2026-05-20, 12:09
Medlem
Public Enemys avatar
Aza är väl den minst värdiga.
Det har han visat genom att offentliggöra sin tjuvmoral.
Citera
2026-05-20, 12:22
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Oj, ormen Jonas spelar s.k. demokratiskt. Det låg snarare till så här: Genom lögnen att det skulle vara demokratiskt ville han slippa bli måltavla i form av hämnd från den som fick nackdelen. På så sätt slog ormen två flugor i samma smäll, lögnen om demokrati och skyddet av sig själv.

Men sådana naiva som du klarar inte av annat än att bokstavtolka ormens egna välvalda ord.

Oavsett vad så verkar han vara omtyckt. Det värsta som Aza och Ola har kunnat säga om honom är att han är lat vilket grundar sig på att han inte ville vara med och bygga om lägret efter sammanslagningen. Jag har inte hört någon i Nord säga något illa om honom mer än att han är ett stort hot i tävlingar vilket han absolut är. Visst är hans spelsätt tråkigt att se på jämfört med Ola och Aza, men å andra sidan så är det väldigt effektivt.
Citera
2026-05-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag (Onsd 20/5 på TV4 Play):

Konstigt att Ola varit så himla inne i spelet att han först NU ser sina FI (Jonas & Halil) som mänskliga varelser av kött, blod OCH känslor. Efter scenen när Ola, Jonas & Halil får sina videosamtal blir han varse det. Blir man SÅ påverkad på endast dryga 30 dgr med andra (främmande) människor att man inte kan särskilja ageranden i tävlingen av andra deltagare dvs "alla tävlar ju" fast så är man inte privat i sin hemmamiljö, då är man väldigt lättpåverkad.

Jo då det finns fler deltagare än enbart Ola som omänsklig-gör sina FI t ex Sonja, Aza, Iki, Carro, Jonas och Amadeus. Iaf i synk! Halil, Marie, Lasse, Anna verkar inte göra detsamma. De verkar kunna "se" till människan bakom tävlandet om man lyssnar på deras synkar.

Gränslandet idag (Ons 20/5 på TV4 Play):
Naturligtvis valde Sonja att Iki ska få följa med in till Utslagstävlingen. Iki är sjuk och inget hot i tävlingen för Sonja samt "mer trogen Nordare" än Anna. Carro var uteslutet att hon skulle få någon chans att tävla sig in.

Undrar vem av Anna eller Carro som vinner duellen och vem som får åka hem. Jag tror att Carro vinner.

Har ju forskats en del på begreppet avhumanisering (innan de ansåg det vara för oetiskt) där man delade in klasskompisar i fångvaktare och fångar och de direkt blev riktigt elaka mot varandra. Men ja, reagerade också på det och förklarar hur han varit så iskall mot dem i lägret.

Vi får se HUR sjuk Iki är? Antingen är hon klen o åker ut direkt, eller så är hon frisk nog att kunna leverera bra i statiska tävlingar. Hade ju vunnit mot Amadeus trots nackdel om hon inte lagt sig.
Citera
2026-05-20, 13:21
Medlem
Ni deltagare från Robinson som är här inne och läser!!
Tack för en underbar säsong!! Alla avsnitt har levererat!!
Bråk.
Stölder.
Skitsnack.
Hot. "Lite light hot"
Tack!!
Hoppas på Carro eller Lasse som vinnare
Citera
2026-05-20, 13:27
Medlem
Den enda som jag absolut inte vill se som vinnare av Robinson är Iki. Hon är IMO den värsta mobbaren i år.
Citera
2026-05-20, 14:04
Medlem
Inte läst hela tråden, men visst är Jonas dödligt kär i Sonja?
Citera
2026-05-20, 14:12
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulfasa1

Dödligt kär är nog en överdrift, och Sonja har ju redan partner. Dessutom verkar ju folk i tråden hävda att Jonas är bög såatteeeeee
Citera
2026-05-20, 14:12
Medlem
Citat:

Tror det är tvärtom
Citera
2026-05-20, 14:16
Medlem
Jag fattar inte varför Aza stal halvan av immuniteten för att sedan halvhjärtat erkänna det?

Stå för det istället. Han har sjunkit i mina ögon.
En tjuv med andra ord.
Citera
2026-05-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tror det är tvärtom

Hon har nyligen flyttat och bor själv så vi får se, enligt mig verkade han rätt knäckt när hon skeppades till gränslandet medan hon var rätt chill.
Citera
2026-05-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Dödligt kär är nog en överdrift, och Sonja har ju redan partner. Dessutom verkar ju folk i tråden hävda att Jonas är bög såatteeeeee

Har en hyfsad gayradar och den ger inte utslag på Jonas.
Citera
2026-05-20, 14:30
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Har en hyfsad gayradar och den ger inte utslag på Jonas.

Jag var rätt ironisk. Han och Halil får bara the flashback special här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in