Citat:
Jag hatar kokta ägg, visserligen finns det att köpa äggvita som pulver i kosttillskottsform, men det kostar också 250 spänn minst
Varför är utraprocessat så dåligt? jag är ganska övertygad om att det inte skulle finnas en marknad
ifall musklerna inte växte på någon människa av proteinpulver
Slutligen har vi den här uträkningen som jag inte har tid & ork att slutföra själv
1 dl pulver och det är 900 g eller 1 kg i påsen, hur många dagar räcker det?
1000 gram delat på 7 dagar, sen då?
37 delat på 1000? och svaret delat på 7!
Där satt den eller hur?
Varför är utraprocessat så dåligt? jag är ganska övertygad om att det inte skulle finnas en marknad
ifall musklerna inte växte på någon människa av proteinpulver
Slutligen har vi den här uträkningen som jag inte har tid & ork att slutföra själv
1 dl pulver och det är 900 g eller 1 kg i påsen, hur många dagar räcker det?
1000 gram delat på 7 dagar, sen då?
37 delat på 1000? och svaret delat på 7!
Där satt den eller hur?
Det står på påsen hur många portitioner. Runt 34 stycken per kilo pulver om jag minns rätt.
Hoppa ägg om det inte är ägg av bra kvalité. Inget pulver då det är ultra processat.
Grejen är att det inte finns en marknad för proteinpulver utanför "gymvärlden"... Alkohol är skadligt så grymmare undviker det. Samma sak med skadlig mat då kroppen kommer behöva jobba med den dåliga maten istället för att bygga muskelmassa.
Ultra processat är mat som kroppen inte är gjord för. Våra kroppar är miljoner år under utveckling och har aldrig sett ultra processat. Det är mat skapad i labb mer eller mindre och är inte tänkt som mat utan som en produkt som ska generera vinster. Proteinpulver saknar ju fett som är nödvändigt vid muskelbygge, även alla viktiga vitaminer och mineraler. Tex innehåller en klyfta vitlök 5000 olika ämnen som kroppen kan ta upp. Hur många även kött innehåller vet jag inte men proteinpulver är ultra processat och sådant är så förstört att det är näringsfattigt.
Muskler byggs i köket brukar man säga. Men träningsprogramet är ju lika avgörande. Sen får man fylla på med bra mat. Det finns en stor anledning till att så få bygger dåligt med muskler. Jag vet svaret. Lärde mig med tiden.
Ligger i dessa två och man kan inte fuska med någon av dem. Man ska hålla sig frisk också. Jag började gymma när jag var 23 och är nu 43 år. 54% av befolkningen har idag fettma. Anledningen att jag inte tillhör majoriteten som är feta och sjuka är för att jag alltid ätit bra. Detta gör att jag fortfarande kan träna på hög nivå. Så allt hänger ihop. Hade jag ätit skit hade jag antagligen varit en ohälsosam snubbe idag som inte tränade.