Citera
2025-10-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Det skulle förmodligen bli värre för honom själv ifall han släpptes. Även om han blivit misshandlad i fängelset, så är han ju ändå skyddad på många sätt.
I friheten skulle han inte ha detta skydd. Hur skulle han livnära sig? Jag har svårt att se att någon skulle vilja anställa honom.
Bidrag resten av livet. Dessutom har han väl ett stort skadestånd som ska betalas?

Jag förstår ditt sätt att tänka. Så som jag resonerar är dock att om han släpps så kommer han bli dödad av någon form av lynchmob (vilket jag INTE uppmanar till alls, detta är enbart en personlig hypotes) vilket befriar honom från straff och lidande när han dör.
Visst är isoleringen ett slags "skydd" från andra men å andra sidan så är ju isolering otroligt skadligt och smärtsamt för det psykiska, hjärncellerna dör snabbare och man blir helt galen till slut, han måste dessutom leva med detta i många årtionden framöver och därför är det ett bra straff att hålla honom vid liv under dessa omständigheter.
Anders Breivik är ett bra exempel på varför detta är ett perfekt straff, hans psykiatriker intygade att han är helt förstörd och att hans hjärna har krympt till följd av celldöden orsakad av isoleringen. Men detta är iallafall min syn på saken iallafall.
Citera
2025-10-01, 07:27
Medlem
Vilken diagnos?
Bör han erbjudas dödshjälp?
Citera
2025-12-28, 06:57
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Vilken diagnos?
Bör han erbjudas dödshjälp?

Det har ju spekulerats i att ha. Har någon form av förvärvad hjärnskada.
Citera
2026-01-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Min uppfattning om Anders är nog lite åt det håll som LGW pratar om. Han har gjort impulsiva handlingar och har haft tur som inte blivit sedd.
Det handlar inte om skicklighet utan om tur, att försöka begå sexuellt övergrepp på en tjej mitt i ett bostadsområde, så att en boende hör det och tar en bild av honom - tyder inte på att han är så smart.
När man hör honom prata framstår han inte som ett geni. Skulle inte förvåna mig om han ligger strax under 90. Man har säkert också gjort IQ test av Anders vid utredningen av hans brott.
Sedan har en svensk forskningsrapport gjord på 50 000 svenska män visat att brottslingar HAR en lägre begåvning än genomsnittet, även de som har gjort grova brott.http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/494159-kriminella-har-lagre-iq

Jag tror hans IQ är ännu lägre, det här är en ond ”byfåne” och hans agerande är primitivt och det finns absolut ingenting som tyder på intelligens där.
Citera
2026-02-08, 04:43
Medlem
Om Eklundh kommer ut är risken för nya sexualbrott och mord 100%. Detta äckel är fullkomligt insiktslös och sexuellt gränslös.

När Anders så småningom blir aktuell för frigivning är det extremt viktigt att allmänheten där han väljer att bosätta sig hålls informerade och uppdaterade. Odågan ska inte kunna gå ett fotsteg utan att folk ska ha koll på honom.
Citera
2026-04-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Om Eklundh kommer ut är risken för nya sexualbrott och mord 100%. Detta äckel är fullkomligt insiktslös och sexuellt gränslös.

När Anders så småningom blir aktuell för frigivning är det extremt viktigt att allmänheten där han väljer att bosätta sig hålls informerade och uppdaterade. Odågan ska inte kunna gå ett fotsteg utan att folk ska ha koll på honom.

Extremt låg sannolikhet att Anders Eklund kommer friges före han är så åldrad att han knappt kan förflytta sig för egen maskin.
Citera
2026-04-16, 14:36
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tidigt efter att Eklund gripits var det en artikel med bild där de intervjuade en ung tjej som var Anders Eklunds kompis. De hade ingen relation men hade åkt på charter ihop. Hennes mamma hade gett tillåtelse.

Det hel var så märkligt. Nån som minns detta? Det ha varit knäpptyst från den där tjejen sen dess .

Hon var kanske 16 årsåldern och såg ut som en helt normal ung tjej. Och så kompis få med den lätt efterblivne Anders Eklund.

Edit hittade artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx5Kzd/anders-lekte-med-mitt-barn

Är fortfarande fascinerad av detta. Att den lågbegåvade oerhört dräggige Eklund blev "kompis" med en 16-årig tjej vars morsa tillät henne att åka själv på solsemester med Eklund.

Också fascinerade över den relation de beskriver. Eklund verkar ju varit snäll och hon verkat gillat honom som person. Så han verkar inte äcklat sig med henne. Man undrar ju hur de träffades. Har svårt att tänka på Eklund som ett charmtroll som nån brud vill vara kompis med!!
Och när hon fick egen familj ringd han ibland och ville prata 10 ggr per dag.

Hon måste vara världens mest öppensinnade och tålmodiga tjej...
Senast redigerad av st33r 2026-04-16 kl. 14:39.
Citera
2026-04-16, 21:05
Medlem
Timeouts avatar
Just nu på TV3 I huvudet på en mördare
I premiären granskas Anders Eklund som dömdes 2008 för morden på Engla och Pernilla. Redan 1994 dömdes Eklund för våld med sexuella inslag, och i dokumentären möter vi personer från hans uppväxt som vittnar om en ung man med ett extremt intresse för sex.
Citera
2026-04-16, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Just nu på TV3 I huvudet på en mördare
I premiären granskas Anders Eklund som dömdes 2008 för morden på Engla och Pernilla. Redan 1994 dömdes Eklund för våld med sexuella inslag, och i dokumentären möter vi personer från hans uppväxt som vittnar om en ung man med ett extremt intresse för sex.
Riktigt bra och intressant så här långt.
Citera
2026-05-01, 12:43
Medlem
https://www.dalademokraten.se/2026-04-16/mordaren-hotades-i-fangelset-pris-sattes-pa-hans-huvud/

I Juni förra året trängde flera intagna in i Anders Eklunds cell, där han utsattes för våld. Ingen har åtalats för misshandeln, men en av de intagna döms nu för olaga hot efter att ha sagt:

– Hundratusen på ditt huvud. Du ska dö, har Kriminalvårdens personal hört den den nu dömde säga till dubbelmördaren.

Tänk att vara den killen som faktiskt dömdes för detta, han hade all chans i världen att komma undan men mer eller mindre golade ner sig själv och måste nu betala 10 000 till Anders Eklund🤦🏼‍♂️
Citera
2026-05-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor.990
https://www.dalademokraten.se/2026-04-16/mordaren-hotades-i-fangelset-pris-sattes-pa-hans-huvud/

I Juni förra året trängde flera intagna in i Anders Eklunds cell, där han utsattes för våld. Ingen har åtalats för misshandeln, men en av de intagna döms nu för olaga hot efter att ha sagt:

– Hundratusen på ditt huvud. Du ska dö, har Kriminalvårdens personal hört den den nu dömde säga till dubbelmördaren.

Tänk att vara den killen som faktiskt dömdes för detta, han hade all chans i världen att komma undan men mer eller mindre golade ner sig själv och måste nu betala 10 000 till Anders Eklund🤦🏼‍♂️

Ja, väldigt märkligt.
Speciellt eftersom man brukar headhunta personer till dessa avdelningar utifrån deras kompetens och moraliska kompass..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in