Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Vad är det du ska dubbelkolla och trippelkolla? Bara ställa frågan och säger dom Ja så får du väll bara gå vidare i livet.. förstår inte varför du skulle bli arg av ett ja?
Min tanke är att det är någon lågutbildad småpåve till förskolelärare som tycker att lekplatsen minsann tillhör förskolan och att hon som senior i sin roll har rätt att bestämma huruvida den ska vara stängd eller inte kvällstid. Eftersom detta är den enda kommunala lekplatsen (även om det skulle vara som så att lekplatsen "tillhör" förskolan så är denna förskolan likväl kommunal..) jag någonsin sett med ett kedjelås på grinden så är jag 80% säker om att så är fallet.
Jag kommer bli arg därför jag redan är sne på dom för något annat. Normalt sett hade jag gjort som alla andra och noterat att det fanns ett kedjelås på grinden, ryckt på axlarna, och gått till någon av dom andra 5 lekplatserna som finns runtomkring men eftersom personalen på lekplatsen i fråga är extremt uppkäftiga tänker jag att jag inte kommer acceptera att dom dribblar med lagar och regler längre, förutsatt att dom faktiskt gör det.
Men, som sagt, det är kommunen jag ringer och pratar med? Inte snuten?