2026-05-22, 19:32
  #4057
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag tyckte det var härligt att Pep fick avsluta med en FA-cup puckla, för lång och trogen tjänst.

Tre finaler kvar, jag hoppas och tror att Arsenal vinner över PSG, det vore det absolut roligaste i mitt tycke.

Crystal Palace mot Rayo, så unnar jag båda lagen en vinst, båda är ju charmiga lag men mycket talar väl för engelsmännen, det såg vi på Aston Villa som gjorde processen kort med tyskarna.

Middlesbrough - Hull, känns fan givet nu att Kims gäng går upp efter allt som har varit, jag gillar dock Hulls tigerandiga dräkter men boro känns väl som det bästa laget och jag tror att dom tar steget upp.
__________________
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2026-05-22 kl. 19:34.
Citera
2026-05-22, 19:33
  #4058
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Jag accepterar inte.
Din kräsenhet klär sig icke, du får säkert dricks av alla nya som kommer få plats på utbyggnaden. En så viktig och uppskattad roll kan du omöjligen säga nej till.
Citera
2026-05-22, 20:50
  #4059
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Michael Carrick har alltså 11-3-2 med en ligamatch kvar (Amorim 8-7-5 och Fletcher 0-1-0) den här säsongen i PL. Laget hade ändå inte slagits om titeln med den starten som nu Carrick avslutar säsongen med. Jag vet inte om det är björntjänst som inträffat sedan mitten av januari. Det gick väl ganska bra i början som manager för Middlesbrough 2022-2023 och sedan sämre och sämre 2024-2025. Kan han skapa en stark rekryteringsgrupp, scouter m m? Kan han sälja och köpa spelare? Får han ens det ansvaret? Jag vet ärligt talat inte. Jag har ingen aning. Det man ändå kan säga är att det har gått bättre för United i ligan med en brittisk manager.
Vad tycker egentligen MU-fansen om att ge jobbet till Carrick permanent, samt ge honom ett långtidskontrakt?

Jag menar, har styrelsen i den klubben inte lärt sig ett dugg sedan Solksjaer?
Citera
2026-05-22, 21:10
  #4060
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad tycker egentligen MU-fansen om att ge jobbet till Carrick permanent, samt ge honom ett långtidskontrakt?

Jag menar, har styrelsen i den klubben inte lärt sig ett dugg sedan Solksjaer?

De flesta vill se Carrick på ett korttidskontrakt, vilket han nu har fått (två säsonger).

Carrick är britt, Solskjaer är norrman. United har aldrig vunnit ligan utan en brittisk manager. Så rent historiskt är det ett steg framåt även om såklart inte alla brittiska managers i United vann ligan. Typ Ron Atkinson.
Citera
2026-05-22, 21:34
  #4061
Medlem
Drickbacks avatar
The Premier League confirm the transfer window will open on Monday 15 June and close at 23:00 on Tuesday 1 September.

The winter window will open on Friday 1 January 2026 and close at 23:00 on Monday 1 February.
Citera
2026-05-23, 10:01
  #4062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad tycker egentligen MU-fansen om att ge jobbet till Carrick permanent, samt ge honom ett långtidskontrakt?

Jag menar, har styrelsen i den klubben inte lärt sig ett dugg sedan Solksjaer?

Hade Solksjaer passion?
Citera
2026-05-23, 12:48
  #4063
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Hade Solksjaer passion?

Tycker han verkar vara en rätt tråkig prick.
Citera
2026-05-23, 13:22
  #4064
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad tycker egentligen MU-fansen om att ge jobbet till Carrick permanent, samt ge honom ett långtidskontrakt?

Jag menar, har styrelsen i den klubben inte lärt sig ett dugg sedan Solksjaer?
Jo. Situationen känns väldigt lik den med Solskjär. Men det återstår att se hur det blir.
Citera
2026-05-23, 15:42
  #4065
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Skojar du? City är under ombyggnad och kastade bort några resultat och därmed ligaguldet.

Och City var det enda laget som kastade bort resultat menar du? För jag antar att när Arsenal inte dödade sina matcher och kastase bort poäng i matcher som mot: Wolves i 94e = -2p, Nottingham total dominans men värdelösa avslut = -2p, Sunderland i 94e = -2p m.m.

Om alla lag slutade "kastade bort några resultat" så hade det ju varit intressant att se hur toppligornas tabeller hade sett ut..
Citera
2026-05-23, 15:56
  #4066
Medlem
jontepsgs avatar
Förstår inte riktigt varför det är sådant stohej runt Tuchels trupp. FA valde att anställa en väldigt taktiskt lagd tränare, självklart kommer han inte välja ut dom spelarna som haft bäst säsong, utan dom spelarna som har egenskaperna som passar hans taktik bäst. Då kommer spelare som Bowen eller Gibbs-White att lämnas utanför

Det går ju inte att göra annat än att garva åt Maguires familjs reaktioner på petningen.. mamman säger att det är "absolute disgraceful" medans brorsan går ännu hårdare och säger "this might possibly be the worst decision I’ve ever seen in my life. No words."
Självinsikten i den familjen är otrolig.
Citera
2026-05-23, 16:23
  #4067
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Och City var det enda laget som kastade bort resultat menar du? För jag antar att när Arsenal inte dödade sina matcher och kastase bort poäng i matcher som mot: Wolves i 94e = -2p, Nottingham total dominans men värdelösa avslut = -2p, Sunderland i 94e = -2p m.m.

Om alla lag slutade "kastade bort några resultat" så hade det ju varit intressant att se hur toppligornas tabeller hade sett ut..

För att inte tala om Wolves. Snacka om att de tok-bottlade titeln.
Citera
2026-05-23, 16:24
  #4068
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Förstår inte riktigt varför det är sådant stohej runt Tuchels trupp. FA valde att anställa en väldigt taktiskt lagd tränare, självklart kommer han inte välja ut dom spelarna som haft bäst säsong, utan dom spelarna som har egenskaperna som passar hans taktik bäst. Då kommer spelare som Bowen eller Gibbs-White att lämnas utanför

Det går ju inte att göra annat än att garva åt Maguires familjs reaktioner på petningen.. mamman säger att det är "absolute disgraceful" medans brorsan går ännu hårdare och säger "this might possibly be the worst decision I’ve ever seen in my life. No words."
Självinsikten i den familjen är otrolig.

Dom bokade boende i USA utan avbokningsskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in