2026-05-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Vad ska jag vara skeptisk mot som Bart Sibrel har påstått menar du?

Finns goda skäl att vara skeptisk till Bart Sibrel. Han har upprepade gånger visat sin okunnighet på området. T.ex hade inte koll på hur lång fördröjningen skulle vara. Eller att farkostens hastighet minskar när den avlägsnar sig från Jorden. Han tror att man kan plocka månmeteoriter på Antarktisk och visa upp dom som mån prover
Citera
2026-05-19, 19:45
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Nej det tror jag verkligen inte.

Men det är bevisat till 100% att bilderna är tagna på månen och inte på jorden. Skuggorna är Barts starkaste argument (vilket är helt hjärndött). Så vad är det som gör att du är skeptisk när vi har både bilder och filmer från månen?

https://tothemoon.im-ldi.com/gallery/Apollo här är länken igen. Tusentals bilder från månen, går inte att fejka på jorden. Så nu kan du erkänna att vi har varit på månen, eller hur? Om du säger nej, kan du säga en enda sak som är fel med bilderna?
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-05-19 kl. 19:48.
Citera
2026-05-19, 19:56
Medlem
Att polemik med månlandningsförnekare är utsiktslöst, tycks få allt starkare empiriskt stöd.

De tydligaste bevisen på att människan faktiskt landat på månen återfinns inte i enskilda argument, utan i helheten av evidens. De fotografier som togs under Apollo-programmet låter sig inte reproduceras under jordiska förhållanden, trots upprepade försök. Det krävs nämligen en hangar av en storlek på flera hundra kilometer samt en ljuskälla som dagens teknik inte klarar att producera. Därtill kommer de månstenar som distribuerats till forskningsinstitutioner världen över. De geologiska och kemiska egenskaperna hos dessa visar entydigt att de inte kan komma från jorden.

Som jag tidigare nämnt är det alltså inte brist på evidens som utgör problemet i dessa diskussioner, utan snarare bristen på vilja att förhålla sig till den. Något vi ser upprepade prov på i tråden.

Tråden kan stängas.
Citera
2026-05-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mm, men hur kommer det sig att du aldrig visat skepsis mot exv Bart Sibrel?

För att det är hans filmer, material han samlat i hop som är poengen, inte själva mannen.
Hans intervju med Bill Kaysing t ex är det interessanta, inte Bart själv.
Citera
2026-05-19, 20:39
Medlem
Vad tycker ni om denna death bed confession.
Om Eugene Reuben Acres (Akers?) (senare Gene Gilmore) som förklarar om sin far NASA insider Gene Gomar (födelsenamn Eugene Reuben Akers) och vad han förklarade straks innan hans död.

Jag minns också från förra gången jag läste om detta, att det råder lite förvirrande om namnen då fadern och sonen har lika namn, och båda är förändrats.

NASA Insider Confesses Before Death: My Father Filmed Fake Moon Landing ...
In the confession, Gomar, born Eugene Reuben Akers, says he doesn't want fame or money for what he is doing, because hopefully the video will not be released until after his death. Gomar passed away on Feburary 13, earlier this year, so now

Sök på saken/namnen, moon hoax confession...
https://duckduckgo.com/?q=eugene+reuben+akers+death+bed+confession+nasa

Artikel om saken (quotade texten)
https://principia-scientific.com/nasa-insider-confesses-before-death/
Citera
2026-05-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Inte bara länder konkurrerar med varandra och vill GÄRNA avslöja varandras ev fuffens, utan även INOM länderna är det en KNIVSKARP konkurrens om resurser och därmed incitament till att avslöja fusk. T o m forskare inom samma universitet/forskningsorganisation kan vara på varandra som gamar, t ex för att de konkurrerar om samma professortjänst. Avslöjar man en fuskare har man iaf en konkurrent mindre!

Det är bara en helt orealistisk saga att alla dessa skulle hålla varandra om ryggen, om månlandningar eller speglar på månen eller om vad som helst. Som om de allra värsta konkurrenterna inom IT eller någon annan business skulle ljuga för att rädda varandra. Skulle COOP gå ut och försvara fusk med bäst-före-datum på ICA?? Sånt händer inte. Att du öht ägnar en sekund till att tro något sådant bevisar bara en sak: att du inte har någon koll öht och lever totalt i la la land.

Inte "knivskarp konkurrence", då alla ljuger om detta för att dom behöver rundlura befolkningen.
ingen har varit på månen, då detta är ren hoax och bedräg. Det är derför så många löjligheter finns i filmklipp, blunders på ISS, fantasi stories från olika "astronauts" och fakade händelser, löjliga hårfrisyrerna på ISS kvinnorna, och den idiotiska "presskonferensen" från 2012 då man låtsades lanea med sond på Mars.

"Astronauterna" (skådespelarna/frimurerna) hatar att konfronteras,.så dom går helst omvägar eller svarar skit och blir arga på många frågor. Dom har fått betald för lögnerna, men anade i nte att dom skulle avslöjad pga av granskare som samarbetar med varann via nätet och delar avslöjande gamla interna filmer, fotos och avslöjande intervjun som så delas med millioner tittare som skiter i massmedias mörkning och bedrägerier...

Inte alla astronots blir så arga, men dom framstår inte pålitligt när dom efter lång tid intervjuas.
Ref. Mr Duke från Apollo 16 som intervjuades med Bart Sibrel ab Danny Jones podcast bara för några månader sen.
Senast redigerad av no-more-scam 2026-05-19 kl. 20:52.
Citera
2026-05-19, 21:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Inte "knivskarp konkurrence", då alla ljuger om detta för att dom behöver rundlura befolkningen.
ingen har varit på månen, då detta är ren hoax och bedräg. Det är derför så många löjligheter finns i filmklipp, blunders på ISS, fantasi stories från olika "astronauts" och fakade händelser, löjliga hårfrisyrerna på ISS kvinnorna, och den idiotiska "presskonferensen" från 2012 då man låtsades lanea med sond på Mars.

"Astronauterna" (skådespelarna/frimurerna) hatar att konfronteras,.så dom går helst omvägar eller svarar skit och blir arga på många frågor. Dom har fått betald för lögnerna, men anade i nte att dom skulle avslöjad pga av granskare som samarbetar med varann via nätet och delar avslöjande gamla interna filmer, fotos och avslöjande intervjun som så delas med millioner tittare som skiter i massmedias mörkning och bedrägerier...

Inte alla astronots blir så arga, men dom framstår inte pålitligt när dom efter lång tid intervjuas.
Ref. Mr Duke från Apollo 16 som intervjuades med Bart Sibrel ab Danny Jones podcast bara för några månader sen.
Det är helt och hållet osannolikt att USA skulle fejka en rundflygning runt månen 2026.

Om de inte hade förmågan att göra resan men ändå ville göra sken av de kunde, behövde de bara säga att de inte hade budgeten att göra resan.
Citera
2026-05-19, 21:14
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Om Eugene Reuben Acres (Akers?) (senare Gene Gilmore) som förklarar om sin far NASA insider Gene Gomar (födelsenamn Eugene Reuben Akers) och vad han förklarade straks innan hans död.

Jag minns också från förra gången jag läste om detta, att det råder lite förvirrande om namnen då fadern och sonen har lika namn, och båda är förändrats.

In the confession, Gomar, born Eugene Reuben Akers, says he doesn't want fame or money for what he is doing, because hopefully the video will not be released until after his death. Gomar passed away on Feburary 13, earlier this year, so now

Vad ska man tänka kring det? Historier. Vad tänker du om att det finns tusentals bilder från månen här? https://tothemoon.im-ldi.com/gallery/Apollo

Citat:
Jag tror inte att någon människa varit på månen. Och jag tror inte att någon människa färdats i en farkost runt månen.

https://tothemoon.im-ldi.com/gallery/Apollo

Återigen, där är länken till tusentals bilder från månen. Och nu säger du alltså att Artemis inte rundade månen? Är du inte 30-70 längre? Vilka nya bevis dök upp?
Citera
2026-05-19, 21:35
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Total scam förstås, för att lura urblåsta idioter som du.

NO MORE SCAM!
Senast redigerad av nerdnerd 2026-05-19 kl. 21:37.
Citera
2026-05-19, 21:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag tycker bara att det är konstigt att så många köper Artemis helt okritiskt.
Jag tycker att det är konstigt att du och andra "skeptiker" är helt okritiska mot månlandningsskeptiker.
Citera
2026-05-19, 22:36
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jag tycker bara att det är konstigt att så många köper Artemis helt okritiskt.

Okritiskt?

Vi har alltså tusentals människor som såg raketen skjutas upp, vi har tusentals människor som har jobbat med Artemis, vi har sett intervjuer från rymden, man kunde med egen utrustning följa Artemis från jorden till månen och tillbaka och vi kunde följa kapseln till splashdown. Vi har fotografier, vi har videofilm inifrån kapseln, osv, osv ..... Vi har hur mycket bevis som helst för att Artemis inte var fejk.

Vad exakt är det som gör att du inte tror på Artemis?
Citera
2026-05-20, 01:53
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ja okritiskt.

Vadå okritiskt? Förstår du vad okritisk betyder?

Kan du svara nu exakt varför du tror att Artemis var fejk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in