2026-05-24, 19:11
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Han verkar tungt medicinerad av ADHD-medicin.

Vad menar du? Hur då tungt medicinerad? En hyperaktivitet medicineras inte bort på det viset om det är vad du menar.
Citera
2026-05-24, 19:51
Medlem
Tycker han är sävlig, loj och långsam i talet som många blir av sin ADHD-medicin. Dämpad.
Citera
2026-05-24, 20:07
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Tycker han är sävlig, loj och långsam i talet som många blir av sin ADHD-medicin. Dämpad.

Jag tycker mer att han är en klassisk ADD:are, som det förr hette. Men jag ska inte uttala mig då jag inte vet.
Citera
2026-05-25, 09:12
Medlem
ja det blev ju lite låg stämning där med henke på hotellrummet...men de lyckades ta sig ur det tillslut. fint att se samtalen på sluten mellan de olika "kompisarna". borde inte va så många avsnitt kvar nu eller?
Citera
2026-05-25, 15:45
Medlem
Jasmin och Henrik - råder väl inga tvivel om att de kommer reda ut sina skillnader. Troligen inte särskilt attraktivt när han beter sig som en jättebebis, samtidigt kan hon inte ta det lugnt på rummet i en halvtimme. De verkar kunna stå ut med varandra.

Lebbparet - 1,5 vecka till beslutsdag sa de i slutet, antar att hon rugbytjejen då åker och hälsar på sina brorsbarn efter raggarhelgen. Tycker hon verkar oerhört trist.

Sista paret - blir det ett uppbrott så kommer det vara väldigt smärtsamt för de bägge, man kan enkelt se vilken personkemi de har.
Citera
2026-05-25, 17:24
Medlem
Alltså jag orkar inte med Henrik. Jag var i en lång relation med en partner med ADD och det var tufft för hen tog sällan eget ansvar. Det är så viktigt att kolla på kompatibilitet. Henrik verkar ha tagit barnrollen helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jasmin och Henrik - råder väl inga tvivel om att de kommer reda ut sina skillnader. Troligen inte särskilt attraktivt när han beter sig som en jättebebis, samtidigt kan hon inte ta det lugnt på rummet i en halvtimme. De verkar kunna stå ut med varandra.

Lebbparet - 1,5 vecka till beslutsdag sa de i slutet, antar att hon rugbytjejen då åker och hälsar på sina brorsbarn efter raggarhelgen. Tycker hon verkar oerhört trist.

Sista paret - blir det ett uppbrott så kommer det vara väldigt smärtsamt för de bägge, man kan enkelt se vilken personkemi de har.
Citera
2026-05-25, 18:57
Medlem
Jag försöker i det längsta hantera Henkes seghet och trötthetskollapser med ursäkter i form av diagnos (även om tanken på en elektrisk grisfös i ändan har förekommit mer än en gång). Men den svårt bristande självinsikten kan jag liksom inte uthärda, ens med diagnos som förklaringsmodell. Som när John och Henke pratar och John säger att ibland drar Anna upp mig och ibland drar jag upp henne. Och Henke bara "jaaa precis så är det med oss också". ???

Otroligt felvinklat i klippningen i så fall, men jag kan faktiskt inte ens i min fantasi föreställa mig en situation när Jasmine är låg och utan energi eller negativ och Henke "drar upp" henne. Och så detta malande med att "åh vi är ju så himla lika"? Eh NEJ? Jasmine är den som roddar allting från ansvar för relationen till hans mående till praktiska frågor och han åker i bästa fall med. Det är väl för böfvelen inte att vara lika.

Blir beklämd när jag tittar tillbaka på Jasmines presentation i första avsnittet och hon säger att i tidigare relationer har hon inte riktigt vågat säga hur hon mår och det har inte riktigt funnits utrymme för hennes känslor. För inte fan ser jag mycket utrymme eller intresse för hennes känslor hittills utan 100 % nu är Henke trött/nu blev Henke kränkt/nu vill Henke ligga etc etc.
Citera
2026-05-25, 19:02
Medlem
Varför skulle Jasmine sitta på hotellrummet och vänta till att Henke skulle bli på humör.
Hon skulle ju vara med de andra, skratta och skoja.
Missunnsamhet är bara förnamnet.
Citera
2026-05-25, 20:06
Medlem
Jasmine är så himla sprudlande och söt. Men hon faller lätt in i medberoende och ser andras behov före sine egne. Henke förstår jag på sätt och vis också då han knappast kan rå för att han blir utmattad.
Citera
2026-05-25, 20:21
Medlem
Henke vill man ju säga åt att ta sig i kragen, men samtidigt så har jag ingen aning om hur det är att ha en diagnos. Kanske inte går att ta sig i kragen på beställning?
Jag tror att dom kommer säga Ja på beslutsdagen men sen kommer det inte att hålla.
Citera
2026-05-25, 20:57
Medlem
Jag kan inte mer än tycka så jävla synd om Jasmine i det här avsnittet. Hon är en kanontjej med sånt jäkla driv och go energi, som blivit ihopparad med en gnällig bromskloss. Det finns ingenting mer osexigt än en karl som tycker synd om sig själv och dessutom inte kan hantera sitt dåliga humör. Hoppas Jasmine träffar nån som har samma energi och mognad som henne, det unnar jag henne verkligen! Just nu känns det mer som att hon är Henriks mamma och Henrik har förvandlats till förskoleåldern.
Citera
2026-05-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Sista paret, John och Anna, tror jag funkar bättre som vänner, de är nästan som syskon. Jag är ganska övertygad om att John är gay eller bi, men han har något inte insett det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in