2026-05-20, 14:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Har ju forskats en del på begreppet avhumanisering (innan de ansåg det vara för oetiskt) där man delade in klasskompisar i fångvaktare och fångar och de direkt blev riktigt elaka mot varandra. Men ja, reagerade också på det och förklarar hur han varit så iskall mot dem i lägret.

Vi får se HUR sjuk Iki är? Antingen är hon klen o åker ut direkt, eller så är hon frisk nog att kunna leverera bra i statiska tävlingar. Hade ju vunnit mot Amadeus trots nackdel om hon inte lagt sig.

Visst är det troligt att Ola fastnade i lite "fel fokus" på sina med- och mospelare i och med sin avhumanisering av FI. Han har ju haft sin hejjarklack oxå så grupptryck har ju inte saknats om man säger så 🤔 Nåja bra att han gjorde en reflektion där iaf. Tror även Jonas & Halil fick sig en tankeställare där och då!

Iki - Ja HUR sjuk är hon egentligen? Svårt att veta om hon är sjuk eller inte fast fukt/blöta och småsår i tropiskt klimat ska man inte förakta. I det frodas mycket bakterier och de har inte heller kunnat sköra sin tandhygien heller på drygt 1 månad nu samt fått minimalt med mat och vitaminer. Så det kan ju vara början på dålig hälsa som gör att hon kroknat. ELLER så fejkar hon för att "smidigt" kunna förklara sig om hon blir utslagen och/eller förbereder sig för att åka hem pga dålig hälsa?!

Appropå hälsa: Ovanligt många har mycket bandage runt fötter, knän, armbågar i år. Fast vi får sällan se hur & när de har skadat sig 🙄 Jo Aza som skar sig på Gränslandet och fick sy några stygn (utan bedövning = märkligt att de inte hade ngn bedövningsspruta till hands) och han har inte gjort någon större affär av det heller tycker jag. Men alla dessa plåster (nya och fräscha hela tiden) på överarmarna dyker upp varje avsnitt både i Robinson + Gränslandet. Mysko! Vaccineras de stup i kvarten? Eller kan det vara stelkrampssprutor tro? Mot småsår/skavsår eller dylikt? Fast då behöver man ju inte en hel decimeter bandage+tejp efteråt! 😅 Fick Aza ens någon stelkramspruta? 🫢 Verkar vara ett väldigt ambitiöst läkarteam denna säsong må jag säga - fast de lyckades inte kurera diskbråcket på Mansur och inte fixa ngn bra tandläkare till Hanna heller eller ens bedövning. De borde väl ha Alvedon/Ipren åtminstone i läkarväskan + lite vanliga torra nejlikir att tugga på och gnida in tandköttet med. Det är beprövat och bedövar. 😷
Senast redigerad av CS128 2026-05-20 kl. 14:44.
Citera
2026-05-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Jag var rätt ironisk. Han och Halil får bara the flashback special här.

Lite skoj om det skulle stämma på Halil😁
Citera
2026-05-20, 14:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulfasa1
Inte läst hela tråden, men visst är Jonas dödligt kär i Sonja?

Tror jag inte. Snarare tvärtom. Sonja är betuttad i Jonas som ser henne som en lojal medspelare!
Citera
2026-05-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Visst är det troligt att Ola fastnade i lite "fel fokus" på sina med- och mospelare i och med sin avhumanisering av FI. Han har ju haft sin hejjarklack oxå så grupptryck har ju inte saknats om man säger så 🤔 Nåja bra att han gjorde en reflektion där iaf. Tror även Jonas & Halil fick sig en tankeställare där och då!

Iki - Ja HUR sjuk är hon egentligen? Svårt att veta om hon är sjuk eller inte fast fukt/blöta och småsår i tropiskt klimat ska man inte förakta. I det frodas mycket bakterier och de har inte heller kunnat sköra sin tandhygien heller på drygt 1 månad nu samt fått minimalt med mat och vitaminer. Så det kan ju vara början på dålig hälsa som gör att hon kroknat. ELLER så fejkar hon för att "smidigt" kunna förklara sig om hon blir utslagen och/eller förbereder sig för att åka hem pga dålig hälsa?!

Appropå hälsa: Ovanligt många har mycket bandage runt fötter, knän, armbågar i år. Fast vi får sällan se hur & när de har skadat sig 🙄 Jo Aza som skar sig på Gränslandet och fick sy några stygn (utan bedövning = märkligt att de inte hade ngn bedövningsspruta till hands) och han har inte gjort någon större affär av det heller tycker jag. Men alla dessa plåster (nya och fräscha hela tiden) på överarmarna dyker upp varje avsnitt både i Robinson + Gränslandet. Mysko! Vaccineras de stup i kvarten? Eller kan det vara stelkrampssprutor tro? Mot småsår/skavsår eller dylikt? Fast då behöver man ju inte en hel decimeter bandage+tejp efteråt! 😅 Fick Aza ens någon stelkramspruta? 🫢 Verkar vara ett väldigt ambitiöst läkarteam denna säsong må jag säga - fast de lyckades inte kurera diskbråcket på Mansur och inte fixa ngn bra tandläkare till Hanna heller eller ens bedövning. De borde väl ha Alvedon/Ipren åtminstone i läkarväskan + lite vanliga torra nejlikir att tugga på och gnida in tandköttet med. Det är beprövat och bedövar. 😷

Tänkte också på alla bandage men var de inte åla i sanden-tävlingen som gav alla skrapmärken som sen säkert blir härligt infekterade i fukten?
Citera
2026-05-20, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Som sagt, lär dig förstå skriven text.

Hon har inte orsakat någon skada eftersom man numera bara åker ut ur Robinson ifall man själv vill åka hem. Att hon sett till att hennes lag förlorat ett gäng tävlingar vet ju alla om.

Så så här:

- Melina var usel och var det även innan hon skadades. Att vinna en tävling med henne är närmast omöjligt.
- Melina såg ensam till att hennes lag förlorade ett gäng tävlingar. Sedan förlorade de även då hon inte var med.
- Att de satt i öråd vecka ut och vecka in har inte gjort någon skillnad. Ola är kvar, inne i Robinson. Likaså Aza och Amadeus. Och Carro och Nathalie är i Gränslandet. De enda som fått lämna har varit sjuka, halta eller idioter som modekillen från Milano.

Något annat har jag inte sagt eller skrivit. Så nej, jag har inte ändrat mig om något. Melina har inte skadat sitt lag då de alla överlevt som de kackerlackor de är.

Seså, så länge du inte fattar vad folk menar kan du låta bli att kommentera.
bara för du skriver en lång feminstisk påhittad novell gör inte det dina fantasier mera sanningsenliga.,

Du har bråkat med många skribenter här och du har tagit melina i försvar nu skriver du igen hon inte gjort någon skada för sitt lag men en sida bak skriver du hon sabbade medvetet, vad lider du av för diagnos egentligen?
Citera
2026-05-20, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lär dig stava och använda versaler, jag blir magsjuk av att se dina försök att skriva.

Varenda brud skriver du? Så du menar att jag har försvarat den leende hälsocoachen Carro, en av de vidrigaste (och dummaste) deltagarna genom tiderna? Eller Nathalie som tycker att livet är så orättvist (så stanna hemma då)? Eller försvarade jag hon som hamnade på Gränslandet typ dag 1 (glömt vad hon heter) och sedan ängnade resten av sin tid i Robinson med att vara ledsen för att hon inte var med i Robinson?

Finns andra brudar som inte direkt fått mig att jubla heller. Och de jag helst vill se vinna i år är Lasse eller Jonas (så nu är jag kanske bög och inte feminist).

Du är och förblir helt oförmögen att både ta till dig skriven text. Du är lika dåligt på det som du är på att stava och använda versaler. Jag gissar att du går kvar i årskurs 3 för det är där du ligger rent kompetensmässigt.

Seså, sluta nu att kommentera det du ändå inte fattar.
vad säger du hade du spelat på melina skulle vinna robinson iår ledsen göra dig besviken.
Citera
2026-05-20, 16:59
Avstängd
Citat:
Tror jag inte. Snarare tvärtom. Sonja är betuttad i Jonas som ser henne som en lojal medspelare!
Jonas utnyttjar givetvis sonjas känslor för honom till sin fördel
Citera
2026-05-20, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Oavsett vad så verkar han vara omtyckt. Det värsta som Aza och Ola har kunnat säga om honom är att han är lat vilket grundar sig på att han inte ville vara med och bygga om lägret efter sammanslagningen. Jag har inte hört någon i Nord säga något illa om honom mer än att han är ett stort hot i tävlingar vilket han absolut är. Visst är hans spelsätt tråkigt att se på jämfört med Ola och Aza, men å andra sidan så är det väldigt effektivt.
vilka är han så omtyckt av? halal snackar ju om rösta ut honom nu och det har lasse med gjort
Citera
2026-05-20, 19:19
Avstängd
Det har knullats i varje säsong av Robinson sedan 1997. Vilka tror ni har varit säsongens "turturduvor"?
Citera
2026-05-20, 19:47
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle

Citera
2026-05-20, 19:53
Medlem
Citat:
Nathalie har åkt hem. I övrigt klarsynt skrivet.
Du spoilar inte nu? Kollar ju bara på Play och ligger ibland lite före. Ville inte skriva att hon fått lämna.
Citera
2026-05-20, 20:11
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
vilka är han så omtyckt av? halal snackar ju om rösta ut honom nu och det har lasse med gjort
Det är ju för att han ses som ett hot och inte för att de inte gillar honom som person din lilla slickepott. Halil säger ju utryckligen inom samma minut att han kommer väl överens med Jonas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in