2026-05-19, 01:40
  #3949
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jo, klart de gör det. Inte vill de ha någon chans att vinna ligan. De kommer ta det lugnt i morgon.

För att vara seriös: Burnley har gjort det helt ok mot både dem och Arsenal. För mig är det ett tecken på en bra liga. Flera spelare har väl också personliga skäl till att göra bra ifrån sig, för eventuellt nya kontrakt.
Bournemouth vill avsluta snyggt i sista hemma så det blir tuff nöt för City som visserligen spelade i lördags men det var ingen match som slet alltför hårt. Pep vill vinna sista två än mer om han kliver av i sommar. Dock förlorade City med 2-1 vid senaste bortabesöket (nov -24).

Ja många har även personliga skäl till att göra bra insats.

UEFA av alla kan ha avgjort ligan genom sina datum av Europa finaler. CP kan spela EL vid vinst och vinner de EL året därpå blir CL klart då CP funderar på vilket lag de ska avsluta med.
Citera
2026-05-19, 07:40
  #3950
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Inte en chans City ställer ut skorna, en vinst tvingar Arsenal till att vinna borta mot CP om City avslutar med vinst hemma mot Aston Villa som några dagar tidigare spelat final. Vinner de den har de inget att spela för mot City snarare lägga sig så det blir femma och fler lag tar sig till CL.

Hoppet lever än ser jag
Citera
2026-05-19, 07:48
  #3951
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bournemouth vill avsluta snyggt i sista hemma så det blir tuff nöt för City som visserligen spelade i lördags men det var ingen match som slet alltför hårt. Pep vill vinna sista två än mer om han kliver av i sommar. Dock förlorade City med 2-1 vid senaste bortabesöket (nov -24).

Ja många har även personliga skäl till att göra bra insats.

UEFA av alla kan ha avgjort ligan genom sina datum av Europa finaler. CP kan spela EL vid vinst och vinner de EL året därpå blir CL klart då CP funderar på vilket lag de ska avsluta med.

Och valet av EL-finalens dag har ju också stor inverkan på Aston Villas sista match för säsongen..
Citera
2026-05-19, 07:55
  #3952
Medlem
Beaver14s avatar
Jag hoppas verkligen att Bournemouth tar poäng ikväll för jag är osäker på om mitt hjärta/psyke klarar det på söndag annars.
Citera
2026-05-19, 10:01
  #3953
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool FC and adidas have today unveiled the club’s new home kit for 2026-27, inspired by the iconic strip worn during the Reds’ 1989-90 title-winning season.

https://www.liverpoolfc.com/news/lfc-and-adidas-unveil-2026-27-home-kit-inspired-iconic-title-winning-season
Citera
2026-05-19, 12:24
  #3954
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas verkligen att Bournemouth tar poäng ikväll för jag är osäker på om mitt hjärta/psyke klarar det på söndag annars.
Det är inte lätt. Något år avgjordes det i sista omgången mellan City (som ledde) och Liverpool. Ett tag låg City under med två mål. Hjärnan sa att det inte var någon ide att hoppas. City kommer att vända. Vilket de givetvis gjorde. Det var tillräckligt jobbigt att ha lite hopp en stund. Att leda in i sista omgången när man inte vunnit ligan på länge är mycket "värre" när man har allt i egna händer. Lite snabba mål bara så kommer lugnet.
Citera
2026-05-19, 12:51
  #3955
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det är inte lätt. Något år avgjordes det i sista omgången mellan City (som ledde) och Liverpool. Ett tag låg City under med två mål. Hjärnan sa att det inte var någon ide att hoppas. City kommer att vända. Vilket de givetvis gjorde. Det var tillräckligt jobbigt att ha lite hopp en stund. Att leda in i sista omgången när man inte vunnit ligan på länge är mycket "värre" när man har allt i egna händer. Lite snabba mål bara så kommer lugnet.

Om det går vägen på söndag är ju den euforin obeskrivlig jämfört med att bli mästare i kavaj ikväll. Men jag tar hellre kavajen än risken att det blir total depression på söndag och hela sommaren.
Citera
2026-05-19, 15:27
  #3956
Medlem
Gantss avatar
Såg att Joao Pedro blev vald till Chelsea's POTS. Visst har han varit Chelsea bästa offensiva spelare. Men jag själv tycker att Sanchez är Chelsea's POTS. Utan honom hade vi legat längre ner i tabellen då vårat försvar har varit usla.
Citera
2026-05-19, 15:40
  #3957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Är redo att offra ena kulan till att Bournemouth imorgon gör säsongens match och daskar te City med ett gäng bollar.

Kan f.ö. inte minnas senast ligan var såhär spännande in i sista omgången. Kan också vara bias som jäklas med mitt minne.
Rent matematiskt sätt så är det 6 lag som slåss om conference league (orkar inte kolla på vilka som inte kan vinna vid samma poäng t.ex. vid inbördes möten osv). Vinner Bournemouth imorgon är det 3 lag som slåss om sista 2 CL-platserna. 3 lag som slåss om EL-plats, och det kan vara så att två av dom största london-lagen slåss om att vara kvar i PL. Blir många matcher att försöka hålla koll på.
En lyckad omgång är ju att B'mouth slår City ikväll, att Chelsea åker på däng mot Spurs och sedan i sista omgången så förlorar Liverpool mot Brentford samtidigt som B'mouth slår N'ham borta.

Det skulle innebära att Liverpool kommer spela EL nästa säsong, att City missar en ligatitel, att Chelsea kommer behöva kvala in till EL (vilket med ett VM samma sommar ger nada försäsongsträning typ och vila för stor del av truppen) - detta är nog den mest positiva utvecklingen som kan ske från ett United-perspektiv. Att det sedan finns ett stort antal cry babies i Arsenals trupp, ett troll på forumet och en kommentator som kommer tjata om Bookaajooo får man bara försöka låta bli att bry sig om...

Men grattis Arsenal återigen - nu är det klart efter 22 års väntan.
Citera
2026-05-19, 15:45
  #3958
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas verkligen att Bournemouth tar poäng ikväll för jag är osäker på om mitt hjärta/psyke klarar det på söndag annars.

Det har svenskhoppet Eva Nilson på topp. Hon ska nog kunna ordna oavgjort och därmed bärga titeln till vår Gyök i London.
Citera
2026-05-19, 15:48
  #3959
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Såg att Joao Pedro blev vald till Chelsea's POTS. Visst har han varit Chelsea bästa offensiva spelare. Men jag själv tycker att Sanchez är Chelsea's POTS. Utan honom hade vi legat längre ner i tabellen då vårat försvar har varit usla.

Såg att Joao Pedro inte blev uttagen till landslaget. Tycker det är ganska märkligt ändå, även jag som hatar Chelsea kan erkänna att Pedro gjort en bra säsong och förtjänar VM plats.
Citera
2026-05-19, 15:51
  #3960
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Såg att Joao Pedro inte blev uttagen till landslaget. Tycker det är ganska märkligt ändå, även jag som hatar Chelsea kan erkänna att Pedro gjort en bra säsong och förtjänar VM plats.
Fanns ett par spelare han ligger långt före. Speciellt en och då menar jag inte ens Rayan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in