Citat:
Haha! Men snälla. Ja, det kan framkomma exakt vad som helst i en artikel som inte "stämmer" med någon random rubrik. Det är ju banalt på lågstadienivå. Man skulle tro att det är ett skämt.
Kanske min poäng gick över huvudet. Jag försöker igen. Att sitta och klistra in länkar till låsta artiklar för att backa upp sin tes känns som någon som registrerade sitt konto för en månad sedan och totalt saknar koll på hur forumdiskussioner går till. Skulle någon, bara hypotetiskt, däremot ha en viss officiell roll på ett forum, säg moderator, så ser det oerhört oprofessionellt ut att återkommande fultolka inlägg och länka till låsta artiklar. Rent prinicipiellt. Tycker jag.
Eftersom män och kvinnor är olika varelser så måste förstås män och kvinnor tolkas olika utifrån vårt kön. Om man nu inte vill fastna i någon fantasi om "kön är en social konstruktion"-larv, men jag hoppas att allt färre är kvar i den föreställningsvärlden nu för tiden.
Jag vet inte vilka "rättigheter" du tror att jag anser kvinnor har, men jag vidhåller förstås att män och kvinnor agerar på helt olika sätt och med olika motiv. Och snälla, säg att du är ironisk med larv med storslagna ord som universalism och jämställdhetsarbete??
Googla på "falsk dikotomi" eller sluta vara så barnslig och dåligt provokativ.
Nej, det tycker jag inte. Sedan anser jag i sig att otrohet är fullkomligt förkastligt oavsett vem som gör det, men det kan likväl vara intressant att fundera på motiven för det.
Kanske min poäng gick över huvudet. Jag försöker igen. Att sitta och klistra in länkar till låsta artiklar för att backa upp sin tes känns som någon som registrerade sitt konto för en månad sedan och totalt saknar koll på hur forumdiskussioner går till. Skulle någon, bara hypotetiskt, däremot ha en viss officiell roll på ett forum, säg moderator, så ser det oerhört oprofessionellt ut att återkommande fultolka inlägg och länka till låsta artiklar. Rent prinicipiellt. Tycker jag.
Eftersom män och kvinnor är olika varelser så måste förstås män och kvinnor tolkas olika utifrån vårt kön. Om man nu inte vill fastna i någon fantasi om "kön är en social konstruktion"-larv, men jag hoppas att allt färre är kvar i den föreställningsvärlden nu för tiden.
Jag vet inte vilka "rättigheter" du tror att jag anser kvinnor har, men jag vidhåller förstås att män och kvinnor agerar på helt olika sätt och med olika motiv. Och snälla, säg att du är ironisk med larv med storslagna ord som universalism och jämställdhetsarbete??
Googla på "falsk dikotomi" eller sluta vara så barnslig och dåligt provokativ.
Nej, det tycker jag inte. Sedan anser jag i sig att otrohet är fullkomligt förkastligt oavsett vem som gör det, men det kan likväl vara intressant att fundera på motiven för det.
Det blir ju lite smålustigt att du ber mig googla något när du själv inte lyckats googla något, varken som motsäger eller stödjer det jag påstår. Men, håll till godo; https://www.expressen.se/livsstil/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/
(Testar du att googla så upptäcker du att det här är vedertagen fakta. Nuförtiden blir ju det som att behöva ”bevisa” om vatten är vått. Så ska vi diskutera oprofessionellt, bristande insyn i ämnet och banalt, så ligger du på plus på det kontot.)
Men, fattar jag dig rätt om du anser att män och kvinnor är så pass olika att de bör behandlas olika och de bör behandla andra olika?
Och jag förstår dig rätt att du anser att otrohet är inte förkastligt? Om din partner, om du valt att ha en, skulle vara otrogen mot dig är det inget som påverkar dig negativt. Att de valt att ha sex med någon annan utan din vetskap är något du accepterar utan förbehåll?
Fast nu börjar vi faktiskt att avvika från ämnet, även om otrohet och sexualitet är närliggande ämnen. Men, för att återknyta till ämnet så skapar din syn på de olika könsrollerna och synen på hur sexualiteten bör bedömas utifrån kön, även något som försvarar eller förkastar Ts teori om att om kvinnan tillhanda håller sex, så står mannen i skuld?