2026-05-21, 08:12
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Ja om en tjej ligger med en kille, är han skyldig henne något efteråt då?

Eller är de kvitt, båda har gett och fått lika mycket, dvs sex? Mannen har inga skyldigheter mot henne efteråt, precis som hon inte har någon mot honom?

Eller har hon en uppfattning att killen hon ger sex är skyldig honom något, och isåfall vad? Och är kvinnor verkligen tydliga med att hon förväntar sig något särskilt i utbyte mot att han får ha sex med henne?

Vad är era erfarenheter?
Citera
2026-05-21, 08:16
Avstängd
Man ger inte sex.
Man har sex tillsammans.
Citera
2026-05-21, 08:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ja om en tjej ligger med en kille, är han skyldig henne något efteråt då?

Jag brukade väl så att säga "betala" i förskott, oftast genom att t.ex. bjuda frikostigt på krogen så bruden kände att hon typ stod i tacksamhetsskuld.
Citera
2026-05-21, 08:22
Medlem
Om kvinnan ger sex, så är det en hora du betalar för. Alla andra relationer handlar om samtycke.
Citera
2026-05-21, 08:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Man ger inte sex.
Man har sex tillsammans.

Och här prenumereras det på Starlet ser jag.

Nej, du lillstumpan, många kvinnor använder eller lockar absolut med murran för att få sin vilja fram.
Citera
2026-05-21, 08:36
Medlem
sommarlovs avatar
Alla är olika, jag är en man som vill ha sex tillsammans med kvinnan, inte ta sex från henne!
Citera
2026-05-21, 08:44
Medlem
CC75s avatar
Det finns en teori om att "alla" frivilliga relationer är transaktionella. Det inbegriper även intimitet. Ur det perspektivet är det två parter som både ger något och får något. Exakt "vad" beror på vad respektive person önskar ha och är beredd att ge. Några "krav" kan dock inte ställas såvida det inte finns något kontrakt upprättat vilket det extremt sällan gör när det gäller mänskliga relationer av den sort som TS beskriver.

Med utgångspunkt från sista raden ovan blir svaret således "nej". Lika lite som tjejen står i skuld till killen efter att han bjudit henne på drinkar, middag, bio eller något annat. Men med det sagt, människor är duktiga på att skuldbelägga andra i syfte att få det man vill ha. Det innebär dock inte att det är rätt.

// CC
Citera
2026-05-21, 08:58
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och här prenumereras det på Starlet ser jag.

Nej, du lillstumpan, många kvinnor använder eller lockar absolut med murran för att få sin vilja fram.
Det funkar ju bara om mannen är så korkad att han gör vad som helst för ”murra”, så dina erfarenheter säger nog i slutändan mer om dig än om kvinnorna.

Som flera har skrivit: Man ”får” inte ses, man ”har sex tillsammans”. Om endera part vill ha något i utbyte så hänger det nog samman med en syn på sex som en handelsvara, och då börjar man komma in på transaktionella förhållanden, vilket är en gråzon i gränslandet mot prostitution.

Sådana förhållanden bygger på att ena eller båda parter anser sig ha en maktbas som de kan utnyttja för att utbyta tjänster med den andre. Alla gör förstås som de vill, men jag ser det som en ytterligt ohälsosam grund för en relation.
Citera
2026-05-21, 09:06
Medlem
erikp121s avatar
Många incels i tråden som redan svarat om sitt påhittade jämställda sex.

Som svar på frågan; Nej, Mannen står aldrig i skuld till kvinnorna. Snarare tvärtom skulle jag hävda?
Citera
2026-05-21, 09:18
Medlem
halaltarzans avatar

Och jag skulle nog vilja påstå att bra många snubbar är så korkade. Inte du då förstås, det behöver du inte påpeka.
Citera
2026-05-21, 09:19
Medlem
Vadå, hon får ju kuk??
Gillar tjejer inte att ligga ochså eller?
Citera
2026-05-21, 09:41
Medlem
Kleiners avatar
Så du menar alltså att alla män som bjuder har en bakomliggande agenda?

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag brukade väl så att säga "betala" i förskott, oftast genom att t.ex. bjuda frikostigt på krogen så bruden kände att hon typ stod i tacksamhetsskuld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in