Citat:
Allt är lika viktigt som protein vilket är poängen som är lite svår att förmedla om det ens går . Fokuserar man på protein så kanske man missar viktiga saker. Äter man enligt litteraturen för Strong lifts så behöver man inte bry sig om proteinet eftersom man uppfyller den biten. Det är lite som att bajsa. Det ska ske automatiskt.
När man tränar med bra träningsupplägg så lär man behöva lägga all energi på att prestera runt träningarna. Men det är jag det. Jag har förståelse för de som har fokus på att snabbt få fram shaken med proteinpulver efter träningar. Har varit där själv men det var evigheter sedan nu. Kanske tröttnade jag bara på det. Kanske är det en vinnande taktik att äta massor av protein.
När man tränar med bra träningsupplägg så lär man behöva lägga all energi på att prestera runt träningarna. Men det är jag det. Jag har förståelse för de som har fokus på att snabbt få fram shaken med proteinpulver efter träningar. Har varit där själv men det var evigheter sedan nu. Kanske tröttnade jag bara på det. Kanske är det en vinnande taktik att äta massor av protein.
Att du fortsätter med dina halmgubbar i denna tråd börjar faktiskt bli rätt komiskt

Ingen har någonsin påstått att protein är det viktigaste och att ett högt proteinintag på något sätt behöver betyda mindre intensiv träning.
Varför skulle någon någonsin "fokusera på protein" och försumma resten?!

Om man nu gör det får man självklart sämre resultat!
Jag hoppas att du egentligen förstår att det är ytterst möjligt att träna tillräckligt hårt och samtidigt få i sig den näring man behöver (bla tillräckligt med protein) för att maximera sina resultat!? Anser du att det är problematiskt att åka hiss och tugga tuggummi samtidigt också?
Det ni propagerar för är ju att träna hårt och inte få i sig tillräckligt med protein!
Varför? Det finns ju oerhörda mängder studier som påvisar tvärtemot vad du förespråkar!
Mest talande måste väl ändå vara att rekommendation för en icke tränande individ ligger runt 0,8 g/kroppsvikt/dygn för hälsan. Vad tror du händer om man tränar hårt flera dagar i veckan?
Ät ditt protein för fasen!
Och nej, du behöver inte börja med shakes om du inte vill.
Du behöver inte heller trycka i dig bars eller puddingar.
Men oavsett hur mycket du kämpar emot behöver du på något jäkla sätt få i dig ditt protein om du vill få ut max av din träning!