Citat:
Ursprungligen postat av
Kokacola
Räknar inte med att Sverige slår Schweiz så där unnar jag faktiskt ostarna framgång i ett hemma mästerskap. Om inte mot förmodan vår granne Norge som hittills gjort en bragd tar sig vidare. Men tråkigt att de inte blev Sverige - Finland när de nu blev Usa - Kanada, när det ändå kunde varit lillebror mot storebror i dubbelbemärkelse, men vår lillebror fick göra en läggmatch av rädsla för storebror.
Det såg ut som en läggmatch men de var nog bara rädda. Sedan nötte de på allt vad tygen höll utan att det hjälpte. "Världens bästa hockeylag - i Finland".
Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Subtil ragebait, snyggt
Fick du något napp?
Inte ens skämt klarar de klura ut själva, knivfyllona. Jag har kört det där i åratal. Har en god vän som var i Finland i tjänsten (flera gånger). Efter ett restaurangbesök gick de på nattklubb. Han beskrev det som ett vaxkabinett. Folk stod bara helt stilla och tysta överallt och tittade åt olika håll, ensamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
ghsw1
Nu har visserligen vare sig Sverige eller USA imponerat men det är ändå lustigt att om man presterar bäst så möter man två lag som har potential att bjuda upp till en ordentlig dans, haha.
Precis. Det är ju inte så att vare sig USA eller Sverige är lag som andra spelare känner att man bara går ut och kör över.
Citat:
Ursprungligen postat av
BizarreReverend
Som jag sagt tidigare... Schweiz är favoriter till att vinna...men Kanada och Finland är två andra lag i slutspelet sägs det....
Under delirium tremens i Finland möjligtvis någon viskat det i "pass´tun". Var glada över ert pissiga ananas-guld. När övriga hockey-världen stängde ner och tog covid-paus nötte ni puck i 6-8 månader för lågt hängande frukt i Peking. Lite sött, som ett litet barn som bakar en sand-kaka och tror det är konditor.
Skål på dig, fyllo
Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
När han gjorde sin första resa som förbundskapten var hans usp att han jobbat i USA tidigare och hade tumme med svenskarna i NHL. Mårtz (som han väl efterträdde) hade ju tvärtom ryktet att han behandlade NHL-proffsen styvmoderligt. Grönborg skulle vara Mårtz motsats fick jag intrycket av.
Om det stämmer är det ju helt sjukt. Tro fan att de inte kommer då...
Vad var det för fel på Mårtz, hade han liten kuk? Grönborg däremot har ju big-cuck-attitude.
Citat:
Ursprungligen postat av
ghsw1
Undrar när senast Schweiz och Sverige möttes i ishockey och oddsen var som de är nu:
Schweiz 1.66
Sverige 3.85
om någonsin..
Tre Kronor har ju varit på ökenvandring i 10-12 år, bortsett från 2017-2018. Få dit en ordentlig tränare, få dit NHL-spelare, se till att de trivs/att de presterar/att de levererar. Inga trötta hangarvändningar eller inte palla jobba hem eller inte gör jobbet. En sak att de tjänar fint med pengar och är oberoende men att glömma var någonstans de fick chansen och vad de representerar behöver inskärpas. Pallar man inte VM så kan man glömma World Cup och OS. Åker man på VM så ska man göra det för att visa att man förtjänar sin plasts i WC/OS. Det är inte närvaron som räknas utan prestationen. Det är dags för lite gammeldags tough love.