2026-05-22, 17:21
  #73
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Haha! Men snälla. Ja, det kan framkomma exakt vad som helst i en artikel som inte "stämmer" med någon random rubrik. Det är ju banalt på lågstadienivå. Man skulle tro att det är ett skämt.



Kanske min poäng gick över huvudet. Jag försöker igen. Att sitta och klistra in länkar till låsta artiklar för att backa upp sin tes känns som någon som registrerade sitt konto för en månad sedan och totalt saknar koll på hur forumdiskussioner går till. Skulle någon, bara hypotetiskt, däremot ha en viss officiell roll på ett forum, säg moderator, så ser det oerhört oprofessionellt ut att återkommande fultolka inlägg och länka till låsta artiklar. Rent prinicipiellt. Tycker jag.



Eftersom män och kvinnor är olika varelser så måste förstås män och kvinnor tolkas olika utifrån vårt kön. Om man nu inte vill fastna i någon fantasi om "kön är en social konstruktion"-larv, men jag hoppas att allt färre är kvar i den föreställningsvärlden nu för tiden.



Jag vet inte vilka "rättigheter" du tror att jag anser kvinnor har, men jag vidhåller förstås att män och kvinnor agerar på helt olika sätt och med olika motiv. Och snälla, säg att du är ironisk med larv med storslagna ord som universalism och jämställdhetsarbete??



Googla på "falsk dikotomi" eller sluta vara så barnslig och dåligt provokativ.



Nej, det tycker jag inte. Sedan anser jag i sig att otrohet är fullkomligt förkastligt oavsett vem som gör det, men det kan likväl vara intressant att fundera på motiven för det.

Det blir ju lite smålustigt att du ber mig googla något när du själv inte lyckats googla något, varken som motsäger eller stödjer det jag påstår. Men, håll till godo; https://www.expressen.se/livsstil/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/
(Testar du att googla så upptäcker du att det här är vedertagen fakta. Nuförtiden blir ju det som att behöva ”bevisa” om vatten är vått. Så ska vi diskutera oprofessionellt, bristande insyn i ämnet och banalt, så ligger du på plus på det kontot.)

Men, fattar jag dig rätt om du anser att män och kvinnor är så pass olika att de bör behandlas olika och de bör behandla andra olika?

Och jag förstår dig rätt att du anser att otrohet är inte förkastligt? Om din partner, om du valt att ha en, skulle vara otrogen mot dig är det inget som påverkar dig negativt. Att de valt att ha sex med någon annan utan din vetskap är något du accepterar utan förbehåll?

Fast nu börjar vi faktiskt att avvika från ämnet, även om otrohet och sexualitet är närliggande ämnen. Men, för att återknyta till ämnet så skapar din syn på de olika könsrollerna och synen på hur sexualiteten bör bedömas utifrån kön, även något som försvarar eller förkastar Ts teori om att om kvinnan tillhanda håller sex, så står mannen i skuld?
Citera
2026-05-22, 18:16
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej det beror på att du inte svarar på mina frågor 🙂 om jag inte vet VAD du menar, hur ska jag då kunna bemöta det du skriver?

Skicka dina frågor då?
Citera
2026-05-22, 18:34
  #75
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Skicka dina frågor då?

Here we go again..... menar frågorna jag skrev i förrförra inlägget, när jag förklarade att jag inte förstod vad du menade med ditt första inlägg.

Det var typ sju frågor i ett inlägg. Många VAD VEM HUR och så 🙂
Citera
2026-05-22, 19:23
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Here we go again..... menar frågorna jag skrev i förrförra inlägget, när jag förklarade att jag inte förstod vad du menade med ditt första inlägg.

Det var typ sju frågor i ett inlägg. Många VAD VEM HUR och så 🙂

Sry men du får leka med någon annan.
Jag fann det het enkelt inte tillräckligt intressant.
Citera
2026-05-22, 19:25
  #77
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Man ger inte sex.
Man har sex tillsammans.
Kan man låna sex? Hyra sex? Finns det sex ränta?

Edit: Undra hur ett samhälle reagerar på utbud och efterfrågan. Om det kan bli hög/låg konjunkturer?
__________________
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-05-22 kl. 19:39.
Citera
2026-05-22, 19:40
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Kan man låna sex? Hyra sex? Finns det sex ränta?

Edit: Undra hur ett samhälle reagerar på utbud och efterfrågan. Om det kan bli hög/låg konjunkturer?

Räntesatsen ökar markant om man lämnat någon otillfredsställd.
Citera
2026-05-22, 19:50
  #79
Medlem
Om du är en fuckboy - nej. Då fick hon det hon förväntade sig.

Om du är en vanlig kille - ja. Om du inte ger henne det hon vill ha blir du anmäld för våldtäkt.
Citera
2026-05-22, 21:18
  #80
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Kan man låna sex? Hyra sex? Finns det sex ränta?

Edit: Undra hur ett samhälle reagerar på utbud och efterfrågan. Om det kan bli hög/låg konjunkturer?

Jag skulle ändå vilja hävda - åtminstone som kvinna - att man ger sig själv till mannen när man har sex.

Vi kvinnor är mer sårbara - på många sätt. Hela den sexuella estetiken går ut på att kvinnan i någon mån underkastar sig; blir genomborrad om man så vill.

Den gamla idén om att mannen erövrar och kvinnan "öppnar upp och tar emot" är ju inte direkt tagen ur luften.... det har med våra biologiska egenskaper att göra.

Mannen: hård. Kvinnan: mjuk.

Mannen: går framåt. Kvinnan: håller tillbaka /släpper in, blir "drabbad" av mannen (oavsett om det är i bemärkelsen kär eller våldtagen, så är det hon som blir drabbad medan mannen glatt trallar vidare)

osv, osv, i all oändlighet...




Och även om jag starkt ogillar uttrycket "han köpte henne" i bemärkelsen "han köpte en sexuell tjänst" så vill jag ändå hävda att man ger något - kanske det viktigaste - av sig själv i en sexakt.

Den gåvan har givetvis ett pris. Den följer med ett ansvar.

Och det är INTE så enkelt som att säga "jag bjöd på pizza, hon bjöd på fitta, nu är vi kvitt" för det heligaste av det heligaste - ergo, den sexuella akten - funkar inte så.

Det är ingen enkel transaktion, eller utbyte om man så vill.

Det är en komplicerad transaktion, som man kan göra precis hur svår man vill beroende på hur dum man är eller hur dum man försöker göra sig.

Men som någon här i tråden påpekade: det borde vara enkelt. Och jag tror att de flesta riktiga män förstår detta.
__________________
Senast redigerad av Berit85 2026-05-22 kl. 21:23.
Citera
2026-05-22, 21:24
  #81
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Om du är en fuckboy - nej. Då fick hon det hon förväntade sig.

Om du är en vanlig kille - ja. Om du inte ger henne det hon vill ha blir du anmäld för våldtäkt.

Även fuckboys får betala priset, åtminstone i min värld.
Citera
2026-05-22, 22:02
  #82
Avstängd
Nej, han står inte i skuld och man ska akta sig för att tro att man gör det för det finns kvinnor som använder sex som ett manipulationsverktyg för att anskaffa sig saker. Dessa kvinnor är farliga att ha att göra med för de kan tuta i en vad som helst.

Här är ett exempel på en man som trillade i den där fällan och blev utnyttjad av en kvinna som använde sin skönhet och sex som ett manipulationsverktyg:
https://www.youtube.com/watch?v=y9ujBYicu1U

Sedan finns det en viss sanning givetvis i att en man förmodligen är mer villig att ge sin tjej gåvor oftare ifall hon gör honom glad i sänghalmen men det ska ju inte vara som en transaktion.

Att ge och ta hör dock till det samspel som män och kvinnor har.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-22 kl. 22:04.
Citera
2026-05-22, 23:59
  #83
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag skulle ändå vilja hävda - åtminstone som kvinna - att man ger sig själv till mannen när man har sex.

Vi kvinnor är mer sårbara - på många sätt. Hela den sexuella estetiken går ut på att kvinnan i någon mån underkastar sig; blir genomborrad om man så vill.

Den gamla idén om att mannen erövrar och kvinnan "öppnar upp och tar emot" är ju inte direkt tagen ur luften.... det har med våra biologiska egenskaper att göra.

Mannen: hård. Kvinnan: mjuk.

Mannen: går framåt. Kvinnan: håller tillbaka /släpper in, blir "drabbad" av mannen (oavsett om det är i bemärkelsen kär eller våldtagen, så är det hon som blir drabbad medan mannen glatt trallar vidare)

osv, osv, i all oändlighet...




Och även om jag starkt ogillar uttrycket "han köpte henne" i bemärkelsen "han köpte en sexuell tjänst" så vill jag ändå hävda att man ger något - kanske det viktigaste - av sig själv i en sexakt.

Den gåvan har givetvis ett pris. Den följer med ett ansvar.

Och det är INTE så enkelt som att säga "jag bjöd på pizza, hon bjöd på fitta, nu är vi kvitt" för det heligaste av det heligaste - ergo, den sexuella akten - funkar inte så.

Det är ingen enkel transaktion, eller utbyte om man så vill.

Det är en komplicerad transaktion, som man kan göra precis hur svår man vill beroende på hur dum man är eller hur dum man försöker göra sig.

Men som någon här i tråden påpekade: det borde vara enkelt. Och jag tror att de flesta riktiga män förstår detta.
Fascinerande tankar... Jag har alltid tänkt tvärtom att kvinnan omsluter och absorberar något hos mannen.

Likväl går befruktning och självaste livets skapelse genom kvinnan. Så det är i sig en sorts portal man passerar igenom för att människor en sak existera. Kvinnor kan bära inom sig ett genetisk material från dig som man.

För en man blir kvinnan även ett sorts möte med det man föddes ur. Det är något i den omfamning eller inkorporerandet som jag tror att vissa upplever som "aldrig villkorslöst" eller "transaktionellt". Det är ett möte med en eventuell existensiellsymbios.
Citera
2026-05-23, 08:48
  #84
Medlem
halaltarzans avatar

Men ser man ut sådär men ändå är tämligen framgångsrik som han verkar vara så får man nog vara beredd på att brudarna utnyttjar dig för din framgång. Men va fan, det är väl bara att pippa järnet så länge man är i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in