2026-05-22, 20:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Tyvärr inte, fakturan kom ju mycket senare.
Så de fick vi sätta på båpskontot.

Har dock varnat alla som vill höra om firman.
"Vi värmer Sver*ge"
båpskontot?
Citera
2026-05-23, 00:06
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Har själv drivit firma inom hantverk i 20 år.

Prisbilden idag är sjuk, privatpersoner förstår inte hur mkt man måste debitera för att man ens ska kunna ta en lön som en vanlig anställd,

Ja de flesta på detta forum har inte koll på arbetsgivaravgiften, eller att man inte får dra moms på bilen om man köper den osv. All heder åt snickare som orkar jobba med privat personer, själv har jag en bra röris en snickare som jag själv jobbar tillsammans med som jobbar, tar korta raster och är effektiv och löser problemen. Har själv jobbat ute innan jag fastnade bakom ett skrivbord, så har inte glömt vem som jobbar och vem som snackar...all heder åt er som sliter medans vi andra motionerar munläder!
Citera
2026-05-23, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
båpskontot?
Blåskontot...
Citera
Igår, 08:05
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Bra snickare (eller hantverkare överlag) jobbar sällan mot privatpersoner, det är oftast där man hittar klåparna som inte kan få anställning hos större firmor.
Haha, den var bra! Vill man glida genom dagarna och lämna hjärnan hemma är storbyggen rätt plats.
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Jag hatar alla typer av hantverkare, blir alltid sämre än om jag skulle göra det själv.

Tog in ett företag på rekommendation med höga betyg som skulle måla om alla våra fönster och byta innerutan till tjockare 3mm glas (vi har ett funkishus med ~20 orginalfönster som vi vill behålla), de kommer in och kollar in allt och ger oss en offert.

Vi får sen ett kontakt som har en liten klausul som säger att de inte ansvarar för skador på persienner. Vi frågar varför och de försäkrar oss att det aldrig händer och det är bara för att vara säkra då de plockar ned persiennerna innan de börjar.

Vi åker på semester och låter dem jobba ostört i 2 veckor, när vi kommer tillbaka så har de gjort ett OK jobb men bokstavligen ALLA persienner är trasiga. 20 av 20 fönsters persienner är helt förstörda.

De pekar på sin klasul och vi måste nu lägga ytterligare 30k på att fixa persienner.

Har bara haft positiva erfarenheter med utlänska hantverkare och äldre gubbar på 65+, unga Svenska hantverkare verkar blivit helt värdelösa. Detta gäller allt från El, Snickare till VVS.
Åh, en ”jag kan själv, men har inte tid” Håller med om att svenskar inte har den rätta feelingen när det kommer till att få till den där äkta pizzeria-känslan du är ute efter. Håll dig till araberna som gör allt. Det är du värd.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in