2026-05-22, 23:13
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
.
Det blir bara patetiskt när dessa ska försöka förklara hur och vad som ska göras.
Så det blir bättre och mer rätt om du som inte har betalt för att göra det bestämmer?
Patetiskt.
Citera
2026-05-22, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Så det blir bättre och mer rätt om du som inte har betalt för att göra det bestämmer?
Patetiskt.

Du avslöjade precis dig själv. Oduglig kontorsråtta med kvinnohänder.

Om strömmen går står du där som ett handlingsförlamat mongo. Patetiskt.
Citera
2026-05-22, 23:42
Medlem
Att bli glad över att lönen kommer in på kontot kan ju låta väldigt upplyftande men knäcker man inte den ekonomiska koden rätt snabbt eller hittar en yrkesväg som man brinner för, så är det som att kasta bort sitt liv.

Vi slösar bort oerhört med tid på att jobba. Detta får mig att grubbla när jag ser människor som enbart spelar safe och inte har högre mål. De slösar bort sina liv ovetandes om den kapacitet som vi människor har. Men bra för mig och andra.
Citera
2026-05-22, 23:44
Medlem
Citat:
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Många invandrare har befunnit sig här i 10-40 år utan att ha jobbat. Trots det har de precis som dig ett hem, äter mat och reser till hemlandet med jämna mellanrum.

Vad jobbar du med?
Citera
2026-05-22, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Att bli glad över att lönen kommer in på kontot kan ju låta väldigt upplyftande men knäcker man inte den ekonomiska koden rätt snabbt eller hittar en yrkesväg som man brinner för, så är det som att kasta bort sitt liv.

Vi slösar bort oerhört med tid på att jobba. Detta får mig att grubbla när jag ser människor som enbart spelar safe och inte har högre mål. De slösar bort sina liv ovetandes om den kapacitet som vi människor har. Men bra för mig och andra.

Hela livet är en waste.

Vi går i skola 12 år ihop med störande tattarbarn. Förr fanns OBS-klasser, men dessa är borta.

Sen knegar vi i 40 år ihop med idioter.

Sen får man vara ifred ett par år innan man avlider.

Detta är fel. Varför säger inte folk ifrån?
Senast redigerad av Nattbroder 2026-05-22 kl. 23:50.
Citera
2026-05-22, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Många invandrare har befunnit sig här i 10-40 år utan att ha jobbat. Trots det har de precis som dig ett hem, äter mat och reser till hemlandet med jämna mellanrum.

Vad jobbar du med?

Så är det. Svartingprivilegium.

De är för efterblivna även för enkla jobb. Då kan de hävda sig kränkta och håva in bidrag.

En svensk som känner sig kränkt måste jobba på sig själv, annars blir det rännstenen.
Citera
2026-05-23, 00:03
Medlem
Tycker det är en hel del bittra människor här. Givetvis bör man ha en fallenhet och i intresse för sitt jobb, samt tycka man får ok betalt. Dom mest missnöjda jag mött är egentligen de som använt TS citat. Det är enkelt valboskap som aldrig protesterar!
Citera
2026-05-23, 00:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Jag bestrider att "man ska vara glad att man har ett jobb" nödvändigtvis skulle betyda att man måste le på arbetstid.

Jag är glad att tandläkare finns, vilket inte nödvändigtvis betyder att jag ler när jag är där.
Citera
2026-05-23, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag bestrider att "man ska vara glad att man har ett jobb" nödvändigtvis skulle betyda att man måste le på arbetstid.

Jag är glad att tandläkare finns, vilket inte nödvändigtvis betyder att jag ler när jag är där.

Tandläkarna är också glada. En spegel i käften är väl ett par hundra. Sen får du ta ett blancolån för att laga käften.

En papperslös neger betalar 50kr.
Citera
2026-05-23, 00:15
Medlem
Den här veckan har jag jobbat 52,5 timmar så långt. Ska jobba 3+ timmar till imorn så kommer i alla fall över 55 timmar. Det är lite slitsamt. Egentligen har jag jobbat mer för jag har inte haft tid att ta lunch de flesta dagarna, nåja, typ 5 min lunch.

Nästa vecka blir nog lugnare, bara runt 50 timmar...
Citera
2026-05-23, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Den här veckan har jag jobbat 52,5 timmar så långt. Ska jobba 3+ timmar till imorn så kommer i alla fall över 55 timmar. Det är lite slitsamt. Egentligen har jag jobbat mer för jag har inte haft tid att ta lunch de flesta dagarna, nåja, typ 5 min lunch.

Nästa vecka blir nog lugnare, bara runt 50 timmar...

Är du glad över privilegiet att få arbeta?
Citera
2026-05-23, 00:20
Medlem
Citat:
Är du glad över privilegiet att få arbeta?

Är inte glad över att så mycket av mitt liv går ut på att jobba nej, men jag är glad över att jag har två jobb i alla fall. Vissa har inget och lever i misär istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in