2026-05-23, 16:57
  #4069
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
För att inte tala om Wolves. Snacka om att de tok-bottlade titeln.

Som den statistiknörd jag är så gillar jag att titta på det, eller hur zebran? Nu är jag också medveten om att xG inte berättar allt om rättvisan/resultaten i fotboll, men det är intressant att titta på, speciellt över en hel säsong.

T.ex. så är Wolves förväntade poäng 14p mer än vad dom tagit, nu hade det möjligen ändå inte räckt till att vara kvar i ligan. Komiskt nog så hae Villa 13p mer än sina förväntade poäng, och kunde ha hamnat på nedre halvan om dom inte varit så effektiva. Något som förvånade mig är att City skulle ha släppt in 11 fler mål enligt förväntade mål emot, endast Nottingham och Sunderland hade fler. När det gäller förväntade gjorda mål så sticker Crystal Palace ut med 21 mindre mål än förväntat..
Citera
2026-05-23, 16:57
  #4070
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Dom bokade boende i USA utan avbokningsskydd.

Med tanke på priserna så förstår jag att dom är arga.
Citera
2026-05-23, 17:40
  #4071
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Och City var det enda laget som kastade bort resultat menar du? För jag antar att när Arsenal inte dödade sina matcher och kastase bort poäng i matcher som mot: Wolves i 94e = -2p, Nottingham total dominans men värdelösa avslut = -2p, Sunderland i 94e = -2p m.m.

Om alla lag slutade "kastade bort några resultat" så hade det ju varit intressant att se hur toppligornas tabeller hade sett ut..
Tänkte svara dig men någon förstörde motivationen att svara..
Citera
2026-05-23, 17:43
  #4072
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
De flesta vill se Carrick på ett korttidskontrakt, vilket han nu har fått (två säsonger).

Carrick är britt, Solskjaer är norrman. United har aldrig vunnit ligan utan en brittisk manager. Så rent historiskt är det ett steg framåt även om såklart inte alla brittiska managers i United vann ligan. Typ Ron Atkinson.
Kan ju diskuteras huruvida ett kontakt på två säsonger är ett korttidskontrakt. Hursomhelst, så känns Carrick mer som Solskjaer 2.0 än den nya Arteta.

Arsenal hade aldrig vunnit ligan med en icke-brittisk manager innan Wenger tillträdde. Och AW var inte bara den första icke-brittiska managern i AFCs historia, men även den första utanför UK som blev boss för en toppklubb i England.

Från utsidan, så verkar det snarare som att Man United och majoriteten av deras fans lever kvar i 2006.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Situationen känns väldigt lik den med Solskjär. Men det återstår att se hur det blir.
Exakt. Carrick känns som en ren kopia av Solskjaer, och jag skulle bli förvånad om han överlever två år i MU. Men som även du påpekar, så återstår det att se.
Citera
2026-05-23, 18:35
  #4073
Medlem
Drickbacks avatar
Hull spelar Premier League 26/27
Citera
2026-05-23, 18:38
  #4074
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kan ju diskuteras huruvida ett kontakt på två säsonger är ett korttidskontrakt. Hursomhelst, så känns Carrick mer som Solskjaer 2.0 än den nya Arteta.

Det är iallafall inget långtidskontrakt. Så Ratcliffe har tagit en annan vinkel till skillnad från tidigare sportsligt ansvariga.

Citat:
Arsenal hade aldrig vunnit ligan med en icke-brittisk manager innan Wenger tillträdde. Och AW var inte bara den första icke-brittiska managern i AFCs historia, men även den första utanför UK som blev boss för en toppklubb i England.

Från utsidan, så verkar det snarare som att Man United och majoriteten av deras fans lever kvar i 2006.

Det var andra tider då när Graham vann med Arsenal. För United har det där hängt kvar och gör det fortfarande efter Ferguson. Holländare, portugiser, en norrman, en tysk, alla har misslyckats. Arsenal har varit ganska så kosmopolitiskt i ett par årtionden, så inget konstigt med Wenger och Arteta. För United var det exotiskt när Cantona spelade. och Schmeichel i mål.
Citera
2026-05-23, 18:40
  #4075
Medlem
Drickbacks avatar
Nico O’Reilly wins Premier League Young Player of the Season Award.
Citera
2026-05-24, 09:11
  #4076
Medlem
Beaver14s avatar
Tydligen ska det ha filmats en dokumentärserie kring Arsenal denna säsong, i all hemlighet. Oklart om det är en ny säsong av Amazons All or Nothing eller något annat. Oavsett är det ju otroligt om det är sant, att få möjligheten att uppleva säsongen igen fast från insidan.

Idag är en dag då man bara går på moln hela dagen (vilket man ju gjort sen i tisdags) och bara njuter av den sista matchen. Gött gött ska det vara.

Såg att Bruno F blev Player of the season. Inget att säga om det, han har burit United till en respektabel placering sett till hur det såg ut efter halva säsongen. Men man hade ju hoppats att Rice skulle få det. Men det är väl konsekvensen av att ha ett LAG som vinner utan att enskilda spelare står ut mer än annan.
Citera
2026-05-24, 11:53
  #4077
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tydligen ska det ha filmats en dokumentärserie kring Arsenal denna säsong, i all hemlighet. Oklart om det är en ny säsong av Amazons All or Nothing eller något annat. Oavsett är det ju otroligt om det är sant, att få möjligheten att uppleva säsongen igen fast från insidan.

Idag är en dag då man bara går på moln hela dagen (vilket man ju gjort sen i tisdags) och bara njuter av den sista matchen. Gött gött ska det vara.

Såg att Bruno F blev Player of the season. Inget att säga om det, han har burit United till en respektabel placering sett till hur det såg ut efter halva säsongen. Men man hade ju hoppats att Rice skulle få det. Men det är väl konsekvensen av att ha ett LAG som vinner utan att enskilda spelare står ut mer än annan.

Det ska väl vara Arsenal själva som kommer släppa den? Som dom gjorde med damernas väg till CL-vinst förra säsongen.
Citera
2026-05-24, 13:59
  #4078
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tydligen ska det ha filmats en dokumentärserie kring Arsenal denna säsong, i all hemlighet. Oklart om det är en ny säsong av Amazons All or Nothing eller något annat. Oavsett är det ju otroligt om det är sant, att få möjligheten att uppleva säsongen igen fast från insidan.

Idag är en dag då man bara går på moln hela dagen (vilket man ju gjort sen i tisdags) och bara njuter av den sista matchen. Gött gött ska det vara.

Såg att Bruno F blev Player of the season. Inget att säga om det, han har burit United till en respektabel placering sett till hur det såg ut efter halva säsongen. Men man hade ju hoppats att Rice skulle få det. Men det är väl konsekvensen av att ha ett LAG som vinner utan att enskilda spelare står ut mer än annan.

Wow, ser verkligen fram emot det här! Ska bli kul att se Arteta behind the scenes i omklädningsrummet igen.

När lyfter vi bucklan? Ska Palace ha sin avslutningsceremoni efter matchen först eller?
Citera
2026-05-24, 14:01
  #4079
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Wow, ser verkligen fram emot det här! Ska bli kul att se Arteta behind the scenes i omklädningsrummet igen.

När lyfter vi bucklan? Ska Palace ha sin avslutningsceremoni efter matchen först eller?

Det blir nog en liten paus i alla fall. För vi spelar i vitt, men efteråt ska killarna byta till hemmastället för att ta emot bucklan.

Bästa vore ju egentligen om de tog en snabb busstur tillbaka till Emirates och har ceremonin där.
Citera
2026-05-24, 14:10
  #4080
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det blir nog en liten paus i alla fall. För vi spelar i vitt, men efteråt ska killarna byta till hemmastället för att ta emot bucklan.

Bästa vore ju egentligen om de tog en snabb busstur tillbaka till Emirates och har ceremonin där.

Håller med, är ju inte så långt ifrån att åka. Antagligen bryter det mot nån regel ligan har, så man får nöja sig att fira med bortafansen. Paraden kommer ju bli legendarisk dock, speciellt om man tar med en till buckla från Budapest också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in