2026-05-22, 22:25
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Tja, jag har ett jobb jag trivs med och bra arbetskamrater. Nöjd med lönen också.

Detta med ”bra arbetskamrater” och att vara nöjd med sin lön tyder ofta på någon som ligger ganska lågt i lön och ambition i livet. Har aldrig förstått detta, har heller aldrig varit ”nöjd” med min lön. Är du någon form av ensamvarg som har svårt att spendera lönen?
Citera
2026-05-22, 22:26
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
Jag har ett vanligt jobb som inte innefattar att skura skithus, men lever ändå paycheck to paycheck. Du tycks leva i någon främmande verklighet där endast du och några få andra huserar.

Studera idag är en gamble. Troligtvis blir det endast CSN-skulder och inget jobb.

Studier är ingen garanti till ett jobb och har aldrig varit heller. Man måste visa framfötterna som student för att få sitt första jobb.

Det är väl ändå ditt egna ansvar att ta tag i ditt liv och skaffa dig bättre utbildning och lön? Jag tycker inte ett dugg synd om gnällspikar som tycker synd om sig själva för att de inte kan åka till Thailand på vintrarna eller vad det nu kan vara.
Citera
2026-05-22, 22:30
Medlem
exoticspices avatar
Alltid lika glad när lönen kommer in - ett bevis på att jag orkade jobba denna månad också.

Glad att jag har ett jobb? Nja, men man måste ju göra någonting.
Citera
2026-05-22, 22:31
Medlem
Citat:
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Moderaterna vill lura i svensson detta, samtidigt som moderaterna inhämtar in invandrare som sänker svensson lön
Att rösta på M är som rösta på S men gånger 5
Citera
2026-05-22, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Alltid lika glad när lönen kommer in - ett bevis på att jag orkade jobba denna månad också.

Glad att jag har ett jobb? Nja, men man måste ju göra någonting.

Ja, de har lurat i oss att vi måste göra någonting. Men måste vi verkligen det?

Vi lever och arbetar som att det fortfarande vore tidigt 1900-tal av någon anledning.
Citera
2026-05-22, 22:35
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ja, de har lurat i oss att vi måste göra någonting. Men måste vi verkligen det?

Vi lever och arbetar som att det fortfarande vore tidigt 1900-tal av någon anledning.

Det är väl ingen som tvingar dig att arbeta? Om du vill bara lata dig och göra inte ett skit - vad stoppar dig?

Exakt: Inkomst. Arbetslösa och låginkomsttagare som är bittra på livet vill göra ingenting men att andra ska betala för deras leverne.
Citera
2026-05-22, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oversittarchefen
Det är väl ingen som tvingar dig att arbeta? Om du vill bara lata dig och göra inte ett skit - vad stoppar dig?

Exakt: Inkomst. Arbetslösa och låginkomsttagare som är bittra på livet vill göra ingenting men att andra ska betala för deras leverne.

Bidrag är för IQ-befriade somalier och liknande. Då dör jag hellre än att sänka mig till den nivån.

Men det är provocerande att politiker tror att IQ-befriade grottmänniskor som går runt i påslakan och stinker kryddblandning ska få jobb och bli en vinst längre fram. Men det är en annan diskussion.
Citera
2026-05-22, 22:48
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Egentligen skulle alla jobb kunna tas över av robotar. Och samhället skulle ändå få skatteintäkter så att vi kunde införa medborgarlön.
Jag ger mig fan att robotarna blir missnöjda med att knega åt oss och kräver medborgarlön dom också! I varje fall när dom fått i sig lite AI och fattat att dom dragit nitlotten!
Citera
2026-05-22, 22:48
Medlem
Citat:

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?
Skaffa ett kvälls eller nattjobb så behöver du inte ställa väckarklockan.
Citera
2026-05-22, 23:03
Medlem
Allt är väl jävligt relativt.
Har man precis gått ut gymnasiet och vill jobba ett tag är man väl glad att man har ett jobb.
Bor man i ett fattigt u-land och får ett jobb lär man väl vara glad..
Citera
2026-05-22, 23:08
Medlem
Citat:

Eliten styr oss.

Men, det är bättre än alternativet. 🤷
Citera
2026-05-22, 23:09
Avstängd
Turkmostafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oversittarchefen

Så du tror vi är bittra och deprimerade finns sånna som sticker till Indien taliand i tre månader visum.och njuter av livet för vi har försäkringskassan. Inget fusk bara pengar. Jag sitter bara att spela hela dagarna skit kul. Är nog ett hån för arbetarna
Senast redigerad av Turkmostafa 2026-05-22 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in