2026-05-22, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oversittarchefen
Livets verklighet.
Jobbet ger en lön som möjliggör många nöjen eller motsvarande i livet.

För de som inte tog chansen i livet och studerade till något vettigt och skurar toaletter och lever paycheck to paycheck säger jag bara: Ert liv och ert ansvar.

Jag har ett vanligt jobb som inte innefattar att skura skithus, men lever ändå paycheck to paycheck. Du tycks leva i någon främmande verklighet där endast du och några få andra huserar.

Studera idag är en gamble. Troligtvis blir det endast CSN-skulder och inget jobb.
Citera
2026-05-22, 21:39
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
"Man ska vara glad så länge man har ett jobb"

Ja, och så länge man är frisk?

Visst, absolut.
Själv är jag över 40 och aldrig haft en fast anställning, men arbetsplatser så många att jag tappat både minne och räkning.
Man ska vara glad, så länge man inte går på samma ställe i 40 är😁, och känner dessutom en stolthet över att man inte har sett något annat än 4 väggar.
Tjena på det.
Hästen är är också glad i sin box, men det är eftersom han glömt att han egentligen är ett fritt djur..
Citera
2026-05-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Så var det varje morgon när jag jobbade. Upp 05.45 och sätta sig på sängkanten och hoppas att någon kan skjuta en.

Lika tråkigt var arbetet på varje ställe, och då har jag testat många jobb.
Citera
2026-05-22, 21:45
Medlem
Citat:
Den här gamla bögklyschan har alltid retat mig.

Visst uppskattar man att man kan arbeta så man slipper bli en hemlös lodare, men glad?

Inga av mina kollegor har någonsin sett särskilt glada ut, så varför fortlever den här skitklyshan?

Är du verkligen glad när väckarklockan ringer när du sover som bäst?

Man reser sig motvilligt och sitter sedan ett par minuter på sängkanten och reflekterar över livet. Ska man åka till jobbet eller hänga sig?

Man ska vara glad så länge man lever.

Människors olycka är i grunden en konsekvens av bristen på tacksamhet.

Klyschan du nämner är något positivt.
Citera
2026-05-22, 21:49
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Rusta och matcha verkar intressant.

Jag har hört stories där folk har tvingats pendla 4-5 mil till ett möte för att titta på ett 14 år gammalt YouTube-klipp.
Sen efter det kommer Steg till arbete!

Jag kör 10 mil 2 gånger i veckan för att kolla på Youtube klipp med andra retards och hucklen. Toppen, verkligen.

Helt stört är det.
Citera
2026-05-22, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Sen efter det kommer Steg till arbete!

Jag kör 10 mil 2 gånger i veckan för att kolla på Youtube klipp med andra retards och hucklen. Toppen, verkligen.

Helt stört är det.

Uffes arbetslinje. I klass med Figges "Fas 3".

Samtidigt anstränger han inte en enda muskel och håvar ändå in över 200.000:- i månaden. Skapligt provocerande.

Dvärgen måste dessutom kliva upp på en pall för att ta frugan bakifrån.
Citera
2026-05-22, 21:58
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Man ska vara glad så länge man lever.

Människors olycka är i grunden en konsekvens av bristen på tacksamhet.

Klyschan du nämner är något positivt.

Så är det, den som känner sig fattigast och eländigast i Sverige är förtfarande stenrik i en fattig afrikansk lerhydde-by

Man jämför sig alltid med dem
i sin närhet
Citera
2026-05-22, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Men, chefen är ju bara en människa. Vad är problemet med det? Gillar du inte att någon bestämmer vad du ska göra? Så då måste du tycka att du är bättre men ingen annan tycker det. Hysteriskt roligt.

Chefer är för det mesta tidigare kollegor som gillar att backstabba och rövslicka sig uppåt. Noll heder i dessa människor.

Ibland kommer de utifrån med sina pianofingrar och skulle få blåsor i händerna om de lämnade kontoret. Hjon med många åsikter men med noll koll på verkligheten.

Det blir bara patetiskt när dessa ska försöka förklara hur och vad som ska göras.
Citera
2026-05-22, 22:05
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
I praktiken är det inte frivilligt då man inte får några pengar om man inte jobbar.
Nej precis. Visst vore det bra om alla kunde vara glada och få pengar utan att jobba!

Kanske nåt parti i höst går till val på ett sånt program? Kan få många röster!
Citera
2026-05-22, 22:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nej precis. Visst vore det bra om alla kunde vara glada och få pengar utan att jobba!

Kanske nåt parti i höst går till val på ett sånt program? Kan få många röster!

Egentligen skulle alla jobb kunna tas över av robotar. Och samhället skulle ändå få skatteintäkter så att vi kunde införa medborgarlön.
Citera
2026-05-22, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Egentligen skulle alla jobb kunna tas över av robotar. Och samhället skulle ändå få skatteintäkter så att vi kunde införa medborgarlön.

Så är det. Men vi fortsätter knega på.

Ingen ifrågasätter och eliten vill hålla oss i shack.
Citera
2026-05-22, 22:20
Medlem
Man blir glad av att mata uffe tuffes lön med co, inget blir mer missvisande idag! Idag är man glad när man slipper bidra till skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in