2026-05-23, 09:13
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
Du avslöjade precis dig själv. Oduglig kontorsråtta med kvinnohänder.

Om strömmen går står du där som ett handlingsförlamat mongo. Patetiskt.
Nej, jag fel anmäler till fastighetsskötaren. Dom har betalt för att hantera såna situationer.
Rätt man på rätt plats som det heter.
Citera
2026-05-23, 10:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Skrockade till av igenkänning på det där sista.

Nånstans runt 06:00. Larmet ringer. Du ryser till. Som en döing i kryptan i någon dålig skräckfilm rör du dig långsamt upp från sömnens djupa famn. Rysandes, lätt skakandes, nejförfandetärmåndagigen. Ska jag till kvarnhjulet idag eller ska jag laborera med självmordstekniker? Så jag slipper? Is this real life?

Ps jag är INTE självmordsbenägen, men tankarna har definitivt gått åt det självdestruktiva ett par gånger i livet. Särskilt vid vantrivsel. Alla som har ett jobb de trivs bra på, med bra chefer och inte psykopater, ska vara glada, faktiskt.
Citera
2026-05-23, 11:57
Medlem
Sinraths avatar
Är man inte väl bekant och redo att utnyttja svagheterna bidragssystemet maximalt så är man ta mig fan glad att man har ett jobb. Höll på lite med Arbetsförmedlingen och deras "tjänster" innan mitt första riktiga jobb och det har övertygat mig att jag hellre jobbar något halvdant än visa någon handläggare att jag "söker jobb", gå på tvingade fysiska möten, skicka in anmälningar för ersättning, ringa dryga AF anställda och lyssna på något dravel plus berätta om vad jag sysslat med, vuxendagisverksamheter osv osv osv.

DET är en förnedringsritual om något.
Citera
2026-05-23, 12:44
Medlem
Citat:

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?
Ens första jobb, andra, tredje kanske inte är toppen men när du kommit in en karriär en bit så känns det rätt bra att vara på jobbet. Jobb är jobb men om medarbetare och chefer är bra så är det helt okej. Sjunger inte och dansar när klockan ringer men är på gott humör.
Citera
2026-05-23, 13:07
Medlem
Citat:
Alla kan inte sitta och runka med smala kvinnofingrar på kontor. Samhället skulle krascha direkt.
Klart att vi behöver er fotfolk till att tvätta våra bilar, putsa våra fönster, måla våra villor osv men det betyder inte att man själv vill bli fotfolk.
Citera
2026-05-23, 13:27
Medlem
Facades avatar
Citat:
Är man verkligen nöjd?

Vad annars ska man vara?
Arbetet är nödvändigt för din överlevnad. Alternativen är desto sämre.
Citera
2026-05-23, 13:34
Medlem
Ja det är något man gör för att det är roligt.
Citera
2026-05-23, 14:05
Medlem
Ingen på mitt jobb är glada i själva jobbet. Man måste gå dit annars förlorar man allt. Är endast där för pengarna.
Citera
2026-05-23, 14:58
Medlem
Det enda jag kommer tänka på när jag har ett jobb igen är ett lån ASAP
Citera
2026-05-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katadea
Att jobba gör att vi mår bra

Beror på vilket jobb man har.
Alla jobb är inte mysiga.
Citera
2026-05-23, 15:01
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Så du tror vi är bittra och deprimerade finns sånna som sticker till Indien taliand i tre månader visum.och njuter av livet för vi har försäkringskassan. Inget fusk bara pengar. Jag sitter bara att spela hela dagarna skit kul. Är nog ett hån för arbetarna

och du tänker sitta och spela hela dagarna resten av ditt liv och det är ditt mål med livet?
Citera
2026-05-23, 15:07
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:

Det är ju det att folk har dramtiskt olika jobbsituationer.
Vissa arbetar med jättekul saker, får snormycket betalt och kan se en karriäritveckling.

Andra har jobb som egentligen bara är en form av inkomstgeneratorer åt någon annan.
Antagligen är Donalt Trump mer glad över sitt jobb än tjejen/killen som städar toaletterna på ett av hans hotell...

Röstar du moderaterna får du bara mer av den dynamiken. Enda rimliga är väl att rösta V nu.
Egentligen skulle vi ha något vänster om V för att ordna upp den helt absurda situationen. Inte minst i Sverige. Amerikanska miljardärer vill flytta hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in